Hop til indhold

Min hund er overvægtig, foder?


Nicoline Ingvartsen
 Share

Recommended Posts

Hej alle, 
Jeg har en lille corgi blanding som blev stereliseret og lige efter operationen har hun taget meget på. Hun får diæt foder fra hills nu men det hun ikke begejstret for. 
Kender i en god kornfri foder som egner sig til en overvægtig tæve?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er måske ikke en dårlig ting at hun ikke er begejstret for diæt foderet når nu hun er overvægtig? 

Går ud fra at hun skulle holdes i ro efter operationen - og hvis du ikke satte hende ned i foder af den grund, så er det logisk at hun har taget på. 

Det er i mine øjne en skrøne at steriliserede hunde tager på, bare fordi de er steriliserede. Jeg har/haft fire steriliserede tæver og ingen af dem har nogensinde været overvægtige.

Hvis du fortæller lidt mere om, hvordan/hvornår du fodrer hende og hendes aktivitetsniveau, kunne det give et bedre billede og gøre det nemmere for os at komme med råd. 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, Doberfan skrev:

Det er i mine øjne en skrøne at steriliserede hunde tager på, bare fordi de er steriliserede. Jeg har/haft fire steriliserede tæver og ingen af dem har nogensinde været overvægtige.

Der er kæmpe forskel på racer og deres tendens til overvægt :) 

Sådan en som min kan man fodre alt det man gider uden det har en mærkbar forskel, ikke engang nu efter en uges total ro grundet en skade har vi ændret i hans foder. Andre skal du bare overveje at give en ekstra godbid og det sætter sig :) 

 

Til TS, Det er meget forskelligt hvilket foder hundene er glade for, så det er næsten kun at prøve lidt forskelligt af - det vigtige er at evt godbidder trækks fra hendes daglige ration kost, alle rester fra bordet mm er no go - og så det ellers motion motion og motion :) 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...