Hop til indhold

Testikler


Uffe
 Share

Recommended Posts

Hej hunde-forum

Jeg håber i kan hjælpe mig. For 2,5 uge siden var jeg ved dyrlægen med vores hvalp på 18 uger, og her var der stadig kun faldet én testikel ned. Jeg kan ikke mærke om der er to eller kun én (jeg kan med sikkerhed mærke én)når han står op, fordi han har travlt, så det er ikke til at få lov. Når han ligger på ryggen eller sidder på numsen, kan jeg tydeligt se to, ikke helt ved siden af hinanden, men op ad hinanden. Ville i tro på, at den anden når at falde ned, eller kan det også være den ligger i bugen?

Med venlig hilsen

Uffes mor

0ED9E781-9CB3-4AC3-882F-8B427A67D005.jpeg

Redigeret af Uffe
Link til indlæg
Del på andre sites

De burde være på plads når hunden er mellem 3-4 måneder så man med det blotte øje kan se dem - både når hunden ligger eller den står (alt efter hvor meget pels hunden har) Ellers skal man kunne føle dem. Det er dog ikke unormalt at en eller de begge kan "forsvinde" op i lysken eller bughulen - man taler om at en hanhund er kryptorkid når den er 8 måneder.

https://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/k/kryptorkisme/

 

Jeg har selv hanhunde og aldrig oplevet at tekstilerne ikke var på plads.

 

På dit billede syntes jeg det ser ud som om de ikke er i "posen" - Men du skriver du kan mærke dem. De føles hårde - lidt lige som sten

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst og læst, men kan ikke lige finde nogen med samme problemstilling 😊 Altså det er som om der ikke er en pose at falde ned i, men dyrlægen har mærket den ene begge gange han har været inde for at blive vaccineret, men været i tvivl om om den anden også var der. Jeg kan mærke begge to, når han ligger på ryggen eller sidder op, men er i tvivl om, om det er lig med at de er nede så han ikke er kryptorkid, eller om den skal hænge for at gælde 😉 Jeg skal nok bare være mere tålmodig, og så have dyrlægen til at kigge på ham om en måneds tid, hvis vi stadig er i tvivl 😄

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde kan være længere om det end andre -  Min race er det ofte sådan at de begge er på plads når hunden er 2 måneder - sådan har det været i mine hundes tilfælde.

Din hund har jo "poserne" kan jeg se - blot er tekstilerne ikke til at se - på billedet. De skal tydeligt kunne ses uanset om hunden ligger eller står op.

Men det kan så være at det bare går langsommere i jeres tilfælde og I må bevæbne jer med tålmodighed. Ved ½ års alderen skal de helst være faldet på plads.

 

Ved ikke om du kan engelsk - men ofte finder man mest info via engleske eller amerikanske netsider: https://www.petmd.com/dog/conditions/reproductive/c_multi_cryptorchidism 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...