Hop til indhold

Dum hvalpekøber der springer fra


Umulia
 Share

Recommended Posts

Men du skal ikke være "ked af" at de ikke længere tillader at sende dyret som fragt. Jeg ved ikke om du har undersøgt priserne, men med undtagen af Australien har det for alle de lande jeg importeret/eksporteret hunde til/fra været billigere at flyve med hunden, f.eks Spanien tur/retur for en person: 4500,- + 500 for hunden (oneway) - Forsendelse af hunden (oneway) 8500,- + lufthavnsudgifterne (se her under).

 

Ja, pt kan man komme til Grækenland og tilbage for under 2000 kr. så dyrt bliver det ikke. Men måske vil det være mere skånsomt for hvalpen at tage turen i bil, selv om det varer længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

- men husk at der er inklusiv buret/tasken og at "beholderen" skal være inden for de godkendte mål

 

Ja og hos nogle selskaber tillader de kun en taske med mål, der passer til en hund på 5 kg. :rolleyes: - det er virkelig ikke særlig gennemtænkt.

Hvis man bruger en taske, så vejer den næsten ingenting.

 

- Bedøve hunden eller på anden måde berolige den er en meget dårlig idé. Der er ingen kontrol med den når den først er bagagerummet, så der er ingen til at se hvis den skulle udvikle en uheldig reaktion. Derfor er det også en meget dårlig idé at lægge legetøj, mad, bideting med i buret.

Men ja, det er en traumatisk ting for hunden at flyve, ikke det at den skal flyve, men selve transporten ud til flyet mv. Når først den er luften er det sandsynligvis ikke så traumatisk for den - der er mørkt og tilstanden deromme er stabil - og den har ingen idé om hvor højt i luften den befinder sig (jeg haaader at flyve).

 

Nej, det kan jeg godt se, men jeg tror desværre ikke, at den bare falder til ro omme i cargo'en, for tilstanden er jo netop ikke stabil. Stasia har jo altid været en ørn til at rejse, og hun har som sagt altid været hos mig i kabinen, men hun reagerer på, når flyet drejer og skifter højde. Hunde får vel også trykken for ørerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, pt kan man komme til Grækenland og tilbage for under 2000 kr. så dyrt bliver det ikke. Men måske vil det være mere skånsomt for hvalpen at tage turen i bil, selv om det varer længere.

 

Det er svært at vide på forhånd, for nogle hunde er jo køresyge. Desuden skal du have tjek på reglerne for vaccinationer osv. i alle de lande, du skal køre igennem.

Nu har jeg kun rejst med min hund i lande tæt på Danmark, nemlig Tyskland, Polen og Tjekkiet, men min erfaring er, at mange af de personer fra flyselskaber osv., man skal kontrolleres af, slet ikke har styr på reglerne, fordi det er relativt sjældent, at folk rejser med dyr. Derfor kan opstå vanskeligheder, hvis man støder ind i en krakilsk type, så jeg vil anbefale dig at få reglerne på skrift fra ambassaderne til de lande, du skal igennem. Så kan du altid kan bevise, at du har ret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og hos nogle selskaber tillader de kun en taske med mål, der passer til en hund på 5 kg. :rolleyes: - det er virkelig ikke særlig gennemtænkt.

Hvis man bruger en taske, så vejer den næsten ingenting.

 

Det er nemlig rigtigt, der er ingen logik.

Taskestørrelsesmålet passer til en chihuahuahvalp, hos SAS 40x23x25cm, og vægtmæssigt måtte der være 8 kg, altså svarende til 3 chihuahuas indeni denne lille taske.

Og et yderligere krav er hos visse selskaber at hunden skulle kunne vende sig i denne lillebitte taske, fint nok krav, men det hænger ikke sammen med taskemålet :confused:

Jeg har dog fløjet med TAP hvor der var en cairnterrier med i en decideret transportkasse á la kattetransportkasse, bare større. Den fyldte godt i landskabet, og fik lov at komme med ombord. Men det er lissom ikke en risiko der er fed at løbe, man risikerer jo at hunden bliver afvist ude ved gaten, goodbye dyr ferie!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemlig rigtigt, der er ingen logik.

Taskestørrelsesmålet passer til en chihuahuahvalp, hos SAS 40x23x25cm, og vægtmæssigt måtte der være 8 kg, altså svarende til 3 chihuahuas indeni denne lille taske.

Og et yderligere krav er hos visse selskaber at hunden skulle kunne vende sig i denne lillebitte taske, fint nok krav, men det hænger ikke sammen med taskemålet :confused:

Jeg har dog fløjet med TAP hvor der var en cairnterrier med i en decideret transportkasse á la kattetransportkasse, bare større. Den fyldte godt i landskabet, og fik lov at komme med ombord. Men det er lissom ikke en risiko der er fed at løbe, man risikerer jo at hunden bliver afvist ude ved gaten, goodbye dyr ferie!

 

Jeg kan da også forestille mig, at en decideret transportkasse vil have svært ved at være under sædet foran :confused:

Ja, der er mange ulogiske ting, som man selv skal være meget obs på. Jeg har flere gange fløjet med Cimber Air til Polen, og hvis man ikke beder om det, får man ikke nogen bekræftelse på, at man har reserveret (og betalt!!!) plads til hunden. Sidste gang var vi så ude for, at stewardessen (SUR :evil:) ikke kunne se på sin passagerliste, at der var "pet in cabin", og så var det jo vældig godt at have bekræftelsen, så jeg var glad for, at jeg havde tænkt så langt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...