Hop til indhold

Mops/hunderacer


Gæst Gumse
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

 

Jeg vil lige hører om, der er nogen der ved om, man kan få dværg-mopser eller mopser i mindre størrelser?

 

I må også gerne komme med ideér til en hunderace man kan have i en 70 kvm. lejlighed på 4 sal.

 

På forhånd tak.

 

Mvh

Line og Johnny.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror heller ikke, at der findes dværgmopser. :-) Men I kan da sagtens have en mops i en 70 kvm lejlighed - eller en anden race for den sags skyld. Det er jo udendørs, at hunden får sin motion, den skal såmænd ikke bruge så meget plads indendørs. Det er selvfølgelig smart med en lille race, som I kan bære op og ned af trapperne, for en hvalp må ikke selv gå op og ned fra 4. sal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes ikke dværg-mopser, men enkelte bliver solgt som "mini-mops" - disse hunde er uden stamtavle og er typisk avlet hovedsageligt efter størrelse, hvilket ikke er særlig hensigtsmæssig avl.

 

Jeg vil anbefale jer at kigge efter en mops med DKK-tavle eftersom det er en race der desværre er disponeret for flere forskellige arvelige sygdomme. En stamtavle er ikke en garanti mod disse sygdomme, men er et utrolig godt udgangspunkt eftersom man kan se hundens aner.

 

Jeg har set små tæve-mopser fra DKK-opdrættere, som nok vejer 5-6-7 kg, hvilket må siges at være en lille hund:-D

 

Held og lykke med at finde den rigtige hund - mopsen er en skøn race med et dejligt temperament, men det er også én af racerne hvor det er særligt vigtigt at finde en god og dygtig opdrætter :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Hej Alle.

 

Jeg vil lige hører om, der er nogen der ved om, man kan få dværg-mopser eller mopser i mindre størrelser?

 

I må også gerne komme med ideér til en hunderace man kan have i en 70 kvm. lejlighed på 4 sal.

 

På forhånd tak.

 

Mvh

Line og Johnny.

 

 

hej, den du tænker på er

"Zwerg-Mopshun" men det er desværre ikke en rigtig hund der er avlet på, men en "midsfoster" ej det kunne jeg ikke lide at sige, men af en plandign af din tyske dværg pinscher og mopsen, men det er ikke en enarkent "ny mops"

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...
Gæst MartineSophia

Nej der findes ikke en mini mops. Men jeg tror sagens du kan have en mops i din lejlighed husk bare på at racen skal bæres op og ned af trapper til din er mindst 1 år. Men det er en super sød race:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...