Hop til indhold

5mdr og ikke stueren


Sarah
 Share

Recommended Posts

Min samojedehvalp på 5mdr er stadig ikke renlig og jeg er ved at rende ud af ideer til hvordan vi træner hende.

Vi har haft hende fra hun var 9 uger, sov hos hende i stuen de første 2 uger, hvor vi luftede hende hver 2.-3. time.

Siden da har hun sovet alene i stuen (vi sover på 1. sal hvor hun ikke må komme op), og har de sidste 2 mdr on-off prøvet at lufte hende een gang pr nat. Hun skider og tisser hver gang, men har alligevel uheld om natten af begge slags derhjemme.

Nu har jeg prøvet at hun får sidste måltid senest kl 20 og bliver lufter kl 22 inden sengetid. Det gør ingen forskel.

Hun virker ikke angst for at være alene i stuen, ødelægger ikke noget og snorksover i sin kurv når jeg kommer ned om morgenen. Hun er alene i stuen fra ca kl 22 til 05 om morgenen.

What to do?! Jeg har tænkt det blev bedre når hun blev ældre, men nu møder jeg flere der siger hun burde være renlig nu.

Jeg har overvejet et bur hun kan være i om natten. Men som jeg kender hende nu tror jeg hun vil blive stresset over at blive lukket inde. Nogen der har erfaring med det?

Hun er en glad, tryg og livlig hund, får tilpas stimuli i løbet af dagen og masser af kontakt med mig og min kæreste.

Råd modtages med kyshånd!!

Link til indlæg
Del på andre sites

34 minutter siden, Alfen skrev:

Prøv at sove hos hende nogle nætter og se om det gør nogen forskel, faktisk er det ret ofte utryghed som gør hunde urenlige, stress sætter gang i maven.

selv om du ikke syntes hun virker bange, kan hun sagtens være stresset over at blive overladt til sig selv ;) 

Det synes jeg at jeg allerede har gjort i stort omfang, men det kan være det skal forsøges igen 😊

Link til indlæg
Del på andre sites

16 minutter siden, Sarah skrev:

Det synes jeg at jeg allerede har gjort i stort omfang, men det kan være det skal forsøges igen 😊

Hvis hun ikke er urenlig når du sover sammen med hende så er grunden jo fundet, så må du igang med stille og roligt at lære hende at være alene hvis det er det du vil, ved langsomt at flytte dig længere og længere væk fra hendes sovested, (en madras på gulvet som flyttes længere og længere væk fra hundens kurv) eller vælge at tage hende med i soveværelset eller lige uden for soveværelset med et gitter i mellem så hun kan se og høre dig;) 

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg er enig med ovenstående. Vores labrador hvalp havde også problemer, men det hjalp at lade ham sove i kurven ved siden af vores seng i et par uger. Derefter flyttede vi kurven ud i gangen, hvor han efterfølgende fik lov at overnatte. Ingen problemer derefter. 

Håber du kan få det er til at gå op :)

Vh, 

Manja fra c.guiden

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...