Hop til indhold

Kan et brud påvirke en hund?


Cecilierosenlund
 Share

Recommended Posts

Godaften. 

Jeg kommer måske med et lidt anderledes spørgsmål (eller det ved jeg ikke om jeg gør), men der er noget jeg har undret mig lidt over på det sidste. 

Jeg har i 2 år haft en dejlige lille mini malteser, Sally, og i de 2 år, har jeg været i fast forhold med en kæreste. I sommers skete det så, at vi valgte at gå fra hinanden. Hendes adfærd begyndte at ændre sig til, at hun blev meget indelukket og til tider meget knotten. For at beskrive den måde hun var på: havde jeg venner med hjem, ville hun ikke snakke med dem og ville nogen kramme mig begyndte hun at knurrer og gø helt ekstremt (sådan VIRKELIG MEGET). 

Det helt fantastiske skete så, da min eks og jeg besluttede os for at prøve igen lige før nytår. Sallys reaktion, da hun så ham igen var glædeligt. Hun kunne næsten ikke være i sin egen lille krop. Hendes adfærd har også ændret sig, men til den glade hund som hun var før bruddet. Den Sally jeg havde imens min kæreste og jeg var væk fra hinanden, har jeg aldrig set før, og hun er nu som hun altid har været - glad, glad og mere glad. 

Mit spørgsmål er så, om det virkelig har så stor indflydelse eller om der måske har lagt mere bag? Hun er det man vil kalde for en nervøs hund, da hun normalt er sky men dog ikke ligeså meget, som jeg så i sommers. 

Håber der er nogle hundeeksperter som kan gøre mig klog på, om Sally følte svigt og svandt ind i sig selv eller om der kan være noget galt, siden den side kom frem. 

Varme hilsner fra Cecilie og Sally 😊🐶

Redigeret af Cecilierosenlund
Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde er vane dyr og når hverdagen ændre sig på den ene eller anden måde kan nogle hunde påvirkes en del af det ændrede.

Her gælder det så om at prøve at vende hverdagen om så der bliver bygget nye rutiner op - hvis det er en længere varende proces. Altså være meget sammen med hunden - sådan noget med at lige nu er det kun dig og mig. Hunde påvirkes også enormt meget af ejers sind og væremåde - så hvis du har været påvirket at bruddet så har din hund lynhurtigt registreret det.

 For nogle dage gør det ikke så meget - her tænker jeg hvis man bliver syg - eller skal på sygehus og lign. hvor hverdagen forholdsvis hurtig bliver normal igen.

 

Redigeret af Beaglepack
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...