Hop til indhold

Tryghedssøgende og småpiver


Lonny
 Share

Recommended Posts

I de sidste par dage har Baldur haft en rigtig stort kontaktbehov (og det er rimeligt stort i forvejen :blink:) og når han sover, så ligger han og småpiver lige så stille.

 

Han sover meget, men når han er vågen, så spiser han gerne og han vil også godt lege.

 

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om han har ondt, eller om det er fordi at vi lige har fået en ny kat.

Kan Baldurs reaktion være fordi at han er lidt stresset over dette nye familiemedlem? Baldur og katten har ikke den helt store kontakt, men et par gange om dagen står de på hver sin side af et gitter og kigger på hinanden, men da katten absolut ikke kan lide Baldur, så ender det desværre med at den slår ud efter ham, selv om Baldur gør alt hvad han kan for at være venlig (jeg har klippet kattens negle, og Baldur har ikke fået rifter).

 

Baldurs store behov for at sove mere end han plejer og gerne meget tæt op af mig, og hans tendens til at småpive mens han sover, er opstået samtidig med at vi fik katten.

 

Så mit spørgsmål er om I har nogen erfaring med dette og om jeg skal bringe Baldur en tur til dyrlægen, eller om jeg bare skal gå ud fra at det er stressen ved dette nye uvenlige familiemedlem der gør at han er blevet lidt mere stille af sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hælder også mest til at det er stress. Baldur er i forvejen er meget let påvirkelig hund, og han bliver meget træt af mentale udfordringer, både de bevidste (træning) og de ubevidste (nye ting eller fremmede mennesker).

 

Så mon ikke det er modsætningerne i hans sind, der gør ham så træt? Med modsætninger mener jeg, hans ønske om at lege med katten, samtidig med at han er lidt bange for den og ikke forstår at den ikke forstår at alle hans signaler om at han er venlig, og at de bare bliver mødt med at aggressivitet?

 

Jeg bliver bare lidt trist til mode over at høre min hund ligge og småpive i søvne :cry:

 

Ps. Til gengæld er jeg ekstremt stolt af hans måde at forsøge at komme i kontakt med katten, han gør alle de rigtige ting (i hunde øjne), han kigger væk, han smasker, han logrer og han er meget forsigtig :mrgreen:

Det er så bare synd at det eneste han får ud af det, er et slag over næsen :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været på nettet og bestilt noget der hedder DAP, der skulle virke beroligende på hunde, så må vi håbe at det hjælper.

 

Så må jeg håbe at det hjælper :-) Jeg har længe ville bestille det, da Baldur også har nogle alene hjemme problemer, så nu fik jeg langt om længe taget mig sammen :-)

 

Så mangler jeg bare noget der kan berolige katten, da det egentlig er ham der er umulig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...