Hop til indhold

Gigt, kronisk nyrersvigt og lavt blodsukker


kharder
 Share

Recommended Posts

Bella er et mysterie på mere end et område, da hun ikke rigtigt følger den gængse liste med symptomer. Jeg har derfor brug for noget sparring... :hmm:

Forhistorien er følgende... I november fik Bella konstateret let forhøjede nyrertal og vi skiftede foder til RC renal, hvilket havde de ønskede effekt. Men da Bella også har noget gigt og får Previcox, har den seneste blodprøve vist en lille stigning i creatinine. Dette var dyrlægen ikke særligt bekymret over pt., da det kun er det ene tal der er steget en smule og højest sandsynligt kan forklares med Previcox. Den næste udfordring, som er et lidt større mysterium, er at Bella igennem de sidste fire blodprøver har haft et lavt og meget svingende blodsukker. Dyrlægen var opmærksom på det, men da lavt blodsukker i sig selv ikke behøver at give problemer, skulle vi bare være opmærksomme på symptomer. Jeg har lagt mærke til, at hun nogen gange, virker en smule sløv og usikker på benene, hvilket gjorde, at der blev taget en ny blodprøve i dag.

Glucose ligger normalt inden for 3,89 - 7,95 mmol/L

D. 23/11 - 4,4 mmol/L
D. 6/12 - 2,11 mmol/L
D. 15/12 - 1,57 mmol/L (Det meget lave tal kan muligvis forklares med at der gik op til 1 time før prøven blev kørt)
D. 5/1 - 3,87 mmol/L

De fleste af ovenstående symptomer kan forklares med enten gigten, hendes alder (9 år) osv., hvilket er med til at besværliggøre det hele. Men det lave blodsukker passer bare ikke ind i de andre symptomer, hvorfor dyrlægen tænker på at der kan være for meget insulin i blodet. Derfor skal Bella have skannet bugspytkirtlen på tirsdag for at enten be- eller afkræfte et insulinom.
Hvad jeg kan læse mig frem til, så er behandlingen en operation, hvor bugspytkirtlen fjernes, men dyrlægen var lidt usikker på om der også var en medicinsk behandling.

Er der nogen af jer der har haft lignende oplevelser eller har hunde med insulinom der vil dele jeres erfaringer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...