Hop til indhold

Hvordan kommer man sig efter en opkastningssygdom


Tikkilasse
 Share

Recommended Posts

Hej, min labrador på 7 år som aldrig har fejlet noget, begyndte at kaste mad og vand op.

Set tilbage har hun jo engang imellem kastet op, når hun har drukket for hurtigt eller har spist noget langs vej kanten når hun går løs.

Jeg tog hende på dyrehospital og fik at vide at hun havde nok tarmbetændelse og så døjede hun lid med hendes hals.

Efter 2 uger ser det ud til at hun er kommet sig helt over det.

Men da hun havde tarmbetændelse eller hvad det nu var, så lærte hun af sine "fejl" Så når hun brækkede sig efter at have spist sin mad, så ville hun ikke spise det mere. 

Så skiftede jeg mad og det ville hun spise, men brækkede det op, og så ville hun ikke spise det mere.  Nu skal jeg springe de sidste 9 ting jeg lavede om som virkede lige indtil hun brækkede det op igen.

Nu er hun blevet rask igen. Men vil helst ikke drikke vand indendørs og vil næsten kun spise hundefoder hvis der er leverpostej på det, da det var mit sidste forsøg for at få hende til at spise igen.

Hun var i god foder stand da hun stoppede med at spise i ca en uges tid, så på den front er det ikke livs truende, men hun bliver ved med at lugte til maden og spiser meget mindre end hun plejer.

Det virker som om at hvis det lugter rigtigt så spiser hun og hvis det ikke lugter rigtigt så springer hun over.

Kan jo godt genindføre en madskål smurt ind i kanten af leverpostej, men måler er jo heller ikke at kun rammer 33kg som en lavbenet tæt labrador.

Nu har hun mad stående som hun dufter til og så går fra. 

Håber på gode råd

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder bestemt ikke normalt. Jeg ville få hende yderligere undersøgt - måske har hun noget siddende i tarmene?  Hvad med hendes hals? Hvad sagde dyrlægen om den?

Har hun fået medicin for den formodede tarmbetændelse? Maven/tarmene kan være længe om at komme sig når tarmfloraen forstyrres - det kan man rette op på ved hjælp at mælkesyrebakterier. Tarmen er op til 7-8 uger om at hele op og det hjælper bestemt ikke at skifte rundt i foderet. En skånekost i form at ris og mager kød/fisk - eller et godt vådfoder uden biprodukter.

Men først ville jeg få hende undersøgt,  - herunder få taget blodprøver med hensyn til hvordan de indre organer har det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...