Hop til indhold

Min dygtige Hvalp.


Jane
 Share

Recommended Posts

Victor er bare så god til at gå i snor, han går pænt ved siden af en i slap line. Jeg har lige fra vi har fået ham, rost og givet godbidder hver gang han har tilbudt adfæren, både når han er i snor og når han ikke har været i snor.

Jeg har den tro at man lige så godt kan lære dem de gode vaner fra små af, som at skulle kæmpe med dem når de bliver større og stærkere.

 

Også indkald går rigtig godt. Igen har jeg gjort det siden vi fik ham, at udnytte det når han selv har tilbudt adfæren og er kommet hen til mig.

 

Ligedan med sit, rulle, stå og dæk.

 

Vores træning er foregået på Victors præmisser og har været mere leg end egentlig træning.

 

For mig har det været en succes at gøre det på denne måde og jeg oplever at have en hund, som vælger mig til istedet for fra.

 

Jeg har gjort meget ud af at Victor skal have lov til at være hvalp, uden alt for mange regler at skulle forholde sig til. Det har resulteret i at Victor faktisk kan mere end både Andersen og Oskar kunne i den alder.

Hastværk er lasrværk har jeg erfaret.

 

H-F har været en af årsagerne til at det går så godt. Jeg har lært en masse af at være herinde.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ei, hvor er det bare dejligt at høre :-D

 

Jeg har også tænkt mig at gøre brug af den metode, når jeg får hvalp, håber at jeg kan gøre det bare noget der minder om lige så godt som dig - er trods alt stadig grøn i det :blink:

 

Og ja, HF er bare det bedste! Det har virkelig været lærerigt at være herinde (og desværre og afhængighedsskabende :oops: ), men hvor er jeg glad for at jeg fandt det i sin tid :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ei, hvor er det bare dejligt at høre :-D

 

Jeg har også tænkt mig at gøre brug af den metode, når jeg får hvalp, håber at jeg kan gøre det bare noget der minder om lige så godt som dig - er trods alt stadig grøn i det :blink:

 

Og ja, HF er bare det bedste! Det har virkelig været lærerigt at være herinde (og desværre og afhængighedsskabende :oops: ), men hvor er jeg glad for at jeg fandt det i sin tid :klap2:

 

Jeg gør helt sikker også fejl. Men metoden kan anbefaldes.

 

Jeg kunne slet ikke undvære HF. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne slet ikke undvære HF. :blink:

 

Heller ikke her :blink:

 

 

Hvor er det dejligt at få sådanne en positiv opdatering om den lille dreng (syntes vi mangler billeder :mrgreen: ) og det er riiiiiiiiiiigtiiiiiiiiiig lækkert at hører hvordan han bare klare det hele så fint og godt. I må være et godt makker par jer to :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heller ikke her :blink:

 

 

Hvor er det dejligt at få sådanne en positiv opdatering om den lille dreng (syntes vi mangler billeder :mrgreen: ) og det er riiiiiiiiiiigtiiiiiiiiiig lækkert at hører hvordan han bare klare det hele så fint og godt. I må være et godt makker par jer to :blink:

 

Jeg kan ikke klare alt den ros. :oops: Fortjenesten er mest Victors. :mrgreen::blink: Han er lynende intelligent.

 

I skal nok snart få billeder. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har fået bladet hunden ind ad døren og i den står et tricks om at sætte 2 bøtter oveni hinanden og godbidden skulle gemmes i den nederste.

 

Det skulle selvfølgelig prøves.

 

victor fattede første del med det samme, han løftede den øverste bøtte af og løb glad gennem hele huset med den. Da han havde løbet sejrsrunden, kom han glad tilbage med bøtten i munden og kunne få sin godbid. Han ved nemelig godt at der falder godbidder af når man aflevere. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtig lille hvalp.

 

 

 

Går det egentlig nemmere med victor end det gjorde med oskar?

 

Har du haft hund før oskar?

 

Jeg vil ikke sige at det går nemmere med Victor end det gjorde med Oskar. Men Victor fatter hurtigere end Oskar gjorde, men det tror jeg skyldes den måde jeg har valgt at gribe det an denne gang.

 

Ja jeg har haft hund før Oskar:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...