Hop til indhold

Allergi, baby og dyr. Gode råd søges


Nicolinekeyla
 Share

Recommended Posts

Sagen er den at hele min svigerfamilie har allergi, min mand var det som lille men er vokset fra de fleste ting. Han kan tåle vores to hunde men mange andres samt katte reagere han på. I min familie har vi heldigvis ingen allergi overhovedet. 

Vi har to hunde i en lille lejlighed og står og skal være forældre så kan godt bekymre mig lidt omkring udvikling af allergi.. det værste ville være at skulle skille os af med vores hunde sad-smiley-052.gif

Er der nogen som har gode råd eller selv har stået i lignede situation? Eller ved noget om allergi og arv. 

Link til indlæg
Del på andre sites

27 minutter siden, Sille12 skrev:

Hej 

Min datter har allergi. Mest på græs og nogle fødevarer og en lille smule hund. Hendes far har også allergi.

Vi har selv hund og hun reagerer ikke meget på den.

Jeg tænker at der ikke er andet at gøre end at se tiden an og så håbe at den lille ny ikke udvikler allergi.

V.H. Sille

 

 

Hvornår begyndte hun at vise tegn på allergi? Heldigt for jer at i stadig kan beholde hunden selvom hun lider af allergi! 

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Hun fik konstateret astmatisk bronkitis da hun var ca. 2 år og jeg mener at den deciderede allergi blev konstateret via en blodprøve da hun var ca. 7 år. Hun er meget allergisk overfor græs og nogle fødevarer og kun lidt på hund.

Før vi fik hund fik hun taget en blodprøve for" hundeallergi" og den var negativ. Det var faktisk først da vi var til speciallæge i allergi mange år senere og fik lavet en priktest at den viste lidt hundeallergi.
Men ikke mere end at det ikke var et problem.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Undersøgelser har påvist at mennesker som arbejder i stalde er mindre tilbøjelige til at udvikle allergi, nogle bliver endda kureret for deres allergi.

Generelt har byboere også mere allergi end mennesker på landet, selvom mennesker på landet er mere udsat for græspollen og den slags.

Allergi kan jo også behandles ved hjælp af desensibilitering.

Så jeg tror der gode chancer for at jeres barn ikke får hundeallergi hvis barnet opvokser i et hjem med hund(e).

Men det er selvfølgelig ingen garanti...

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...