Hop til indhold

Hvalp og indkald


KSasha
 Share

Recommended Posts

Hej 

Vi har en hvalp på 4 måneder som vi træner indkald med, og det går nogenlunde, som man nu kan forvente med en hvalp. 
Men her i går da min kæreste og jeg går tur med ham, så træner vi “gå pænt” uden snor, hvilket han faktisk klarer rigtig godt, indtil han finder en sok på græsset og løber afsted med den, dog stadig indenfor vores synsfelt og her hjælper indkald ikke noget desværre. 
Min kæreste beslutter at det bedste er at løbe efter ham og prøve og fange ham og når han så langt om længe får ham fanget efter en masse løben, så skælder han ham ud. 
 

Nu er det jo sket, men jeg tænker at det måske havde været bedre at fortsætte med at gå og måske endda gemme sig og så håbe på han følger flokken og så rose når han hen, fordi så bliver han rost for at komme og ikke for at stikke af tænker jeg? 
 

Nogen der har nogen råd eller erfaring med hvad den bedste taktik kan være hvis hunden stikker af 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...

Jeg har også rigtig god erfaring med at træne indkald med en lidt længere line, da hunden her kan opleve følelsen af, at have "frihed" til at vælge mellem at lytte på dit indkald eller udforske noget på jorden den finder interessant. På den måde er det et træningsmiljø som minder lidt mere om virkeligheden hvis han/hun rent faktisk var uden snor

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...