Hop til indhold

Weightpull


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Kort og godt:

 

Hvor mange herinde ud over Pablo og jeg dyrker WP? :-)

 

Og er der nogen der har tænkt på at prøve, men måske har været usikre eller ikke vidst hvor/hvordan? :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kort og godt:

 

Hvor mange herinde ud over Pablo og jeg dyrker WP? :-)

 

Og er der nogen der har tænkt på at prøve, men måske har været usikre eller ikke vidst hvor/hvordan? :?:

 

Jeg har ikke læst om andre herinde, men kunne du ikke tænke dig at skrive lidt om det? Samt evt nogle billeder af Pablo?

 

Jeg overvejer ikke WP med mine hunde, men synes det er interessant at høre om de træningsformer der nu er derude :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps overvejde det et kort øjeblik, indtil jeg fandt ud af der var mindst 100 km til nærmest, så dropepde det igen :mrgreen: tror også cujo ville være ligeglad, han ville nok være mere interesseret i de andre hunde og glemme alt om sin far og hans godbider :roll:

 

Du skal ikke vende øjne af Cujo, han er en go' hund, det er hans far der ikke forstår ham :mrgreen:a010.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Kort og godt:

 

Hvor mange herinde ud over Pablo og jeg dyrker WP? :-)

 

Og er der nogen der har tænkt på at prøve, men måske har været usikre eller ikke vidst hvor/hvordan? :?:

 

 

Næh.. Jeg har aldrig helt forstået det gode ved den aktivitet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg har nogen billeder af både Pablo og Saba mens de træner...:-), men de er på min brors computer...skal nok lige prøve at få dem lagt ind...

 

Afstand er et stort problem for mange, da der jo ikke er mange afdelinger i Dk...men jeg arbejder på at få noget i sønderjylland, for jeg kører nemlig selv over 100km til træning...hehe

 

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal fortælle, men tjek

 

www.weightpull.dk

 

www.weightpulldanmark.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Næh.. Jeg har aldrig helt forstået det gode ved den aktivitet?

 

 

Jamen altså, det er jo ligesom med så meget andet hundesport...nogen har måske lidt svært ved at se det fantastiske i at lade en hund rende over en vippe eller et a-spring...eller så meget andet...:-)

 

Men, som med så meget andet træning, givet det et godt samspil mellem ejer og hund. Jeg synes det er en fantastisk træningsform, og Pablo nyder virkelig at komme i selen og ud at trække...

 

Her er lidt fakta om WP, for jeg synes næsten det er for meget at skrive det hele, når en anden allerede har gjort det...:-)

 

http://www.weightpulldanmark.com/index.php?page=myter.html

 

Mange forbinder Weightpull med store svulmende kamphunde, men som man kan se på siden her, er det for alle racer

 

http://www.hundeteam.dk/wp.html

 

I WPDK´s Ishøj afdeling har vi både en JRT, en Chihuahua og en Shitzuh der træner med...:-)

 

Og en af DK's bedste er en cockerspaniel der hedder Kløver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig hørt om denne sport før, så jeg har et par spørgsmål :-)

 

Der står: "I korte træk handler sporten om at hunden trækker en vogn eller slæde bag sig over en distance på cirka 5 meter på tid. "

 

Hvor står føreren i forhold til hunden i denne situation? Står han foran og hepper på hunden?

 

Hvis ja, kan det man så ikke forestille sig at hunden "glemmer" sin krops signaler, og i stedet for enhver pris vil nå frem til ejeren?

 

Jeg vedhæfter et billede, jeg har lånt fra http://www.weightpulldanmark.com

Det ser virkelig ud til at hunden får brugt sine muskler, bliver hunde der træner denne form for sport mere muskuløse og stærke?

Hvor ofte trænes typisk?

Redigeret af Vivi
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har overvejet det på et tidspunkt, fordi at jeg tror at Baldur ville syntes det var sjovt, og fordi det vil være et af de steder min type hund ville være velkommen :blink:

 

Men jeg har endnu ikke taget mig sammen, fordi at jeg forstiller mig at de mennesker der kommer der, er en masse unge mænd som jeg ikke har det helt store tilfælles med :blink:

 

Men jeg tror, at Baldur ville have godt af denne type sport, i det at sporten kræver at han skal have en del kropskontrol, og med denne kropskontrol, vil jeg tro, at Baldur også ville finde en del selvtillid, som han godt kunne have brug for.

 

Så jeg må se at få taget mig sammen til at gå en tur i Ishøjs brugshundeklub og få af- eller bekræftet mine fordomme, og se om sporten ville være noget for mig og Baldur :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg har aldrig hørt om denne sport før, så jeg har et par spørgsmål :-)

 

Der står: "I korte træk handler sporten om at hunden trækker en vogn eller slæde bag sig over en distance på cirka 5 meter på tid. "

 

Hvor står føreren i forhold til hunden i denne situation? Står han foran og hepper på hunden?

 

Hvis ja, kan det man så ikke forestille sig at hunden "glemmer" sin krops signaler, og i stedet for enhver pris vil nå frem til ejeren?

 

Jeg vedhæfter et billede, jeg har lånt fra http://www.weightpulldanmark.com

Det ser virkelig ud til at hunden får brugt sine muskler, bliver hunde der træner denne form for sport mere muskuløse og stærke?

Hvor ofte trænes typisk?

 

 

Jeg har ikke oplevet en hund der trak over evne...Pablo gør det, at når han synes grænsen er nået, så sætter han sig ned...gør han det, giver jeg ham en pause eller lader ham stoppe....men det er selvfølgelig vigtigt at man som fører er opmærksom på sin hunds signaler...

 

Personligt går jeg ikke foran, men ved siden af...så Pablo arbejder ikke for at nå frem til mig, men fordi han har lysten...havde han ikke det ville det ikke virke...:-)

 

Ang. om de bliver stærkere og større, så kan det jo nok ikke udelukkes at det vil ske, da der jo er vægt på...men det er ikke mit hovedformål mws Pablos træning..og de folk som kun kommer for at være "seje" falder ret hurtigt fra igen, for det er ikke sådan at når du møder op til træning, så bliver der smidt 500kg på og så skal der bare trækkes...nej det foregår stille og roligt, og hvis ejeren ikke selv kan vurderer hvornår det er for meget, så er der jo trænere på stedet...og ved stævnerne er der også dommere der vurderer om hunden er i fysisk og psykisk stand til at foretage trækket..hvis ikke bliver den udelukket og kan så deltage en anden god gang...

 

Ang. hvor ofte der trænes varierer det jo nok lidt...der hvor jeg træner er det hver 14. dag...men det er jo så op til en selv at vurdere hvor meget man træner hjemme...

 

Lonny> der kommer både mænd og kvinder der hvor jeg træner...faktisk er jeg lidt i undertal, da jeg kun har set en anden mand hos os endnu...:-P

 

om der er flest mænd eller kvinder i foreningen har jeg dog ikke styr på...hehe...

 

Men jeg synes da du skal prøve at tjekke det ud engang...alle er velkomne til at komme og prøve...

 

Og ang. selvtillid, vil jeg ihvertfald sige, at WP-træning gjorde meget godt for min Saba da jeg havde hende...og også Pablo, som elsker at få selen på og komme ud at trække...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg har overset nogen spørgsmål, eller på anden måde har ladet nogen spørgsmål stå ubesvarede, siger i selvfølgelig bare til...:-)

 

Jeg kunne da godt tænke mig at vide (og jeg indrømmer blankt at jeg ikke har nærstuderet de links du har lagt, det KAN være at svaret ligger der, men så bær over med mig ik'? :oops:) når nu både chihuaha, shih tzu osv. dyrker weightpull hvad trækker de så??? Er der vogne (eller hvad det nu lige er) i forskellige størrelser og bliver resulatet regnet ud i forhold til hvad hunden selv vejer eller??? Altså sådan at forstå, at selv om en shih tzu jo af gode grunde ikke kan trække det samme som en ambull så bliver det regnet ud i procenter? Eller hvad? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg kunne da godt tænke mig at vide (og jeg indrømmer blankt at jeg ikke har nærstuderet de links du har lagt, det KAN være at svaret ligger der, men så bær over med mig ik'? :oops:) når nu både chihuaha, shih tzu osv. dyrker weightpull hvad trækker de så??? Er der vogne (eller hvad det nu lige er) i forskellige størrelser og bliver resulatet regnet ud i forhold til hvad hunden selv vejer eller??? Altså sådan at forstå, at selv om en shih tzu jo af gode grunde ikke kan trække det samme som en ambull så bliver det regnet ud i procenter? Eller hvad? :-D

 

Der er seler og vægt, som er lavet til at de små kan trække det...men så vidt jeg ved har de små hunde ikke været på carten(vognen)...pt. er jeg ved at bygge en vogn, som er til store, og når den er færdig vil jeg se om jeg kan lave en mindre til de små også...:-)...

Cart-træning er ikke det man starter med, man starter med at træne med drag-weight, som f.eks. kan være en kæde eller et dæk, som sættes efter selen og trækkes på et passende underlag...:-)

 

Ved konkurrencer kigges der både på hvem der trækker mest i forhold til egen vægt, og hvem der trækker mest...udover det er der forskellige vægtklasser, som man også kan blive vinder i...

 

Der er lige kommet et opdateret regelsæt fra EWPL som jeg skal have sat mig ind i...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er seler og vægt, som er lavet til at de små kan trække det...men så vidt jeg ved har de små hunde ikke været på carten(vognen)...pt. er jeg ved at bygge en vogn, som er til store, og når den er færdig vil jeg se om jeg kan lave en mindre til de små også...:-)...

Cart-træning er ikke det man starter med, man starter med at træne med drag-weight, som f.eks. kan være en kæde eller et dæk, som sættes efter selen og trækkes på et passende underlag...:-)

 

Ved konkurrencer kigges der både på hvem der trækker mest i forhold til egen vægt, og hvem der trækker mest...udover det er der forskellige vægtklasser, som man også kan blive vinder i...

 

Der er lige kommet et opdateret regelsæt fra EWPL som jeg skal have sat mig ind i...:-)

 

Ok, tak for forklaringen :5up: Hvis du nogensinde kommer forbi den vogn som en chihuahua skal trække, vil du så ikke gøre mig den tjenest at tage et billede af den og sætte herind? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ok, tak for forklaringen :5up: Hvis du nogensinde kommer forbi den vogn som en chihuahua skal trække, vil du så ikke gøre mig den tjenest at tage et billede af den og sætte herind? :mrgreen:

 

 

hehe...jeg satser på jeg bygger den første i chi-størrelse...men endnu er den kun på tegnebordet..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Samarbejdsdelen består jo i, at der skal være en god kontakt mellem hund og fører, før det kan fungere...som tidligere nævnt trækker hunden af lyst, men kun hvis kontakten er god...hund og ejer samarbejder for at nå et fælles mål, som er enden af banen...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...