Hop til indhold

Alene hjemme - problem


Gæst vinderen06
 Share

Recommended Posts

Gæst vinderen06

Hej,

Vi har netop modtaget en dejlig Spanieltæve på 4 år. Et skilsmisse "barn" der er sød og dejlig når vi er her. Men første gang hun var alene hjemme har hun kradset meget på yderdøren. Desværre blev vi ikke informeret om problemet inden vi fik den og jeg vil blive glad for et godt råd :idea:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej,

Vi har netop modtaget en dejlig Spanieltæve på 4 år. Et skilsmisse "barn" der er sød og dejlig når vi er her. Men første gang hun var alene hjemme har hun kradset meget på yderdøren. Desværre blev vi ikke informeret om problemet inden vi fik den og jeg vil blive glad for et godt råd :idea:

 

Velkommen til :)

 

Nej, i har nok ikke fået alle oplysninger om hende :cry:

 

Hvor længe har i haft hende?

 

Og hvad ved i om hende?

Hvor længe har i haft hende før hun blev overladt til sig selv?

 

Du kan læse om alene hjemme problemer og andet på http://www.hundeliv.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Når hun kradser på døren er det fordi hun ikke har det godt, og det ville være godt hvis i kunne få flere oplysninger om hendes baggrund, af en aller anden grund er hun ikke glad for at være alene :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu ikke sikkert hun har haft et problem med at være alene førhen. Mange hunde vil når de skifter hjem blive usikre. Det er jo en helt ny verden, nye mennsker, nyt hus, nye gåture og rutiner. Og så er det ikke så mærkeligt at det er utrygt at være overladt til sig selv, især hvis hun ikke har haft lidt tid til at falde til:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det er nu ikke sikkert hun har haft et problem med at være alene førhen. Mange hunde vil når de skifter hjem blive usikre. Det er jo en helt ny verden, nye mennsker, nyt hus, nye gåture og rutiner. Og så er det ikke så mærkeligt at det er utrygt at være overladt til sig selv, især hvis hun ikke har haft lidt tid til at falde til:)

 

Ja, det er jeg enig i :)

 

Det er det nogle af mine spørgsmål handler om :)

 

Og vi kan jo ikke hjælpe hvis vi ikke får svar :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst vinderen06

Hej igen, tak for Jeres indlæg.

Vi fik hende fredag og problemet opstod lørdag aften, hvor vi ikke var hjemme.

Jeg er helt opmærksom på at det evt. drejer sig om tilvending til de nye omgivelser, og det vil tiden jo vise.

Jeg har efterfølgende fået at vide at den tidligere har kradset på døren, når den var alene hjemme, men det har man formentlig ikke gjort noget ved.

Jeg vil jo gerne forsøge at få ændret dens adfærd, så den også føler tryghed, når den er ene hjemme.

Bortset fra dette ene probpem har vi fået en meget dejlig og kærlig hund :D

Nu glæder jeg mig til weekenden, hvor hun skal med på jagt. Og til de bekymrede, så har jeg tidligere oplevet hende på jagt, hvor dun fungerer helt fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej igen, tak for Jeres indlæg.

Vi fik hende fredag og problemet opstod lørdag aften, hvor vi ikke var hjemme.

Jeg er helt opmærksom på at det evt. drejer sig om tilvending til de nye omgivelser, og det vil tiden jo vise.

Jeg har efterfølgende fået at vide at den tidligere har kradset på døren, når den var alene hjemme, men det har man formentlig ikke gjort noget ved.

Jeg vil jo gerne forsøge at få ændret dens adfærd, så den også føler tryghed, når den er ene hjemme.

Bortset fra dette ene probpem har vi fået en meget dejlig og kærlig hund :D

Nu glæder jeg mig til weekenden, hvor hun skal med på jagt. Og til de bekymrede, så har jeg tidligere oplevet hende på jagt, hvor dun fungerer helt fint.

 

Hvordan vil i gribe det an?

 

Det er dejligt at i synes at i har fået en god hund :)

 

Når jeg har overtaget en hund, har jeg gjort det i en ferie, om det har været en hvalp eller en omplaceringshund er ikke vigtigt , uanset hvad er det meget krævende at skifte hjem, og jeg har ikke været væk fra hunden de første 3-4 dage, og derefter har jeg meget langsom vænnet både voksne og hvalpe til at være alene :)

 

http://www.hundeliv.dk er der en god opskrift, der er også en artikel om aktivering af voksne hunde :)

 

Spændende med jagten, hvordan er hun oplært ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst vinderen06
Hej igen, tak for Jeres indlæg.

Vi fik hende fredag og problemet opstod lørdag aften, hvor vi ikke var hjemme.

Jeg er helt opmærksom på at det evt. drejer sig om tilvending til de nye omgivelser, og det vil tiden jo vise.

Jeg har efterfølgende fået at vide at den tidligere har kradset på døren, når den var alene hjemme, men det har man formentlig ikke gjort noget ved.

Jeg vil jo gerne forsøge at få ændret dens adfærd, så den også føler tryghed, når den er ene hjemme.

Bortset fra dette ene probpem har vi fået en meget dejlig og kærlig hund :D

Nu glæder jeg mig til weekenden, hvor hun skal med på jagt. Og til de bekymrede, så har jeg tidligere oplevet hende på jagt, hvor dun fungerer helt fint.

 

:D Efter en uge + 2 dage må jeg sige at "problemet" har løst sig selv. Det har simpelthen været for tidligt at hun var alene hjemme. Nu fungerer alr bare fint, og på jagten lørdag, var hun ene hund, og fik 6 fasaner på vingerne. Også i dag har hun fungeret fint, og jeg er 100% tilfreds.

Hvordan vil i gribe det an?

 

Det er dejligt at i synes at i har fået en god hund :)

 

Når jeg har overtaget en hund, har jeg gjort det i en ferie, om det har været en hvalp eller en omplaceringshund er ikke vigtigt , uanset hvad er det meget krævende at skifte hjem, og jeg har ikke været væk fra hunden de første 3-4 dage, og derefter har jeg meget langsom vænnet både voksne og hvalpe til at være alene :)

 

http://www.hundeliv.dk er der en god opskrift, der er også en artikel om aktivering af voksne hunde :)

 

Spændende med jagten, hvordan er hun oplært ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej igen, tak for Jeres indlæg.

Vi fik hende fredag og problemet opstod lørdag aften, hvor vi ikke var hjemme.

Jeg er helt opmærksom på at det evt. drejer sig om tilvending til de nye omgivelser, og det vil tiden jo vise.

Jeg har efterfølgende fået at vide at den tidligere har kradset på døren, når den var alene hjemme, men det har man formentlig ikke gjort noget ved.

Jeg vil jo gerne forsøge at få ændret dens adfærd, så den også føler tryghed, når den er ene hjemme.

Bortset fra dette ene probpem har vi fået en meget dejlig og kærlig hund :D

Nu glæder jeg mig til weekenden, hvor hun skal med på jagt. Og til de bekymrede, så har jeg tidligere oplevet hende på jagt, hvor dun fungerer helt fint.

 

:D Efter en uge + 2 dage må jeg sige at "problemet" har løst sig selv. Det har simpelthen været for tidligt at hun var alene hjemme. Nu fungerer alr bare fint, og på jagten lørdag, var hun ene hund, og fik 6 fasaner på vingerne. Også i dag har hun fungeret fint, og jeg er 100% tilfreds.

Hvordan vil i gribe det an?

 

Dejligt at det går godt, ja, man overser let hvor følsom hunde er!!

 

Mika fik sørme også 6 fasaner på vingerne igår, og så kom hun i snor :D

 

Har hun været alene igen?

 

Hvordan gør du?

 

Jeg ville gå meget langsomt frem hvis det var mig, skal hun være alene, eller kan i tage den med ro?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...