Hop til indhold

Pludselig seperationsangst, hjælp!


Stella
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har en Golden Retriever blandet med lidt labrador, på ca 1,5 år ved navn Ollie. Han har længe kunne være fint alene hjemme, og blot lagt sig ind på sofaen når min kæreste og jeg har sagt farvel og gået ud af døren. Han har altid forstået hvornår han skulle med, og hvornår han ikke skulle med.

For nylig er han begyndt, at hive, flå i vores arme og ben og gø helt hysterisk, hvilket gør det fuldstændig umuligt for os at komme ud døren, med mindre vi “narrer” ham ind i et andet rum og skynder os ud af hoveddøren, inden han finder vejen ud igen. Det er til stor frustration at det nu må være på denne måde, da Ollie tydeligvis er max oprevet over at vi går, og vi er ligeså oprevet over at se ham i den tilstand. Der er ikke sket noget nyt i vores dagligdag, alt er som det plejer. Vi mistænker at der måske har været nogle uhyggelige lyde når han har været alene hjemme, som har gjort det utrygt for ham, da han også nogle gange har gøet og knurret ved lyde om natten. Vi kan sommetider snige os ud, hvis han lige har sovet tungt og ikke når at registrere at vi går, men ellers er det noget nær umuligt at gå uden kamp.. Til gengæld viser han ikke tegn på at have været stresset når vi kommer hjem igen, da intet er ødelagt og han som regel har “soveøjne”. Vi har ikke selv kunne træne det op med ham igen, da vi ikke kan komme igennem til ham, når han først er i den tilstand og jeg er efterhånden en desperat hundemor.. Er der nogle der har nogen gode tips og tricks til hvad vi kan gøre? 

Redigeret af Stella
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...