Hop til indhold

udseende


Aslan
 Share

Recommended Posts

Azuro, Simba og Bosley har alle 3 forskellige brede af det vide i ansigtet.

 

Er der en stanard for den hvide dims?

 

Hos Berneren skal den have det hvide bånd op i panden. Det må være mere eller mindre bredt, men det må ikke gå ud over øjnbrynene. Det skal holde sig inde i pande-stykket. Så skal den være hvid over snuden og det hvide skal gå i en bue ned om munden og derfra må det bevæge sig lidt op ad kinderne, men det må ikke, som på Bosley, gå bag om mundvigene. Jo mere symetrisk det hvide er, des mere perfekt er kræet tegnet. Det betegnes også som en fejl i tegningen, hvis det hvide er brudt af f.eks. sort eller brunt.

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille hvid plet og nærmest mikroskopisk blis er også ok, som vores forrige berner havde. Men ja det er ganske korrekt at Bosley er en stor fejl:blink:, men vi havde ingen intentioner om udstilling alligevel, så for os gør det ingenting. Iøvrigt er det også ønskeligt at de har hvide poter men ikke et must.

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille hvid plet og nærmest mikroskopisk blis er også ok, som vores forrige berner havde. Men ja det er ganske korrekt at Bosley er en stor fejl:blink:, men vi havde ingen intentioner om udstilling alligevel, så for os gør det ingenting. Iøvrigt er det også ønskeligt at de har hvide poter men ikke et must.

 

Hvor skal man alligevel finde den perfekt tegnede Berner ? Der er jo altid et eller andet...vores er f.eks. udstyret med en fin hvid plet midt i det brune på de ene forben, hvilket dog ikke skal forhindre os i at forsøge at få en eller anden dommer-mand til sige noget pænt om Bassen ha ha ha :mrgreen:

 

Næææ, bare kræene er skønne (og det er de jo...ikke mindst fordi de er vores), så må alt andet nu en gang vige :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går stadig og spekulerer på, om Azuro ville blive godkendt på en udstilling, med den blitz, han har erhvervet sig :hmm: (eller måske snarere omvendt :lol: )

 

Tror måske den er liiiige lovlig tynd :mrgreen: Faktisk nogen steder ikke-eksisterende :rolleyes:

 

Og generelt ville han nok ikke klare sig specielt godt på en udstilling, da han ikke er så kraftig, som det er ønsket for en berner, men jeg tør ikke udtale mig om, hvorvidt han kunne løbe afsted med en 2.præmie.

 

Men i mine øjne er han jo både smuk og dejlig :lun:

 

Og bare fordi en berner har hvidt bag mundvigende, så kan den stadig blive godkendt, med forholdsvis flotte præmieringer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går stadig og spekulerer på, om Azuro ville blive godkendt på en udstilling, med den blitz, han har erhvervet sig :hmm: (eller måske snarere omvendt :lol: )

 

Tror måske den er liiiige lovlig tynd :mrgreen: Faktisk nogen steder ikke-eksisterende :rolleyes:

 

Og generelt ville han nok ikke klare sig specielt godt på en udstilling, da han ikke er så kraftig, som det er ønsket for en berner, men jeg tør ikke udtale mig om, hvorvidt han kunne løbe afsted med en 2.præmie.

 

Men i mine øjne er han jo både smuk og dejlig :lun:

 

Og bare fordi en berner har hvidt bag mundvigende, så kan den stadig blive godkendt, med forholdsvis flotte præmieringer :blink:

 

Okke dog ja. Der bliver ikke lagt så megen vægt på tegningerne i vore dage. Jeg tror også sagtens Azuro kunne avlsgodkedes hvis vi holder os til at snakke tegninger. Lazer har f.eks. ikke mange hvide hår på kroppen, men man skal jo også bruge mørke hunde til de mere hvide varianter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Okke dog ja. Der bliver ikke lagt så megen vægt på tegningerne i vore dage. Jeg tror også sagtens Azuro kunne avlsgodkedes hvis vi holder os til at snakke tegninger. Lazer har f.eks. ikke mange hvide hår på kroppen, men man skal jo også bruge mørke hunde til de mere hvide varianter...

 

Nu ved jeg ikke lige hvem Lazer er? :genert:

 

Men du kan måske have ret angående hans aftegninger, for var lige inde og kigge på Tertzo's hjemmeside og deres Yoleen har heller ikke megen blitz - dog kan Azuros være mere sølle end på dette billede v (jaja, bruger enhver given lejlighed til at vise billeder af ham :lol: ), på mit Avatar f.x er den vitterligt pist væk nogle steder :-P :

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke lige hvem Lazer er? :genert:

 

Men du kan måske have ret angående hans aftegninger, for var lige inde og kigge på Tertzo's hjemmeside og deres Yoleen har heller ikke megen blitz - dog kan Azuros være mere sølle end på dette billede v (jaja, bruger enhver given lejlighed til at vise billeder af ham :lol: ), på mit Avatar f.x er den vitterligt pist væk nogle steder :-P :

 

 

Han skulle bare have en epifilersaks gennem ørerne, en børste over sin skønne krop og så tror jeg da sagtens han kunne tage de to røde bånd, der skal til for at få ham avlsgodkendt hos DBSK....så det lokker du lige hans mennesker med på eller låner ham et par gange :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skulle bare have en epifilersaks gennem ørerne, en børste over sin skønne krop og så tror jeg da sagtens han kunne tage de to røde bånd, der skal til for at få ham avlsgodkendt hos DBSK....så det lokker du lige hans mennesker med på eller låner ham et par gange :mrgreen:

 

Teoretisk set måske ja - men praktisk set nej, for han har jo ikke DKK-stamtavle :lol: Så avlsgodkendt bliver han aldrig, om så han skulle blive international champion (og det bliver han jo nok trods alt ikke) :lol:

 

Og så har jeg altså ikke lige mod på at holde ham i en udstillingsring! Jeg ville jo blive totalt rundforvirret, fordi han vil over og sige "hallo" til alle de andre hunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Teoretisk set måske ja - men praktisk set nej, for han har jo ikke DKK-stamtavle :lol: Så avlsgodkendt bliver han aldrig, om så han skulle blive international champion (og det bliver han jo nok trods alt ikke) :lol:

 

Og så har jeg altså ikke lige mod på at holde ham i en udstillingsring! Jeg ville jo blive totalt rundforvirret, fordi han vil over og sige "hallo" til alle de andre hunde :mrgreen:

 

Ja-ja, men så venter vi til næste efter-sommer, hvor din egen er klar til babyklassen. Så går det ikke længere med pjæk og dårlige undskyldninger :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææ, bare kræene er skønne (og det er de jo...ikke mindst fordi de er vores), så må alt andet nu en gang vige :5up:

 

Altså jeg har endnu ikke set en Berner som jeg ikke synes er skøn, jeg er totalt forgabt i den race :hjerte::lun::hjerte::lun::hjerte:. Og nu er jeg slet ikke udstillingsminded, så når vi vælger hvalp så tror jeg generelt jeg går efter personlighed hos hvapsen, vi ender ihvertfald gerne med en rigtig frækker en :mrgreen:. Flere gange har jeg også synes at netop dem med asymetriske aftegn er utroligt charmerende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har endnu ikke set en Berner som jeg ikke synes er skøn, jeg er totalt forgabt i den race :hjerte::lun::hjerte::lun::hjerte:. Og nu er jeg slet ikke udstillingsminded, så når vi vælger hvalp så tror jeg generelt jeg går efter personlighed hos hvapsen, vi ender ihvertfald gerne med en rigtig frækker en :mrgreen:. Flere gange har jeg også synes at netop dem med asymetriske aftegn er utroligt charmerende.

 

De assymetriske er FOR kære. Der var én i Simbas kuld og den var bare dejlig. Vi kunne ikke vælge hvalp, men vi kunne da ønske og det med at ønske overlader jeg til gemalen. Han forelsker sig dybt og inderligt og mennesker i den tilstand skal man vist helst tale efter munden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhu, glæder mig :ivrig:

 

Og frygter første gang i ringen :oops:Skal nok lykkes at gøre mig selv godt og grundigt til grin i ringen :genert:

 

Sker det, så er du hverken den første eller den sidste, og man skal jo starte et sted. Og så er de fleste dommere rigtig flinke til at guide en på vej, når man kommer med sin lille baby-basse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sker det, så er du hverken den første eller den sidste, og man skal jo starte et sted. Og så er de fleste dommere rigtig flinke til at guide en på vej, når man kommer med sin lille baby-basse :-D

 

Så har han bare at være dansker - eller til nød måske englænder - ellers vil jeg være for forvirret til at forstå en bjælde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har endnu ikke set en Berner som jeg ikke synes er skøn, jeg er totalt forgabt i den race :hjerte::lun::hjerte::lun::hjerte:. Og nu er jeg slet ikke udstillingsminded, så når vi vælger hvalp så tror jeg generelt jeg går efter personlighed hos hvapsen, vi ender ihvertfald gerne med en rigtig frækker en :mrgreen:. Flere gange har jeg også synes at netop dem med asymetriske aftegn er utroligt charmerende.

 

 

Jeg syntes Bosley har et KÆMPE smil (pga hans vide dims fejl noget bag ved munden) og DET er charmerende :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mja, Poul Erik har da også et par gange været lidt på spanden...bla. var hende den hollandske i Køge vist lidt af en sproglige udfordring ha ha ha :mrgreen:

 

Det var hun vist på flere punkter :rolleyes:

 

Meeen, jeg ville godt nok have været på spanden der!

 

"Hvad skal jeg nu?"

 

"Volapyk"

 

"Løbe?"

 

"Pyk"

 

"Ok, det siger vi bare..!"

 

"VOLAAA!"

 

Jeg skulle vist stå :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var hun vist på flere punkter :rolleyes:

 

Meeen, jeg ville godt nok have været på spanden der!

 

"Hvad skal jeg nu?"

 

"Volapyk"

 

"Løbe?"

 

"Pyk"

 

"Ok, det siger vi bare..!"

 

"VOLAAA!"

 

Jeg skulle vist stå :oops:

 

 

Aha ha ha...jeg glæder mig allerede. Det er jo den gode tjans jeg har...nemlig den på sidelinien. Det er ganske underholdende at betragte alt det der sker, meeeen jeg ville nok heller ikke være speciel genial i ringen, selvom jeg efterhånden da har set det et par gange og selv træner ringtræning med Simba næsten hver formiddag...jeg fortjener næsten at Poul Erik forstuver sin fod i 11. time, så jeg var nød til at gå i ringen med den lille. Så kunne det være det dumme grin falmede :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha ha ha...jeg glæder mig allerede. Det er jo den gode tjans jeg har...nemlig den på sidelinien. Det er ganske underholdende at betragte alt det der sker, meeeen jeg ville nok heller ikke være speciel genial i ringen, selvom jeg efterhånden da har set det et par gange og selv træner ringtræning med Simba næsten hver formiddag...jeg fortjener næsten at Poul Erik forstuver sin fod i 11. time, så jeg var nød til at gå i ringen med den lille. Så kunne det være det dumme grin falmede :mrgreen:

 

Jeg prøver at arrangere en lille (pspspspspsps) med Poul Erik, så du ender med at skulle i ringen med 2 vovser a025.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes Bosley har et KÆMPE smil (pga hans vide dims fejl noget bag ved munden) og DET er charmerende :lun:

 

Vi siger tak:-D. Han er iøvrigt en meget glad hund og det kan nogen gange være en pestilens med den kæp af en hale:lol:

 

Jae, han ser da bare så glad ud den bette. Det er ligesom han bare stor-smiler over hele hovedet :lun:

 

Det er sørme godt Bosley ikke kan læse, så ville snuden komme så højt i sky at han også kunne nå det øverste juletræspynt:mrgreen:. Han har ikke lige fattet at julegaver og pynt ikke skal igennem en Berner før det er juleaften. Så træet er snart pyntet nogle gange...jeg hænger pynt på og vupti står den smukke berner og logrer med pynt i munden og en hale der slår mere pynt af træet :lol:. Nå han er nu ved at forstå at de tossede mennesker mener at det skal være som det er med pynt, gaver og det hele. Nu ligger han med et overbærende udtryk og kigger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver at arrangere en lille (pspspspspsps) med Poul Erik, så du ender med at skulle i ringen med 2 vovser a025.gif

 

Ja, det er godt med dig, men jeg har netop fattet fornyet mod. Efter krydsforhør har Poul Erik afsløret, at det danske ringpersonale oversætter alt, hvad dommeren siger undervejs, så hvis jeg bare bevarer hovedet koldt (hvordan jeg så skulle kunne det :mrgreen: ), så bare bring vovserne frem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er godt med dig, men jeg har netop fattet fornyet mod. Efter krydsforhør har Poul Erik afsløret, at det danske ringpersonale oversætter alt, hvad dommeren siger undervejs, så hvis jeg bare bevarer hovedet koldt (hvordan jeg så skulle kunne det :mrgreen: ), så bare bring vovserne frem :mrgreen:

 

Pis også, nu troede jeg lige, at jeg havde dig ved næbbet :evil:

 

Men på den anden side, så er det vist meget godt, til når jeg skal i ringen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...