Hop til indhold

Reverse sneezing hos hund


Charlies mor
 Share

Recommended Posts

Chalie er nu 15 mdr og i løbet af den sidste uge har reverse sneezing taget til, det er noget han har haft af og til, måske et par gange om mdr. men det er det ikke mere, og både idag og igår kom det også på vores gåtur.

Igår var jeg til dyrlæge med ham, men hun mente ikke det var noget vi skulle lægge noget i, jeg skal dog afleverer afføringsprøver fra 3 dage i træk, på mandag hvor der vil blive tjekket for hjerte-lunge orm. Han er kortsnudet, blanding af Shih tzu, puddel og bomuldshund, så der er en mulighed for denne “sygdom” men jeg synes det her virker lidt underligt når han kun plejer at ha’ det et par gange om mdr.

Er der nogen herinde med egen erfaring i forbindelse med Reverse sneezing, hvor det er andre årsager end snuden, der giver disse anfald?

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ældste - nu afdøde beagle  Charlie, havde det i perioder. Han var ofte plaget af det i sensommer/efterårs perioden. Det kom i anfald - men der var ikke noget direkte mønster i det. Jeg plejede at stoppe det ved at gnide ham let på halsen. Han havde det der hedder en blød gane.

Min nu ældste beagle Oscar har det også i perioder - så sent som i går aftes. Her er det også mest sensommer/efterår. Jeg tror det kan relatere til at det bliver mere fugtig i luften - lidt ligesom der samler sig noget slim og man forsøger at fjerne det. 

Reverse sneeze (omvendt nysen) er ofte relateret til kortsnuede hunde - men kan optræde hos alle racer. Med mindre det bliver et stort problem og det lukker af for luft tilførsel - så ville jeg ikke gøre noget ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...