Hop til indhold

Hvalpen er bange for snoren


Gæst Mille hunden
 Share

Recommended Posts

Gæst Mille hunden

Hejsa

 

Nu er der kun en hvalp tilbage, og ham har vi planer om at beholde. Efter de andre er blevet solgt er det nu nemmere at træne med mikkel, så i går ville jeg lære ham at gå pænt i snor, for han har det med at trække meget når vi går tur. Mikkel har aldrig været super glad for at komme ud og gå. Hver gang vi finder selen frem så gemmer han sig, men når han så først er kommet ud går det fint nok..

 

Men i går starter jeg så med at lære ham en kontakt lyd, så jeg har kontakt med ham når vi går. Så begyndte vi at gå (inde i haven), og efter meget kort tid kunne jeg få ham til at gå lige ved siden af mig, og han kiggede hver gang jeg lavede kontakt lyden. Da vi så havde gået op og ned af haven et par gange tog jeg snoren i hånden og gik med den ved siden af. det gik også fint. Så slæbte jeg snoren hen langs jorden mens vi gik, så han også kunne vænne sig til den, og der var heller ingen problemer. Men lige så snart han fik snoren på, så turde han ikke gå et skridt. da jeg gav ham den på løb han med det samme så langt væk fra mig han kunne og sad lige så stille. Hvis jeg satte mig på hug og smed en godbid mellem mig og ham kunne han godt bevæge sig, men ellers ikke.

 

Midt spørgsmål til jer går på om der er andre der har haft erfaring med en hvalp der lystrer og er nem og træne, men som er bange for sin snor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Nu er der kun en hvalp tilbage, og ham har vi planer om at beholde. Efter de andre er blevet solgt er det nu nemmere at træne med mikkel, så i går ville jeg lære ham at gå pænt i snor, for han har det med at trække meget når vi går tur. Mikkel har aldrig været super glad for at komme ud og gå. Hver gang vi finder selen frem så gemmer han sig, men når han så først er kommet ud går det fint nok..

 

Men i går starter jeg så med at lære ham en kontakt lyd, så jeg har kontakt med ham når vi går. Så begyndte vi at gå (inde i haven), og efter meget kort tid kunne jeg få ham til at gå lige ved siden af mig, og han kiggede hver gang jeg lavede kontakt lyden. Da vi så havde gået op og ned af haven et par gange tog jeg snoren i hånden og gik med den ved siden af. det gik også fint. Så slæbte jeg snoren hen langs jorden mens vi gik, så han også kunne vænne sig til den, og der var heller ingen problemer. Men lige så snart han fik snoren på, så turde han ikke gå et skridt. da jeg gav ham den på løb han med det samme så langt væk fra mig han kunne og sad lige så stille. Hvis jeg satte mig på hug og smed en godbid mellem mig og ham kunne han godt bevæge sig, men ellers ikke.

 

Midt spørgsmål til jer går på om der er andre der har haft erfaring med en hvalp der lystrer og er nem og træne, men som er bange for sin snor?

 

Okke dog ja. Simba skulle heller ikke nyde noget. Så snart jeg fik snoren på ham slog han sig i tøjeret som en vrissen krikke, forsøgte at stikke af eller frøs til is. Der er ikke andet at gøre (tror jeg) end at fortsætte med at øve, præsentere ham for snoren, tage ham spændende steder hen og lade ham gå i snoren, så han opdager at snor betyder nye oplevelser osv...åh ja og opdrætterne, der kommer på vores træningsplads med deres hvalpe, når de er en 6-7 uger...det er for det meste den rene jammer og skrålen op. Små hvalpe synes vist bare at det der snor og halsbånd er fandens værk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mille hunden

det lyder som om det er et meget almindeligt problem. Jeg har bare aldrig hørt om det før og Mille havde ingen problemer med snoren.

Jeg forsøger at lave almindelig sit og dæk træning med ham mens han har snoren på, så han vender sig til det, og det går også ganske fint, men når jeg rejser mig op bliver han bange igen.

 

Men det er self bare et spørgsmål om tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan har også været bange for snoren.

 

Så fik han lov til at gå med den i munden - MEN KUUUUUUUUUUUN når vi gik oppe på svalegangen i vores gamle lejlighed :mrgreen:

 

Så blev den til noget sjovt.

 

Pænt træls med en flexsnor når han løb afsted med den, og så kom en nabo ud på svalegangen.........så slap aslan flexlinien AUV!

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at sætte en kort strik i halsbåndet, ikke så tyk at den slår ham. Men tung nok til han kan mærke den på skulderen, den skal ikke være så lang at han træder i den. Leg med ham så han forbinder det med noget sjovt at få den på, fjern den når i er færdige med at lege.

Han vil så forbinde det med at få en snor i halsbåndet / selen med at der sker noget sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...