Hop til indhold

Hjertesvigt


Kirsten90
 Share

Recommended Posts

Min lille Nulle-mand, der aldrig har fejlet noget for alvor (fraset en mindre byld i poten og en viral maveinfektion) er blevet diagnosticeret med hjertesvigt. Han bliver 8 år lige om lidt og har boet ved mig i de 7 af dem. Han er (vist nok) det lykkelige udfald af et møde mellem en dansk/svensk og en fox terrier (siger kendere ud fra hans udseende? :vedikke:) og først for ét år siden blev der ved dyrlæge bemærket en lille bilyd på hjertet.

Han har i godt 3 måneder kæmpet med hvad vi troede var kennelhoste, kompliceret af og til en lungebetændelse midtvejs og ikke rigtigt kommet ovenpå. I starten af maj fik han så den helt store tur ved dyrlægen med røntgen af bryst og bughule, blodprøver med organstatus osv. Alt så heldigvis fint ud på blodprøver man røntgen afslørede forstørret hjerte og lidt fortætning af væske i bryst- og bughule. 

Nu behandles han med Vetmedin (blodtrykssænkende) og Furix (vanddrivende) og er blevet til sit gamle jeg igen på mange måder. Dog hoster han stadig lidt (vi mistænker en smule støvallergi) og efter aftale med dyrlæge afprøver vi lidt mere vanddrivende om morgenen. 

Nu bemærker jeg at hans hjerte ligesom slår stærkere. Ikke hurtigere, men hårdere. Men det vil vi vel også gerne have det til? Og det er lidt uregelmæssigt, alle 3 slag, pause, 3 slag, pause, 2 slag, pause osv., men kan umiddelbart google mig til at det er top-fint når han er i hvile? :confused:

Jeg overtænker det for meget og er SÅ bange for at miste min følgesvend 😞 Please kom med gode historier!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...