Hop til indhold

en hund til os


Gæst hellemus82
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen

 

 

det var dens racenanv for en del år tilbage det har ændret sig nogen gange siden da:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst milder batmusen
hi hi hi ja den findes nu i bedste velgående :blink::mrgreen:bare synd den opdrættes i danmark uden nogen form for brugsegnethed i avlen

 

 

man må håbe det kommer på tale en dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nu har jeg Googlet lortet synder og sammen både forfra og bagfra, men uden held. Kan du hjælpe med et billede, eller bare en racebeskrivelse?? Jeg kan heller ikke finde den på FCI's liste :cry:

 

 

hvad har jeg misforstået :blink::blink:

i dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

på det i skriver lyder det til at det mest af alt skal være en hyggehund og bare trænes i alm lydighed så ville jeg klart vlge den hvide schæfer eller hvid hvidehund da den er fremavlet med stort set kun familehunde i linjerne bag jeg vil stadig mene at en alm højavl schæfer ikke ret ofte kun kan stilles tilfreds med lidt lydighed og kun hygge

 

Nu har jeg Googlet lortet synder og sammen både forfra og bagfra, men uden held. Kan du hjælpe med et billede, eller bare en racebeskrivelse?? Jeg kan heller ikke finde den på FCI's liste :cry:

 

hvad har jeg misforstået :blink::blink:

i dette indlæg

 

Nu skal jeg prøve at hjælpe

Hjalp det?? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
hvilken hund vil du så have en beskrivelse af:confused::confused::confused:
hvad har jeg misforstået :blink::blink:

i dette indlæg

 

 

Beats me.. Jeg synes jo det er ret ligetil.

JEG VIL GERNE HAVE INFO OM DEN DERSENS HVID HVIDEHUND, DA JEG IKKE KENDER RACEN!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Beats me.. Jeg synes jo det er ret ligetil.

JEG VIL GERNE HAVE INFO OM DEN DERSENS HVID HVIDEHUND, DA JEG IKKE KENDER RACEN!!

 

 

hold kæft mand godmorgen har først set det nu :oops::oops::oops:

min fejl det gik lidt hurtigt på tasterne

 

jeg er træt idag :oops::oops::oops::roll::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
hold kæft mand godmorgen har først set det nu :oops::oops::oops:

min fejl det gik lidt hurtigt på tasterne

 

jeg er træt idag :oops::oops::oops::roll::roll:

 

 

:klap::klap::klap:

 

Bare rolig.. Masser af mænd er helt tossede med blondiner :oops::engel::mums::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
:klap::klap::klap:

 

Bare rolig.. Masser af mænd er helt tossede med blondiner :oops::engel::mums::mrgreen:

 

 

ja der er jeg rimelig heldig hva:oops::oops::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

at mænd foretrækker blondiner

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Hvad betyder de bogstaver man giver hvalpene? ved der ind i mellem er noget med hofterne?

 

Ved ikke om du tænker på graderne af hofteledsdysplasi (HD) og albuedysplasi (AD)? Dette kan dog ikke måles på hvalpe, da deres knogler endnu ikke er fuldt udviklede. Hunden skal helst være ældre end 12 mdr før man kan bruge røengtenbillederne til noget. Dysplasi er en form for slidgigt.

 

HD:A = fri

HD:B = overgang

HD:C = let

HD:D/E = noget lort

 

AD:0 = fri

AD:1 = let

AD:2/3 = invaliderende

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om du tænker på graderne af hofteledsdysplasi (HD) og albuedysplasi (AD)? Dette kan dog ikke måles på hvalpe, da deres knogler endnu ikke er fuldt udviklede. Hunden skal helst være ældre end 12 mdr før man kan bruge røengtenbillederne til noget. Dysplasi er en form for slidgigt.

 

HD:A = fri

HD:B = overgang

HD:C = let

HD:D/E = noget lort

 

AD:0 = fri

AD:1 = let

AD:2/3 = invaliderende

 

Man kan desuden tilføje at inden for de racer hvor der er restriksioner må man avle på A, B og C hofter.

 

Dog ville jeg selv gå uden om hunde hvor der er for mange C-hofter i familien.

 

Desuden ville jeg også foretrække Ad-status 0,men jeg syntes det er sjældent man ser AD-status 2 og 3 på avlsdyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan desuden tilføje at inden for de racer hvor der er restriksioner må man avle på A, B og C hofter.

 

Dog ville jeg selv gå uden om hunde hvor der er for mange C-hofter i familien.

 

Desuden ville jeg også foretrække Ad-status 0,men jeg syntes det er sjældent man ser AD-status 2 og 3 på avlsdyr.

 

Jeg ved at inden for golden må man kun avle på c hofter hvis indextallet er over 100.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at inden for golden må man kun avle på c hofter hvis indextallet er over 100.

 

Det lyder da dejligt fornuftigt :5up: jeg har ikke hørt om det ved andre racer - hatten af for Golden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Skriv endelig når nogen vender tilbage til det oprindelige emne, at finde frem til den rette race til os :-P

 

 

Hvid schæfer og hvid hyrdehund er det samme :blink:

 

 

udfra det i skriver ville jeg klart foretrække den hvide schæfer/hvide hyrdehund da den er avlet herhjemme til familebrug og er en fantastisk smuk og dejlig race med god sundhed

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Skriv endelig når nogen vender tilbage til det oprindelige emne, at finde frem til den rette race til os :-P

 

 

Hvid schæfer og hvid hyrdehund er det samme :blink:

 

Jeg kender en meget fornuftig opdrætter du bør snakke med, hvis du vælger en Hvid Hvidehund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...