Hop til indhold

Hvalp med knude i huden


Charlies mor
 Share

Recommended Posts

Hej

Charlie 16 uger, har fået en knude på str. med en ært på venstre side af brystkassen. Denne knude har dyrlægen set på i dag og taget en prøve af, som jeg får svar på i løbet af næste uge.

Hun fortalte at det ikke er unormalt at hvalpe får nogle knuder der forsvinder efter 3 mdr. og som regel sidder i  hovedet eller på poterne.

Er der andre der har prøvet dette? Jeg har aldrig hørt om det før og bliver da nervøs også fordi hun mener den skal fjernes fordi han klør sig nogle gange i løbet af dagen, men jeg synes måske det er lidt voldsomt når den tilsyneladende forsvinder af sig selv efter 3 mdr. med mindre det er noget andet.

Det skal lige tilføjes at han i løbet af sidste weekend fik en ret stor byld med betændelse  ved højre skulder, som der er blevet tømt hver dag af dyrlægen, og ingen ved hvad den er kommet af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke prøvet det i den alder - men min yngste beagle havde da han var mellem 1 og 2 år problemer med et sår der blev ved at komme igen et bestemt sted - oppe ved den ene skulder. Senere udviklede han en slags udposning - som vi endte med at få fjernet - det skete i lokal bedøvelse hvor der blev taget et dybt skrab - og efterfølgende fandt jeg ud af at det hele skyldtes hans immun forsvar som ikke var godt - dels grundet maveproblemer - dårlig bakterie vækst i mave/tarm kanalen. Dette fik han så tilskud for og har fået lige siden - han har ikke siden haft sådanne problemer.

Du skriver at Charlie har fået behandling for en byld og nu den her "knude" - så jeg tænker den er helt galt med immun forsvaret. Måske mangler han vitaminer og mineraler for man skal ikke tro at foderet er nok - specielt ikke hvis han fodres på tør foder - så ville jeg nok give ham et tilskud.

Hvalpe kan have "hvalpe bumser" jeg ved ikke om det er det din dyrlæge henviser til og de forsvinder ganske rigtig efter en periode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...