Hop til indhold

Dum hvalpekøber der springer fra


Umulia
 Share

Recommended Posts

Ja - hvordan bliver man sådan én?

 

Som nogle herinde allerede ved, har jeg siden i sommers haft kontakt med en udenlandsk kennel, hvor jeg skulle købe min drømmehund, DdB.

Aftalen blev at jeg skulle have en hvalp af et kuld, de venter her ved juletid.

 

Men fordi min bil ikke kunne mere, og jeg måtte købe en anden, kan jeg simpelthen ikke finde pengene til hvalpen :megaked:

Jeg tager alt det ekstra-arbejde, jeg på nogen måde kan få, men jeg kan godt se, at det bare ikke kommer til at hænge sammen. For det ikke skal være løgn, er min vaskemaskine også lige gået i stykker! :shock::megaked:

 

Kennel-ejeren er supersød, og derfor har jeg det bare endnu værre ved at skulle sige til ham, at jeg alligevel ikke kan holde min del af aftalen. Jeg overvejer bare at vente og se - måske bliver der slet ikke født en hanhvalp i det kuld, måske står jeg for langt nede på listen osv... Aner ikke hvad jeg skal gøre, håber bare på at der sker et mirakel inden Jul - at jeg vinder i lotto el. lign. (det ville virkelig være et mirakel, for jeg spiller ikke!)

 

Men jeg bliver jo nok nødt til at krybe til korset, og indrømme at jeg er en useriøs hvalpekøber :oops: Hvordan siger man det pænest?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke bare sige det sådan helt ærligt? At du virkelig er super duper ked af det, men at du er rendt ind i nogle RET uventede problemer - og at du simpelthen ikke kan nå det inden de bliver født?

Måske du kan komme på deres venteliste til et andet kuld eller lignende?

 

Dem jeg købte Dolph af, accepterede forresten afbetaling.. De ville bare gerne han kom det rette sted hen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også vælge at spille ærligt ud :5up: Simpelthen fortælle dem at du pga. uforudsete udgifter til bil m.m. ikke har råd lige nu. Så kan de jo vælge om de vil sætte dig på liste til senere eller evt. lave en afdragsordning med dig. Under alle omstændigheder, så slipper du for at rode dig ud i et net af løgne. Pøj pøj med det :ae: Jeg håber for dig at de vælger at lave en afdragsordning :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai æv hvor træls for dig :ae:

 

HVIS man ikke lige havde brug for at være ærlig, kunne man jo ringe til dem og hører om hvor på vente listen man stod, og stod man til at kunne få en i kuldet denne gang, ja så kunne man så spørge om der er andre der har interesse i den, og var der måske 10 andre der ventede på at få en, ja så kunne man måske pynte lidt og pakke ind osv (undskyld at jeg er en uærlig person) Har de ikke nogen ud over dig på listen, ja sååååååååååå syntes jeg du skulle være ærlig og sige det osm det var, at økonomien lige er blevet smadret og du ved ikke om du kan nå at skaffe pengene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Ja - hvordan bliver man sådan én?

 

Som nogle herinde allerede ved, har jeg siden i sommers haft kontakt med en udenlandsk kennel, hvor jeg skulle købe min drømmehund, DdB.

Aftalen blev at jeg skulle have en hvalp af et kuld, de venter her ved juletid.

 

Men fordi min bil ikke kunne mere, og jeg måtte købe en anden, kan jeg simpelthen ikke finde pengene til hvalpen :megaked:

Jeg tager alt det ekstra-arbejde, jeg på nogen måde kan få, men jeg kan godt se, at det bare ikke kommer til at hænge sammen. For det ikke skal være løgn, er min vaskemaskine også lige gået i stykker! :shock::megaked:

 

Kennel-ejeren er supersød, og derfor har jeg det bare endnu værre ved at skulle sige til ham, at jeg alligevel ikke kan holde min del af aftalen. Jeg overvejer bare at vente og se - måske bliver der slet ikke født en hanhvalp i det kuld, måske står jeg for langt nede på listen osv... Aner ikke hvad jeg skal gøre, håber bare på at der sker et mirakel inden Jul - at jeg vinder i lotto el. lign. (det ville virkelig være et mirakel, for jeg spiller ikke!)

 

Men jeg bliver jo nok nødt til at krybe til korset, og indrømme at jeg er en useriøs hvalpekøber :oops: Hvordan siger man det pænest?

 

Ja hvordan bliver man sådan; ja det er et godt spørgsmål men vil garantere du ikke er den eneste der har prøvet det og du bliver ikke den sidste der kan komme i økonomiske problemer.

 

Prøv at vende situationen og forestil dig at du er kennelejer, hvad ville du gøre i en lignende situation, stå over for en kunde der er uærlig og du kan se på vedkommende at han/hun ikke taler sandt, eller du står over for en der ærligt fortæller dig at han/hun er kommet i en midlertidig økonomisk problem med en nedbrudt bil og vaskemaskine ??

Jeg vil tro at kennelejeren foretrække en kunde som dig der viser din fulde interesse og som er ærlig frem for den . som tydeligt viser usandhed,

og jeg tror du vil have det bedre med dig selv hvis du fortæller sandheden frem for en dårlig undskyldning

 

Håber og krydser fingre for dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, altså... Hvalpene er end ikke født endnu...

DU har ikke endelig lovning på nogen hvalp. Og opdrætter har altså heller ikke nogen garanti fra dig. Har du betalt depositum? For det ville jeg synes var tidligt når hvalpene endnu ikke er født.

 

Når først der er betalt et depositum, så fanger bordet. Fra begge sider.

 

--Som du selv siger, så er det jo slet ikke sikkert, at der bliver født en hanhvalp denne gang..

 

Er det en Grand danois, du har kikket på? Og ved du noget om, hvor mange hvalpe, der ventes?

(nåh, nej.. du mener sikkert en Dogue de Bordeaux :oops:)

 

Jeg synes at du skal se tiden an til hvalpene er født. Måske vinder du den store gevinst inden. Men ellers ville jeg da nok synes, at det var heldigt at bilen brød sammen INDEN du havde brugt alle pengene på en hvalp.. For så havde du været piskenødt til at tage lån for at købe bil. Og du ville stå med en dyr hvalp, som du måske ikke havde ressourcer til at opfostre.

At HAVE en hvalp er jo mindst lige så dyrt som at KØBE én..

---Det er da til at tude over, at du ikke får nogen hvalp i denne omgang.. :ae: --Men det skal nok lykkes, -næste gang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg slutter mig til koret, ærlighed er vejen frem :5up: og håbe på at opdrætter går med til en afbetalingsordning :cool: for i disse tider er det svært at få bevilliget et lille bitte overtræk i banken :???::(

 

I sommer var det mig, der var en "dum" hvalpekøber og sprang fra :oops: Havde reserveret en hvalp, schæfer forstås ;-), hos en opdrætter på Sjælland, men sprang fra :neutral: Årsag: jeg var bange for, om en hvalp af de forældre alligevel ville være for "god"/driftig til mig, altså, at den ikke ville kunne udleve sit fulde potentiale med mig som fører, det meddelte jeg opdrætter, som kun kunne vise forståelse overfor min beslutning, så no bad feelings there :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja - hvordan bliver man sådan én?

 

Som nogle herinde allerede ved, har jeg siden i sommers haft kontakt med en udenlandsk kennel, hvor jeg skulle købe min drømmehund, DdB.

Aftalen blev at jeg skulle have en hvalp af et kuld, de venter her ved juletid.

 

Men fordi min bil ikke kunne mere, og jeg måtte købe en anden, kan jeg simpelthen ikke finde pengene til hvalpen :megaked:

Jeg tager alt det ekstra-arbejde, jeg på nogen måde kan få, men jeg kan godt se, at det bare ikke kommer til at hænge sammen. For det ikke skal være løgn, er min vaskemaskine også lige gået i stykker! :shock::megaked:

 

Kennel-ejeren er supersød, og derfor har jeg det bare endnu værre ved at skulle sige til ham, at jeg alligevel ikke kan holde min del af aftalen. Jeg overvejer bare at vente og se - måske bliver der slet ikke født en hanhvalp i det kuld, måske står jeg for langt nede på listen osv... Aner ikke hvad jeg skal gøre, håber bare på at der sker et mirakel inden Jul - at jeg vinder i lotto el. lign. (det ville virkelig være et mirakel, for jeg spiller ikke!)

 

Men jeg bliver jo nok nødt til at krybe til korset, og indrømme at jeg er en useriøs hvalpekøber :oops: Hvordan siger man det pænest?

 

 

Jeg synes ikke, du er en useriøs hvalpekøber1

 

Shit happens og hvis man kun er seriøs hvis man dækker sig ind på alle fronter - så tror jeg ikke der er mange serøise hundeejere i verden.

 

Nu er det økonomien som spænder ben, men det kunne også være et familiemedlems sygdom, en fyring, andre akutte ændringer i familien, et brækket ben eller andet som kom på tværs!

 

Du har måtte forholde dig til en uventet drejning i din økonomi...

 

Det er synd, du ikke får din drømmehund nu, men den skal nok komme :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Jeg synes på ingen måde at du er useriøst. Du er bare skide uheldig !

 

Næh - jeg synes det ville være useriøst at SKRAAAABE kistebunden og købe hvalpen. For hvad så med forsikringen ? Og dyrelægen ? Og det lidt dyrer kvali fodder ?

 

Jeg står selv i en øv-situation.

Efter mange mange mange timer, dage og mdr. kiggen på hvilken hvalp der skal være det nye familiemedlem til sommer fik jeg skrevet mig op til den race som jeg synes passede til vores liv og familie.

Nu er jeg stødt ind i et problem. Jeg synes faktisk jeg har fundet en anden race, som passer bedre ! Og min kæreste hælder også mere til denne "nye" race (han er ellers ikke så aktivt med hvad angår alt forarbejdet, da det skal være min hund på papiret).

Så nu må jeg bide i det sure æble og krybe til korset hos kennelmutter jeg er skrevet op hos og fortælle hende at jeg har fundet noget andet der passer bedre ind i de rammer vi har hos os. Inde i mit hovede vil det være mere useriøst at gå på kompromis - det kan jeg hverken byde os selv eller hvalpen.

 

Og til slut - så trænger du vidst til sådan en her : :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Kommer lige med en update på denne situation.

Jeg har haft kontakt med opdrætteren, og situationen har sådan set løst sig selv, for han fik alligevel ikke det planlagte julekuld.

 

Der er også sket det, at man i Grækenland har ændret eksportreglerne for hunde, så de nu ikke længere må sendes ud af landet som fragt. Det betyder at jeg selv skal hente hvalpen i Grækenland og flyve hjem sammen med den.

Det ved jeg ikke om jeg kan, for hvad skal jeg gøre med Vinnie imedens? Ingen i min familie kan eller vil passe hende.

 

Men nu har jeg altså nogle ekstra måneder til at tænke over tingene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og Lykke :-)

 

Har først set tråden nu, men vil bare lige sige at jeg syntes du er meget ansvarlig når du i den situation du er i lige pt. vælger ikke at tage en hvalp. Hvis en evt. opdrætte syntes du er useriøs, syntes jeg vedkommende skal kigge sig i spejlet og endnu engang "forsøge" at konstatere hvem der er useriøs :-)

 

da du nævnte det med eksportreglerne der er ændret i Grækenlang - kom jeg til at tænke: Hvad gør de sådem der vidreformidler græske gadehunde :confused:. Nå men det er jo en helt anden snak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer lige med en update på denne situation.

Jeg har haft kontakt med opdrætteren, og situationen har sådan set løst sig selv, for han fik alligevel ikke det planlagte julekuld.

 

Der er også sket det, at man i Grækenland har ændret eksportreglerne for hunde, så de nu ikke længere må sendes ud af landet som fragt. Det betyder at jeg selv skal hente hvalpen i Grækenland og flyve hjem sammen med den.

Det ved jeg ikke om jeg kan, for hvad skal jeg gøre med Vinnie imedens? Ingen i min familie kan eller vil passe hende.

 

Men nu har jeg altså nogle ekstra måneder til at tænke over tingene.

 

Egentlig er det jo fair nok at man ikke må sende hunde som fragt :5up: (Hvis det altså betyder at den skal være i kabinen sammen med ejeren? Hvis den alligevel ligger i lastrummet, så kan det jo være ligegyldigt :cry:)

 

Sådan en tur kan vel gøres på en dag eller to? Altså ca. et døgns tid max? Hvis du har en indhegnet have (det ved jeg jo selvfølgelig ikke om du har) kan du så ikke overtale nogen til bare at være sammen med Vinnie og så nøjes med at lukke hende ud i haven? Så kan du jo bare aktivere hende godt inden du tager afsted og igen når du kommer hjem :5up: (Ej, det har du garanteret tænkt på, men jeg kan bare ikke forstå at der ikke er nogen der er til at overtale, i hvert fald ikke hvis de kan slippe for at gå med hende, det er nok det der er problemet?)

Hvad med en pension, bare for et døgns tid?

Hvad gør du med Vinnie hvis du får brug for at få hende passet af andre grunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

da du nævnte det med eksportreglerne der er ændret i Grækenlang - kom jeg til at tænke: Hvad gør de sådem der vidreformidler græske gadehunde :confused:. Nå men det er jo en helt anden snak :-)

 

Det vil faktisk ikke undre mig om denne regel netop er indført for at gøre livet vanskeligt for dem, der arbejder med at redde græske gadehunde.

Den græske regering bryder sig ikke om at der kommer fokus på problemet, og har altid modarbejdet dyreværnsorganisationerne - så vidt jeg har forstået...

 

Egentlig er det jo fair nok at man ikke må sende hunde som fragt :5up: (Hvis det altså betyder at den skal være i kabinen sammen med ejeren? Hvis den alligevel ligger i lastrummet, så kan det jo være ligegyldigt :cry:)

 

Det skal den - altså være i lastrummet. Selv om man i nogle tilfælde kan få dyr med i kabinen, skal de være i bur. Og et bur, der er stort nok til at rumme en DdB hvalp, er for stort til at være håndbagage :???:

 

Hvad gør du med Vinnie hvis du får brug for at få hende passet af andre grunde?

 

Det sker bare ikke.

Skulle jeg pludselig blive indlagt på hospitalet, komme i fængsel eller lign., må hun vel på pension, selv om det ikke ville være godt for hende :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sker bare ikke.

Skulle jeg pludselig blive indlagt på hospitalet, komme i fængsel eller lign., må hun vel på pension, selv om det ikke ville være godt for hende :(

 

Hmm, nu hvor du har fået lidt ekstra tid at løbe på, kan du så ikke bruge den til at vænne hende til at være i en pension? Så hun kan være der det døgns tid du er væk for at hente hvalpen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, nu hvor du har fået lidt ekstra tid at løbe på, kan du så ikke bruge den til at vænne hende til at være i en pension? Så hun kan være der det døgns tid du er væk for at hente hvalpen :-D

 

Nej, så tror jeg hellere jeg vil ligge på knæ for den af mine bekendte, der er nemmest at narre til at komme og lufte hende ;-)

 

Vinnie bliver frygtelig stresset af at være i nærheden af andre hunde, så jeg tror en pension ville være en rigtig dårlig oplevelse for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, så tror jeg hellere jeg vil ligge på knæ for den af mine bekendte, der er nemmest at narre til at komme og lufte hende ;-)

 

Vinnie bliver frygtelig stresset af at være i nærheden af andre hunde, så jeg tror en pension ville være en rigtig dårlig oplevelse for hende.

 

Ikke fordi du har bedt om ideer. Men hvad med at finde en skolepige/dreng eller en studerende du kan alliere dig med - og stole på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke fordi du har bedt om ideer. Men hvad med at finde en skolepige/dreng eller en studerende du kan alliere dig med - og stole på?

 

Jeg kan ikke overlade det til en mindreårig at lufte en 60 kgs hund, der får hysteriske anfald når hun ser en hund/kat/gammel dame/person med taske/barnevogn osv ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, så tror jeg hellere jeg vil ligge på knæ for den af mine bekendte, der er nemmest at narre til at komme og lufte hende ;-)

 

Vinnie bliver frygtelig stresset af at være i nærheden af andre hunde, så jeg tror en pension ville være en rigtig dårlig oplevelse for hende.

 

Du må helt ned og bide i gruset g020.gif:mrgreen: Kan godt forstå at du ikke synes at en pension er den bedste løsning for hende :ae:

 

Omvendt, så kan det jo netop være en fordel for hende at have lært det stille og roligt, HVIS du en dag skulle få akut behov for det, så både du og hun ikke har den ekstra stress-faktor :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke overlade det til en mindreårig at lufte en 60 kgs hund, der får hysteriske anfald når hun ser en hund/kat/gammel dame/person med take/barnevogn osv ;-)

 

 

Altså nu behøver en skolepige jo ikke være en mindreårig:-)

Jeg går da i skole og er 22, og hvis jeg boede på sjælland, kunne jeg da godt være en man kunne alliere sig med. Måske er der nogle der hvor du bor, som har erfaring med hunde osv.

Held og lykke med det, og håber at du finder en løsning på det.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Uheldigt for dig ... begge ting altså ... men det gør dig bestemt ikke useriøs ... hvis det var anden gang du gjorde det over for samme opdrætter så jo, men uheld kan vi alle komme ud for.

 

Der er også sket det, at man i Grækenland har ændret eksportreglerne for hunde, så de nu ikke længere må sendes ud af landet som fragt. Det betyder at jeg selv skal hente hvalpen i Grækenland og flyve hjem sammen med den

- Ved ikke mht. Grækenland, men det er sandsynligvis pga. terror. Lyder måske underligt men efter 9.11 var det kun meget få luftfartsselvskaber som fløj fra/til USA som tillod dyr - 2/3 dele af dem forbød dyr og en stor del af de øvrige krævede at dyrene blev eskorteret af en person.

Men du skal ikke være "ked af" at de ikke længere tillader at sende dyret som fragt. Jeg ved ikke om du har undersøgt priserne, men med undtagen af Australien har det for alle de lande jeg importeret/eksporteret hunde til/fra været billigere at flyve med hunden, f.eks Spanien tur/retur for en person: 4500,- + 500 for hunden (oneway) - Forsendelse af hunden (oneway) 8500,- + lufthavnsudgifterne (se her under).

Hvis du får hunden sendt som fragt skal du først registreres som importør. Når du så skal hente hunden i lufthaven er der en maaase papirarbejde, som du ikke selv kan udfylde. Så først skal du betale en speditør for at udfylde de nødvendige papirer (kan ikke huske prisen), så skal du betale for hundens ophold i lufthaven (mener det var omkring 300,-), du skal betale en dyrlæge for at tjekke hunden virkelig er den rigtige hund mv. (omkring 500,-), du skal betale moms og afgift på hunden (afhænger af pris og hvad land den kommer fra) også skal de betale for udlevering af hunden i dyreafdelingen (ca. 250,- inden kl. 16, efter kl. 16 koster det 4000,-).

Jeg har fundet sendt 3 hunde fra USA. 2 hentede jeg i Amsterdam inden de nye regler så det var ikke så slemt, men den tredje ... maaaand hvor var det træls. Jeg rendte rundt en hel dag for at finde ud af det hele og da hunden endelig kom blev hun væk i lufthavnen og kunne derfor først udleveres efter kl. 16. Da de så krævede 4000,- stillede jeg mig op og stor vrælede, jeg var simpelthen så udmattet af at fare rundt og betale laaaaangt mere end jeg først var blevet oplyst - og heldigvis forbarmede en sød mand fra dyreafdelingen sig over mig og udfyldte alle papirene gratis og lod mig slippe med 250,- i udlevering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg fløjet en del gange med hund, og de fleste flyselskaber har en grænse på max. 8 kg, hvis den skal med ind i kabinen, men enkelte siger vist 10 kg. Jeg aner intet om den race, du skal have, men ville bare lige sige det, hvis nu den ligger lige på grænsen.

 

Skal den om i cargo'en, skal flyselskabet i hvert fald udsættes for en gennemgribende undersøgelse først, for der er sket uheld. Ved ikke om man kan bedøve hunden eller hvad, men et eller andet skal der nok gøres, hvis det ikke skal blive en traumatisk oplevelse for den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
de fleste flyselskaber har en grænse på max. 8 kg, hvis den skal med ind i kabinen

- men husk at der er inklusiv buret/tasken og at "beholderen" skal være inden for de godkendte mål

 

Skal den om i cargo'en, skal flyselskabet i hvert fald udsættes for en gennemgribende undersøgelse først, for der er sket uheld. Ved ikke om man kan bedøve hunden eller hvad, men et eller andet skal der nok gøres, hvis det ikke skal blive en traumatisk oplevelse for den.

- Bedøve hunden eller på anden måde berolige den er en meget dårlig idé. Der er ingen kontrol med den når den først er bagagerummet, så der er ingen til at se hvis den skulle udvikle en uheldig reaktion. Derfor er det også en meget dårlig idé at lægge legetøj, mad, bideting med i buret.

Men ja, det er en traumatisk ting for hunden at flyve, ikke det at den skal flyve, men selve transporten ud til flyet mv. Når først den er luften er det sandsynligvis ikke så traumatisk for den - der er mørkt og tilstanden deromme er stabil - og den har ingen idé om hvor højt i luften den befinder sig (jeg haaader at flyve).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...