Hop til indhold

Hjælp - min hund piber/gør


Cecilierosenlund
 Share

Recommended Posts

Hej alle. 

Jeg skriver et opslag for min søster, ang. hende coton de tulear hvalp på 5,5 måneder. 

"Jeg har et problem. Balder, min hund, piber/gør højt og lydligt, når han er alene hjemme. Mine arbejdsdage veksler mellem 7-13, 7-15. Jeg er blevet kontaktet af min udlejer som fortæller, at naboerne er generet af dette. Hvad skal jeg gøre? 

Balder har kun køkken og gang, når han er alene hjemme, så han ikke har for meget plads at skulle forholde sig til. Jeg giver ham et tyggeben, inden jeg går, for at holde ham beskæftiget - desuden har han flere stykker legetøj hos ham. 

Er der nogen herinde som oplever/har oplevet dette, som kan give mig gode råd til hvordan man fikser det? På forhånd tak." 

Håber, at I vil hjælpe hende. :-) 

Redigeret af Cecilierosenlund
Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Doberfan skrev:

Det lyder som om alene hjemme ikke er blevet trænet rigtigt fra starten.

Den eneste løsning jeg kan komme på, er at hun tager så meget ferie som hun kan og starter alene-hjemme-træning forfra.

 

 

Du skulle vel ikke gemme på et råd til hvordan hun bedst muligt kan træne det med Balder? :-) 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville starte alene hjemme træning helt forefra. Tag jakke på tag nøgler gør klar til at gå. Gå ud og kom ind igen. Gør det nogle gange. Næste gang tag skraldeposen med ud med den ind igen. Det er meget vigtigt at nå ind inden hunden piver selvom det kan være svært. 

Når det er trænet en del gange så øg tiden. Først et minut så et minut mere. 

Sådan har jeg gjort og ingen af mine har problemer med at være alene hjemme en hel arbejdsdag. 

Jeg har også gjort det i starten: jakke på tage nøgler køre bil ud af garage ud på vejen ind igen og jo naboerne troede jeg var skør :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...