Hop til indhold

Min hund skælder pludseligt ud


KeyboardHero
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har været lidt forvirret over min F1 Labrador, Jasper's opførsel på det seneste. Inde for de sidste 3-4 måneder er han pludseligt begyndt at fare op og gø voldsomt af folk.

Han er en 5 år gammel kastreret hanhund, og han har aldrig tidligere vist tegn på den form for aggression.

Det virker ikke som om han som sådan lægger an til at springe på folk, det er nærmere som om han skælder ud, eller advarer min kæreste og jeg om farer. Han vender sig nogen gange pludseligt om og skælder voldsomt ud af folk der går bagved. Det er som oftest høje bredskuldrede mænd der skal have en omgang, en enkelt gang har det været en dame, da hun åbnede døren til sin opgang og nærmest prompte blev sendt indenfor igen af Jasper. 

Så det virker til at hvis en person gør ham nervøs eller forskrækket, så skal de have en gang skældud for at forstå at de skal lade være med det. 

Der har ikke tidligere været episoder med personer hvor man kunne tænke at det er nogen der ligner han farer op over for. Samtidig har jeg forsøgt at sætte mig ned med ham og berolige ham når jeg kan se at det trækker op, men nogen gange vender han simpelthen 180 grader før man når at opdage det.

Er der noget jeg kan gøre for at min hund stopper med at gø af folk på den måde? Jeg synes det er træls at skulle være undskyldende nærmest dagligt, og han plejer ellers at være en meget lydig  og rolig hund, legesyg, men ikke overdrevet. 

Hvis nogen har gode råd, så vil det være påskønnet. :)

Redigeret af KeyboardHero
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...