Hop til indhold

Bukser på i bløde tiden?!


Gæst Nalle24
 Share

Recommended Posts

Vores skønne hund der snart er 7 måneder gammel,så det være nok ikke længe inden hun begynder at bløde.

Vi har snakket om at gi hende bukser på i den tid hun bløder?!

men ved ikke helt :? er det ikke synd hun ikke kan slikke sig selv ren?eller er hun lige glad?

Håber nogen kan hjælpe?

 

Mange hilsner Nadja

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på.....

Allerrarest er det da, hvis hun kan få lov til at gå "med numsen bar".. Men hvis I har lyse berbertæpper på gulvet, så er det nok ikke en så smart ide..

Der vil næsten altid komme en masse dryp i løbet af de første par uger.

 

Jeg har ikke tæppe på, så jeg tørrer bare gulvet over daglig i løbetiden. Og hvis jeg har gæster (især kravlebørn) så har jeg en spand vand og en klud til at lige fjerne de dryp, der måtte komme.

Min sofa er en briks med et tæppe på. Og Silkes seng er et vattæppe med et gammelt dynebetræk på. Og hundekurven har aftageligt betræk. Så når løbetiden er overstået, så ryger det hele i vaskemaskinen.

 

Men hvis jeg havde sarte møbler eller gulve, så ville jeg nok vænne min hund til at gå med bukser i løbetiden. Det er ikke "synd" hvis bare DU har det fint med det. Din hund lærer af DIG hvordan tingene skal være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Det er meget forskelligt hvor meget tæver bløder :)

 

Min schæfer blødte meget, mine andre tæver har ikke blødt ret meget :)

 

Derfor synes jeg i skal se hvor slemt det nu bliver :)

 

Jeg selv har inrettet mit hjem hundevenligt, der er gummigulve, jeg har vaskbare betræk og tæpper, så her er meget hundevenligt, derfor har jeg ikke det mindste problem med en lille plet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke selv give mine tæver løbetidsbukser på.

 

Min Gårdhundetæve på 4 år, blev sterilliseret i januar, men inden, da hun kom i løb, havde hun ikke løbetidsbukser på!

 

Et par pletter på gulvet er jo nemt at tørre op. Og vi lagde håndklæder/tæpper (i mange forskellige farver) over vores cremefarvet sofaer. Ikke særligt kønt, men praktisk.

 

Hun var også god til at holde sig ren, men et par pletter på gulvet og der hvor hun havde lagt, kunne ikke undgåes.

 

Min Westietæve på nu 11 mdr, venter jeg på at hun kommer i sin første løbetid. Og der vil sofaerne også blive dækket med håndklæder/tæpper i mange forskellige farver.

 

Hende ved jeg jo ikke hvor god hun er til at holde sig ren. Men det ser jeg til den tid.. u77.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har snakket om det med om hun skal ha løbetidsbukser på,og vi er blevet enige om at det skal hun ikke.. :wink: Så må vi bare vaske de pletter der blir på gulvtæppet i stuen(det er også det eneste sted vi har tæppe på :wink: )Og vores møbler er læder,så det betyder ikke noget hvis hun nu skulle kravle op i dem(selv om hun ikke må :lol: )men gør det når vi er ude...

 

Tak for de mange svar :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund vasker under løbetiden sig så det er et helt show! Især når hun er i humør til at tisse mange små tåre og skal vaske sig efter hver eneste tissetår. Så kan en gåtur tage dobbelt så lang tid :lol:

 

Om natten kan der godt komme lidt pletter i sengen i en kort periode, men så er det da godt der er noget der hedder vaskemaskine.

Nu er det selvfølgelig også begrænset hvad der kan komme ud af en hund på 2 kg. 8)

 

Jeg forstår godt jeres tanker om at det måske kan være meget unaturligt for hunden ikke at kunne komme til at holde sig ren pga. en så unaturlig ting som bukser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør selvfølgelig en forskel om tæven er en golden eller en chihuahua.

 

De små hunde griser jo væsentligt mindre, og man skal vist være MEGET glad for sine tæpper hvis man alligevel giver dem bukser på...

 

Men på den anden side, så er stor-hundeejere nok mere vant til, at en hund sætter sit præg på hjemmet. Så man accepterer nok mere, og hjemmet er i forvejen indrettet til lidt skidt og møg..

 

Vi er jo lige så forskellige som vores hunde, så selv to hjem med samme race kan have vidt forskellige grænser for hvad hunden må og ikke må. Og i begge hjem kan hundene have et pragtfuldt liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...