Hop til indhold

Hvalpe foder hjælp?!


Gæst Ann-Sofie
 Share

Recommended Posts

Gæst Ann-Sofie

Hej alle sammen. Jeg er lige blevet den glade ejer af en skøn schæferhvalp som kører på noget hunde foder der hedder Uniq men jeg kan ikke læse nogle steder der er glykosamin i som forebygger HD (hoftedysplasi) og derfor er jeg ikke så tryg ved at bruge det.

 

Er der nogle herinde som kender et godt hvalpefoder der er glykosamin i så min lille engel ikke skal få HD?

 

Mvh. Ann-Sofie :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Glykosamin alene er ikke med til at garantere at hun ikke får HD, men det kan ikke skade :)

 

Racespecifikt foder er jo ved at godt fremme, og jeg ved at royal canin i hvert fald laver til Schæfere. Det indeholder glykosamin, og så kan jeg læse at det er letfordøjeligt - jeg vidste ikke at schæfere døjede med fordøjelsen...

 

Foderet hedder Royal Canin German Shepherd 24 og 30, og fås både i en hvalpe- og voksenvariant (deraf de to numre)

12979_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ann-Sofie
Glykosamin alene er ikke med til at garantere at hun ikke får HD, men det kan ikke skade :)

 

Racespecifikt foder er jo ved at godt fremme, og jeg ved at royal canin i hvert fald laver til Schæfere. Det indeholder glykosamin, og så kan jeg læse at det er letfordøjeligt - jeg vidste ikke at schæfere døjede med fordøjelsen...

 

Foderet hedder Royal Canin German Shepherd 24 og 30, og fås både i en hvalpe- og voksenvariant (deraf de to numre)

12979_1.jpg

 

Nej jeg ved godt det glykosamin ikke garantere noget men jeg vil bare gerne gøre alt for at forebygge det. :)

Tak for rådet, jeg vidst det faktisk godt da jeg har fået undervisning i det. :D

Redigeret af Ann-Sofie
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ann-Sofie
glukosamin forebygger ikke dysplasi men kan afhjælpe gigt som ikke er det samme som hd

 

da det giver noget til leddet men det kan ikke forebygge hd

 

Jeg fik har fået undervisning i hundefoder da jeg arbejder i Maxi zoo og der sagde de at det forebyggede HD og det var også derfor det blev puttet i Royal Canin's Schæfer blanding, jeg ville dog høre om der var noget der var noeget foder der var lige så godt til men måske en smule billigere. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg fik har fået undervisning i hundefoder da jeg arbejder i Maxi zoo og der sagde de at det forebyggede HD og det var også derfor det blev puttet i Royal Canin's Schæfer blanding, jeg ville dog høre om der var noget der var noeget foder der var lige så godt til men måske en smule billigere. :)[/quote

 

 

Glucosamin sulfat stimulerer bruskcellerne til at producere kollagen og hd er en multipel lidelese som er en fejludvikling i leddet og det kan glokusamin ikke hjælpe er jeg næsten sikker på .

 

 

 

og da det ikke har noget med hd og gøre så er næsten sikker på at det ikke kan forebygge hd/ad

 

men det skader selvfølgelig ikke og bruge da det for det meste giver en gavnlig effekt på led

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ann-Sofie
Du kan jo give glykosamin som tilskud.... Hvis du ikke vil fodre med rc...

 

Jeg tror mig og min far er blevet enige om at sætte ham over på Royal Canin nu efter en snak med dyrlægen der sagde det ville være en god idé. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ann-Sofie

 

 

Glucosamin sulfat stimulerer bruskcellerne til at producere kollagen og hd er en multipel lidelese som er en fejludvikling i leddet og det kan glokusamin ikke hjælpe er jeg næsten sikker på .

 

 

 

og da det ikke har noget med hd og gøre så er næsten sikker på at det ikke kan forebygge hd/ad

 

men det skader selvfølgelig ikke og bruge da det for det meste giver en gavnlig effekt på led

 

Det kan også være jeg tager fejl. :S Altså vi havde nogle ud fra Royal Canin og undervise os men det kan jo sagtens være jeg har misforstået det eller hende vi havde ude ikke var helt opdateret på det. Du skal i hvert fald have tak fordi du sagde det, der er stof til efter tanke. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det kan også være jeg tager fejl. :S Altså vi havde nogle ud fra Royal Canin og undervise os men det kan jo sagtens være jeg har misforstået det eller hende vi havde ude ikke var helt opdateret på det. Du skal i hvert fald have tak fordi du sagde det, der er stof til efter tanke. :)

 

 

det var så lidt

jeg har været på noget gigtkursus med klaus sloth danmarks førenede dyrlæge indenfor knoglelidelser

 

men det er absolut ikke skadeligt for din vovse tværtimod

 

derimod kan du bruge enten vitalanimin eller kanavit spormineraler til din hvalp det gjorde jeg med min og han fik A-hofter og 0 i albuer det kan selvfølgelig ikke garanteres det er det som hjalp men det er ikke i hans linjer han er den eneste i kuldet med A-HOFTER så jeg tror lidt på det kan forebygge men det er ikke bevist selvfølgelig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger som A9 også Olivers large breed start. til min hvalp. En golden retriever.

 

Du kan ikke med fodder alene undgå HD. Men selvfølgelig er et godt fodder vigtig for din hunds sundhed.

 

HD. er en sygdom som er genetisk bestemt. Derfor er det meget vigtig at man kun avler på sunde hunde, det vil sige b eller a hofter, samt ser på indextallene for den enkelte hund og dens afkom og søskende.

 

Udvikling af HD er både miljø og avls bestemt, det er derfor vigtig hvordan din hvalp bliver fodret og motioneret.

 

En hvalp skal ikke have lange gåture, men det er sundt et par gange om ugen at tage den med ud i ujævn terræn så den får styrket sine muskler og motorik. Lad den kravle over træstammer, gå lidt på små bakker og andre forhindringer. Men husk det skal ikke foregå i fuld fart.

Sværheds graden øges lige så stille, efter hvalpens alder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...