Hop til indhold

Cujo og Django (ikke for sarte sjæle)


guanomo
 Share

Recommended Posts

I weekenden gik det sku lidt galt, desværre.

 

Mig og cujo var over hos en god ven som har hund, de har mødt hinanden en gang før, hvor django var meget sur eller lign. og var meget over cujo da vi kom ind i haven, gøede og viste tænder et par gange i starten hvor cujo så ignorede det og de kunne lege igen efter Rene havde stoppet django. Så efter 15 min hvor django skulle "vise" sig legede de fint.

 

I går prøvede vi igen, vi mødtes på neutral grund og django var en god hund, men pludselig var det cujo der var agressiv, han blev tirret hver gang django gøede, selvom det ikke var af ham :hmm:

 

Vi gik hjem til dem og i starten ingen problemer og vi slap dem så løs i haven, men desværre, efter 5 min var de i flæsket på hinanden, cujo fik en rift ved siden af øjet.

 

Jeg tog linie på ham og var på vej til at gå, cujo var enten ikke tryg ved Django ellers fik hanbare nok af Django som voertråde cujos grænser, men hans grænser var meget "mindre" end normalt ved andre hunde.

 

Vi prøvede så igen at få dem ti lat snakke sammen, cuj ostadigvæk i snor, men django løs fordi han godt kunne stop når Rene sagde stop.

 

Django gjorde det at han slikkede cujo's øre, ned af nakken, øverste del på ryggen.

Men cujo sagde fra, snerrede og hapse et par gange.

Sådan fortsatte de i 15 min, Django pep som en hvalp og trak sig væk hvergang cujo sagde fra.

Men stadigvæk underligt hans grænse/lunte var så kort.

 

Men så gik det galt igen, uden tegn hoppede de i flæsket på hinanden, Rene kunne ikke få fat i Django og hive ham væk, dog fik han ham stoppet til sidst men cujos havde så bit sig fast i noget pels imens django stod stille og måtte tage hårdt fat i cujo for at få ham til at slippe :megaked:

 

Gik så ud med ham, han fik en rift under snuden der blødte lidt og 2 små rifter ved øjnene og det blødse fra hans ene pote.

 

Efter den tur tænker jeg mange tanker.

 

Hvor rejste ingen af dem børste? de logrede begge to med halen højt undtaget til sidst da det gik galt (jeg jeg i hvert fald ikke de gjorde)

De 2 bliver aldrig legevenner, ærgerligt når det er min bedste ven :(

Hvorfor var cujo så tirret over Django? Django er knap 1 år ældre.

Hvilke tegn har Django egentligt givet ved at slikke ham i ørerne og på kroppen?

Fik jeg stresset cujo for meget ved at blive efter første gang de røg i totterne på hinanden?

Hans reaktion skræmte mig lidt da han normalt aldrig reagere sådan når hanhunde snuser til ham og omvendt.

Måske han bre ikke kan tyde hvis hunde gør? hvorfor de gør?

Cujo har aldrig gøet under leg før.

Er betænkelig ved at skulle lade ham lege med den rotte han har leget med et par gange før, hvis han nu reagere på samme måde og rotten så siger fra, der er 20 kilo til forskel oj og rotten ville være svære at få væk end django ..

Det er knap et ½ år siden Django og cujo mødtes sidst.

 

Andre tanker, skulle man cutte hans boller for at tage noget af hans mandighed? ved der kan være flere ulepmer end fordele ved det.

 

På vej hjem møder vi en hanhund, cujo nærmere sig MEGET forsigtigt, de snuser lidt til hinanden stille og roligt. ejren fortæller han fik cuttet bollerne som 6 måneder.

Så snurre hans hund og viser tænder, inden jeg reagere bakker cujo bagud og sætter sig ned :hmm: ejren sagde så at det havde han lap ikke gjort før..

 

I fredags blev cujo sat på plads af en hunhand som hoppede på ham fordi han gik/halvløb hen for at hilse, han havde fået lov og stod kun 1½ meter væk, men det gik vist for hurtigt. Da bakekde cujo også væk og gik så stille hen igen og de snusede lidt til hinanden og slikkede hinanden i hovedet og gik hver til sig.

 

Så kan ikke forstå at django kan få hans pis så meget i kog :( :hmm:

 

 

 

I ka få lidt billeder af django og cujo også, ikke mange jeg fik taget dog af gode grunde.

 

Alt for meget off topic frabedes, kamphunde snakken har vi andre tråde til så længe det ikek drejer sig om denne her sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en rigtig kedelig oplevelse :cry:

 

Nu skriver du at du ikke så nogle signaler, disse signaler kan være meget svære at se når man selv er følsesmæssigt involveret.

 

Så du kan overveje at få nogle til at hjælpe dig med at lærer hans signaler at kende?

 

Jeg fik hjælp af en adfærdsterapeut, hvor hun stod med sin hund på den ene side af et hegn, og jeg på den anden side.

Hun fortalte mig så hvilke tegn hun kunne se hos Baldur på, hvornår han syntes at situationen blev lidt for anspændt for ham. Dette var meget lærerigt for mig, og har gjort at jeg lægger meget mere mærke til Baldurs sigaler.

 

Baldurs signaler er bl.a. at den fine krumning der er på det sidste stykke af hans hale, pludselig bliver til et knæk på halen i stedet. Og så bliver han meget stiv i kroppen og hans ryg bliver lige, i stedet for at have den lette bue der er når han er afslappet.

 

En anden ting er, at få nogle til at videofilme et møde, så du bagefter kan sætte dig ned og finde ud af hvad Cujos signaler egentlig er.

 

En anden gang ville jeg så nok heller ikke forsøge at forlænge et møde, hvor hundene allerede har fortalt, at de ikke bryder sig om hinanden. Du tvinger ham jo til at være et sted hvor han dybest set ikke har lyst til at være, så til sidst vil han jo så forsøge at jage den anden hund væk, idet han jo ikke selv kan komme væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

I weekenden gik det sku lidt galt, desværre.

 

Mig og cujo var over hos en god ven som har hund, de har mødt hinanden en gang før, hvor django var meget sur eller lign. og var meget over cujo da vi kom ind i haven, gøede og viste tænder et par gange i starten hvor cujo så ignorede det og de kunne lege igen efter Rene havde stoppet django. Så efter 15 min hvor django skulle "vise" sig legede de fint.

 

I går prøvede vi igen, vi mødtes på neutral grund og django var en god hund, men pludselig var det cujo der var agressiv, han blev tirret hver gang django gøede, selvom det ikke var af ham :hmm:

 

Vi gik hjem til dem og i starten ingen problemer og vi slap dem så løs i haven, men desværre, efter 5 min var de i flæsket på hinanden, cujo fik en rift ved siden af øjet.

 

Jeg tog linie på ham og var på vej til at gå, cujo var enten ikke tryg ved Django ellers fik hanbare nok af Django som voertråde cujos grænser, men hans grænser var meget "mindre" end normalt ved andre hunde.

 

Vi prøvede så igen at få dem ti lat snakke sammen, cuj ostadigvæk i snor, men django løs fordi han godt kunne stop når Rene sagde stop.

 

Django gjorde det at han slikkede cujo's øre, ned af nakken, øverste del på ryggen.

Men cujo sagde fra, snerrede og hapse et par gange.

Sådan fortsatte de i 15 min, Django pep som en hvalp og trak sig væk hvergang cujo sagde fra.

Men stadigvæk underligt hans grænse/lunte var så kort.

 

Men så gik det galt igen, uden tegn hoppede de i flæsket på hinanden, Rene kunne ikke få fat i Django og hive ham væk, dog fik han ham stoppet til sidst men cujos havde så bit sig fast i noget pels imens django stod stille og måtte tage hårdt fat i cujo for at få ham til at slippe :megaked:

 

Gik så ud med ham, han fik en rift under snuden der blødte lidt og 2 små rifter ved øjnene og det blødse fra hans ene pote.

 

Efter den tur tænker jeg mange tanker.

 

Hvor rejste ingen af dem børste? de logrede begge to med halen højt undtaget til sidst da det gik galt (jeg jeg i hvert fald ikke de gjorde)

De 2 bliver aldrig legevenner, ærgerligt når det er min bedste ven :(

Hvorfor var cujo så tirret over Django? Django er knap 1 år ældre.

Hvilke tegn har Django egentligt givet ved at slikke ham i ørerne og på kroppen?

Fik jeg stresset cujo for meget ved at blive efter første gang de røg i totterne på hinanden?

Hans reaktion skræmte mig lidt da han normalt aldrig reagere sådan når hanhunde snuser til ham og omvendt.

Måske han bre ikke kan tyde hvis hunde gør? hvorfor de gør?

Cujo har aldrig gøet under leg før.

Er betænkelig ved at skulle lade ham lege med den rotte han har leget med et par gange før, hvis han nu reagere på samme måde og rotten så siger fra, der er 20 kilo til forskel oj og rotten ville være svære at få væk end django ..

Det er knap et ½ år siden Django og cujo mødtes sidst.

 

Andre tanker, skulle man cutte hans boller for at tage noget af hans mandighed? ved der kan være flere ulepmer end fordele ved det.

 

På vej hjem møder vi en hanhund, cujo nærmere sig MEGET forsigtigt, de snuser lidt til hinanden stille og roligt. ejren fortæller han fik cuttet bollerne som 6 måneder.

Så snurre hans hund og viser tænder, inden jeg reagere bakker cujo bagud og sætter sig ned :hmm: ejren sagde så at det havde han lap ikke gjort før..

 

I fredags blev cujo sat på plads af en hunhand som hoppede på ham fordi han gik/halvløb hen for at hilse, han havde fået lov og stod kun 1½ meter væk, men det gik vist for hurtigt. Da bakekde cujo også væk og gik så stille hen igen og de snusede lidt til hinanden og slikkede hinanden i hovedet og gik hver til sig.

 

Så kan ikke forstå at django kan få hans pis så meget i kog :( :hmm:

 

 

 

I ka få lidt billeder af django og cujo også, ikke mange jeg fik taget dog af gode grunde.

 

Alt for meget off topic frabedes, kamphunde snakken har vi andre tråde til så længe det ikek drejer sig om denne her sag.

 

Første fejl er varigheden af adskillelsen. ½ år er rigtig meget tid at udvikles i og få oplevelser som påvirker selvværdet, respekten for andre hund osv osv.

 

Derfor bør hunde af samme køn som skal mødes være i kontakt med hinanden rigtigt ofte, måske en gang om ugen, så de kontinuerligt kan følge med hinandens udvikling og grænsesætning.

 

Anden fejl er at I forsøger igen, selvom det er forståeligt.

 

En hurtigt (rykvist) logrende højt båret hale viser aggressionstemning, de rejste børster viser umiddelbart den spændte tilstand hunden er i.

 

Ved at slikke ører viser Django opvartende adfærd (tæver) eller/og underdanighed. Ved at berøre Cujo på ryggen udfordrer han.

 

Har der været løbske tæver i nærheden?

 

Jeg ville synes dette er et spinkelt grundlag at kastrere ham på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Første fejl er varigheden af adskillelsen. ½ år er rigtig meget tid at udvikles i og få oplevelser som påvirker selvværdet, respekten for andre hund osv osv.

 

Derfor bør hunde af samme køn som skal mødes være i kontakt med hinanden rigtigt ofte, måske en gang om ugen, så de kontinuerligt kan følge med hinandens udvikling og grænsesætning.

 

Anden fejl er at I forsøger igen, selvom det er forståeligt.

 

En hurtigt (rykvist) logrende højt båret hale viser aggressionstemning, de rejste børster viser umiddelbart den spændte tilstand hunden er i.

 

Ved at slikke ører viser Django opvartende adfærd (tæver) eller/og underdanighed. Ved at berøre Cujo på ryggen udfordrer han.

 

Har der været løbske tæver i nærheden?

 

Jeg ville synes dette er et spinkelt grundlag at kastrere ham på.

ja et spinkel grundlag, tanken havde bare strejfet os før fordi han er så ivrig ved hilse ect.

 

Rene har en kat der er i løbetid, mener jeg han nævnte?

Ang. berøring på ryggen, gælder det også når han slikker ham der?

 

Ja en stor fejl at prøve igen, indså jeg så først desværre da det var for sent.

ja ½ år er for længe, spørgsmålet er om jeg vi overhovedet vil prøve/tør prøve igen. Eller vil lade det ligge, for som sagt er der aldrig problemer med andre hanhunde, kun Django.

 

De logrede meget, men om det var rykvist kan jeg ikke huske, hvis det har været har det ikke været ret meget som jeg husker det. Vi snakkede nemlig om at de logrede meget.

 

Django reagere så også "jaloux" hvergang rene snakkede/nussede cujo, så knurrede django lidt.

 

jeg tror ikke vi prøver med de 2 igen, ikke foreløbigt i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

På de to fotos hvor begge hunde er på, ser det ud til at være Cujo som er spændt, han står ude i strem line hvilket er skidt for kommunikationen, Django ser godt nok på ham, men vender siden til og er en anelse tilbagelænet (afventende).

 

På sidste foto viser Django med de meget tilbagestrøgne øren stærk dæmpende/underdanig adfærd og Cujo ser ud til at være stivnet og afviser kontakten ved at læne sig væk.

Djangos position ville også kunne ses overfor en tæve han opvartede - tæt kontakt, men med kompenserende pasificerende signaler.

 

Typisk i den situation ville man kunne høre en brummen fra hunden i Cujos position.

 

Derfra kan situationen udvikle sig til leg eller til at brag afhængig af de enkelte hunde og af udefrakommende påvirkninger.

F.eks. kan et råb, en hurtig bevægelse, et nyk i en line starte slagsmål i en spændt situation, som jeg tolker denne til at være.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja et spinkel grundlag, tanken havde bare strejfet os før fordi han er så ivrig ved hilse ect.

 

Rene har en kat der er i løbetid, mener jeg han nævnte?

Ang. berøring på ryggen, gælder det også når han slikker ham der?

 

Ja en stor fejl at prøve igen, indså jeg så først desværre da det var for sent.

ja ½ år er for længe, spørgsmålet er om jeg vi overhovedet vil prøve/tør prøve igen. Eller vil lade det ligge, for som sagt er der aldrig problemer med andre hanhunde, kun Django.

 

De logrede meget, men om det var rykvist kan jeg ikke huske, hvis det har været har det ikke været ret meget som jeg husker det. Vi snakkede nemlig om at de logrede meget.

 

Django reagere så også "jaloux" hvergang rene snakkede/nussede cujo, så knurrede django lidt.

 

jeg tror ikke vi prøver med de 2 igen, ikke foreløbigt i hvert fald.

 

Hvis Django er meget obs på katten i løbetiden og ikke er særlig rutineret i de dele, kan dette være årsagen til balladen.

 

Som jeg nævnte oplever jeg ham lidt som en opvartende hanhund, men dette er samtidig legeadfærd dog med en langt større intensitivitet, som kan være den Cujo gerne ville frabede sig.

 

Hanhunde som vil parre slikker ofte tæven, hurtigt og med stor intensitet i ørene, hovedet, også gerne på ryggen før de går om til de vigtigere dele og forsøger sig med at slikke dér.

Link til indlæg
Del på andre sites

På billederne har jeg bemærket at det kun er Cujo der har snor på. Dette mener jeg er en ret væsentlig faktor :-)

 

EDIT: Jeg havde vist glemt at huske det hele der står i startinlægget, sorry :oops:

Skal du ikke undskylde for :-)

 

Hvis Django er meget obs på katten i løbetiden og ikke er særlig rutineret i de dele, kan dette være årsagen til balladen.

 

Som jeg nævnte oplever jeg ham lidt som en opvartende hanhund, men dette er samtidig legeadfærd dog med en langt større intensitivitet, som kan være den Cujo gerne ville frabede sig.

 

Hanhunde som vil parre slikker ofte tæven, hurtigt og med stor intensitet i ørene, hovedet, også gerne på ryggen før de går om til de vigtigere dele og forsøger sig med at slikke dér.

okay.

 

Jo django er vist obs på, jo mere du siger jo mere tænker (ikke lovende)

Rene sagde faktisk at når katten var i løbetid kunne django finde på at reagere anderledes voer gæster, hoppe op eller humpe...

 

På de to fotos hvor begge hunde er på, ser det ud til at være Cujo som er spændt, han står ude i strem line hvilket er skidt for kommunikationen, Django ser godt nok på ham, men vender siden til og er en anelse tilbagelænet (afventende).

 

På sidste foto viser Django med de meget tilbagestrøgne øren stærk dæmpende/underdanig adfærd og Cujo ser ud til at være stivnet og afviser kontakten ved at læne sig væk.

Djangos position ville også kunne ses overfor en tæve han opvartede - tæt kontakt, men med kompenserende pasificerende signaler.

 

Typisk i den situation ville man kunne høre en brummen fra hunden i Cujos position.

 

Derfra kan situationen udvikle sig til leg eller til at brag afhængig af de enkelte hunde og af udefrakommende påvirkninger.

F.eks. kan et råb, en hurtig bevægelse, et nyk i en line starte slagsmål i en spændt situation, som jeg tolker denne til at være.

Ja situationen var spændt.

Linie var kune spændt i de tilfælde hvor jeg ikek fulgte med ham, altså prøvede at undgå at han følte sig "låst" pga. den.

 

Men ja, opfattede også at cujo ikke gad ham, altså ikke ville have django blev ved at komme til ham.

 

Ja vi fejlede ved at blive ved og det er selvfølgelig noget møj.

 

Cujo var også så mentalt trær så han sov resten af dagen, vågnede lige kl 19.30 og fik engang fodersøgning der, jeg gik ikke aftentur med ham, han virkede slet ikke kvik nok. Han var også færdig i morges og morgenturen gik uden et eneste træk, han gik bare plads og gad næsten ikke snuse.

 

Jeg er imponeret over hvad du får ud af de billeder, og når du siger det er jeg nok godt klar over det, for cujo kiggede ind imellem på ham med sådan et spørgende blik, måske han ikke kunne forstå hvad Django ville vise?

 

Sender lige linket til denne tråd til Rene, så kan han følge lidt med og evt. oprette en profil :-D

 

Tak for dine inputs :5up: a010.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo django er vist obs på, jo mere du siger jo mere tænker (ikke lovende)

Rene sagde faktisk at når katten var i løbetid kunne django finde på at reagere anderledes voer gæster, hoppe op eller humpe...

 

Jamen så bliver jeg mere og mere hooked på den tanke jeg startede med at lufte - løbetid og den spænding dette giver - plus den lange adskillelse.

 

Ja vi fejlede ved at blive ved og det er selvfølgelig noget møj.

 

Jamen det gør vi allesammen på et tidspunkt, fortsætter lidt længere end godt var

 

Cujo var også så mentalt trær så han sov resten af dagen, vågnede lige kl 19.30 og fik engang fodersøgning der, jeg gik ikke aftentur med ham, han virkede slet ikke kvik nok. Han var også færdig i morges og morgenturen gik uden et eneste træk, han gik bare plads og gad næsten ikke snuse.

 

Det siger noget om den spænding har var i

 

Jeg er imponeret over hvad du får ud af de billeder,

 

Tak, det er bare en tolkning og en fornemmelse ud fra din beskrivelse. Andre ville muligvis kunne tolke noget andet

 

og når du siger det er jeg nok godt klar over det, for cujo kiggede ind imellem på ham med sådan et spørgende blik, måske han ikke kunne forstå hvad Django ville vise?

 

Som hanhund er han nok ikke vant til at blive opvartet som en anden tæve og der ER modsigende signaler i denne opvartning.

Adskillelsen og den deraf følgende anspændthed har muligvis været med til at optrappe situationen.

 

Django kan have virket meget opsat og insisterende på sin opvartning (som Cujo af åbenlyse årsager ikke finder charmerende) pga. opkørthed/stres og dermed virket truende på Cujo.

 

Jeg vil TRO der er tale om sprogforvirring baseret på løbsk kat og den adfærd dette giver Django.

 

Sender lige linket til denne tråd til Rene, så kan han følge lidt med og evt. oprette en profil :-D

 

Fint

 

Tak for dine inputs :5up:

 

Selv tak. Kan være der kommer andre ind over også.

 

Det kan være situationen kan reddes når Django er blevet sit gode gamle jeg igen.

 

Her ville jeg foreslå lange gåture med begge d'herrer i line og uden fysisk kontakt, men at de hver især får lov at snuse til hinandens markeringer, se på hinanden og iøvrigt har en god og aktiv tur ud af det, hvor de oplever at du og Rene er positive.

 

Hvis I derefter kan genkende dem fra før kan I prøve at slippe dem.

Muligheden for at alt så falder på plads er der - men også risikoen for at de ikke mere kan omgås løs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først tak for linket Kennet :-)

 

Jeg vil naturligvis gerne takke for de mange kommentar til denne lidt triste hændelse.. Imellem Cujo & Django (min hund)

 

Kan være enig i at Django var meget pågående overfor Cujo pga. løbetid.. han forsøgte også et par gange at hoppe på ham, hvilket Cujo tillod måske fordi Django hoppede på ham omvendt (dvs ikke bagfra) eller bare fordi Cujo ikke lige var klar over hvad foregik..

 

Både Django og Cujo virkede under mødet ikke til at "hade" hinanden, men så mere situation som at de afprøvede grænser eller (hvem er så du?) og under tiden vil jeg betegne at de legede,Da Django rejser børster hvis han bliver gal..og begge hunde knurrede kun hvis den anden blev lidt for ivrig, hvorefter Django gik lidt væk..

 

Men ingen tvivl om at Django brugte meget tid på forsøg noget der ligner parring, hvilket vel også indebære en større stress faktor for Cujo, da hensigter hundimellem ikke er helt ens..

 

samtidig kan man vel ikke komme helt udover at stress tærklen for hunde er meget forskelligt alt efter racer.. set i bakspejlet var mødet måske også for langt 30-45min.

 

Django har også været temmelig træt, og han fik også en rift i nakken da Cujo bed sig fast i hans nakke skind, (minde om når en rotweiler låser sin kæber)der skulle meget til at Cujo slap nakke skindet men er det muligt?

Hvordan får man evt. hunden til at slippe sit jern greb når stop eller slip ikke hjælper??

 

Jeg har ellers optaget nogle minutter fra deres møde. men filmen fylder 12.9 mb så pt ikke muligt at indsætte den..

 

mvh René og glædelig jul til alle :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det her ikke bare det sædvanlige bælle-vælle mellem to hanhunde, der ikke ser hinanden hver dag. Lige pludselig er de så ganle, at de ved de er hanner og tror de har helt styr på what ever (unge som de jo er) og så kommer der lidt ballade ud af det. Nogle gange jævner det sig ud. Andre gange kan de pludselig ikke mere være sammen. Hvis jeg var jer, ville jeg prøve en gang til på ingenmandsland og se hvad vej vinden blæser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey niz :-D

 

Det gik faktisk galt igen i dag, naboens nabo havde fået hund og cujo hoppede så over dobbelt hegn med hæk imellem og et stk. hegn til for at snakke med den hund.

 

Cujo ville kun lege da jeg nåede derover (var indenfor men kunne mærke noget galt)

Den anden var en schæfer som ikke var vant til hunde, så den havde hakket cujo i snuden, så 2 nye sår til listen:roll::roll:

 

Men cujo gik i playbow og det hele, intet hjalp.

 

Men alt ok.

 

her er djangos sår.

Link til indlæg
Del på andre sites

efter sådan en weekend var det rart at aftenture i går var helt normal, vi mødte 2 tæver og de hilste fint på hinanden, den ene var mille, en lab blanding som vi møder tit :lun: de 2 har en ting kørende, de går straks i playbow og tumler rundt når de ser hinanden :-D

 

Den anden tæve gav et wof fra sig da cujo snusede det "forkerte" sted og så bakkede han og satte sig og gik hen igen og slikkede hende på mulen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at vide meget om det hele..............hvordan var Cujos humør/psyke?

 

Hunde har jo også (er min opfattelse) off dage, og ligesom konen måske kan irritere dig mere end andre dage, har Cujo nu haft en dårlig dag/uge.

 

 

Jeg tager også hatten af for at du prøver at finde ud af hvad der er galt :blink:

Jeg håber i finder ud af det, sådan at de to vovser kan lege sammen en dejlig sommerdag mens i to venner sider og får en kold bajer :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at vide meget om det hele..............hvordan var Cujos humør/psyke?

 

Hunde har jo også (er min opfattelse) off dage, og ligesom konen måske kan irritere dig mere end andre dage, har Cujo nu haft en dårlig dag/uge.

 

Nej han virkede til at have en ganske normal søndag, eneste jeg kunne forestille mig driller ham er 2 knuder jeg fandt under hans hud i lørdags.

 

Jeg håber i finder ud af det, sådan at de to vovser kan lege sammen en dejlig sommerdag mens i to venner sider og får en kold bajer :mrgreen::engel:

Når vi skal have ævleskiver i aften har vi aftalt at Django ikke skal med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillebrusen

Bare en kommentar omkring kastration:

Jeg har læst mig til at man skal tænke sig godt om før man kastrerer, og være klar over hvordan hundens psyke er.

Som jeg forstod det, kan man ved kastration være heldig at dæmpe agressivitet. Men!har man en hund der er usikker/underlegen vil det forværres. Det skyldes at mængden af Testosteron, falder efter kastrationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Når vi skal have ævleskiver i aften har vi aftalt at Django ikke skal med :mrgreen:

 

Nu skrev jeg jo en kold bajer og dem får man om sommeren (du skal overhovedet ikke kommentere at du på alle årets dage kan drikke en kold øl) ergo har i 5-6 mdr til at træne hundene til at elske (dog ikke overdrevent) hinanden :mrgreen: (hvis det da er muligt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Katte i løbetid, har en stor betydning for andre hunde.

 

Jeg har selv 2 katte i løbetid ligenu, og det har betydet at Zippo ikke kan lege med sine sædvanlige legekammerater. De vil springe hende, og det accepterer hun ikke, så vores "playdates" hele julen er udsatte. VI er nødt til at vælge en rute til hendes ture, og andre områder for ellers ender det i et regulært slagsmål. På det område er det min hund som er den agressive.

 

Når man så som jer 2 har 2 hanner, som sansynligvis begge er alfahanner i deres lille område, og den ene så "lugter" anderledes, så kan det gå galt, som i også har oplevet.

 

Som andre er inde på, så ville jeg prøve at gå line ture, hvor de ikke har direkte kontakt, men alligevel er tæt på hinanden. Så de kan blive "venner" igen.

 

Med disse ord vil jeg ønske alle en god jul og med håbet om at det kommer til at gå bedre imellem "drengene"

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...