Hop til indhold

Oliver's til hvalpe


Gæst CLC
 Share

Recommended Posts

Vores collie døjer med sart mave og vi er af flere anbefalet Oliver's petfood. Jeg kan se de har serien "Lamb" for hunde med allergi og sart mave som jeg ser som en mulighed.

Men da han kun er knap 9 måneder er jeg bange for det er for tidligt at skifte til voksen foder.

Nogle der har erfaringer med dette? Pt bruger vi Royal Canin men maven har aldrig rigtig fungeret på det.

Redigeret af CLC
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har HØRT at man skifter til voksenfoder HVIS hunden lider af vokse værk, så jeg ville mene at hvis det er et kæmpe problem, så kunne man vel godt skifte, eller???.

 

 

Men i har ikke overvejet bare at skifte til olivers hvalp? Og så se omd et virker og derefter tage stilling til om den skal have et allaergivenligt fodder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke fik kun Olivers hvalpefoder de første måneder jeg havde hende. Kennelmutter anbefalede, at hun kun skulle spise de 15 kilo hvalpefoder, hun havde med hjemmefra. Og derefter kunne hun klare sig fint på voksenfoder.

 

Hvalpefoderet er lidt mere energi-holdigt end voksenfoderet.

Silke var en meget aktiv ung dame,så valgte jeg at give hende Olivers Maxx energy.

---Da hun på grund af sygdom led af madlede i 1-års alderen, så skiftede jeg til Olivers Lamb, og selv om der er mindre energi i det, så spiste hun så meget mere af det, så hun ikke tabte sig mere. I perioder er vi gået tilbage til Maxx Energy.

---De sidste par år har vi kun brugt Lamb. Hun er nu 6½.

 

Du kan godt fodre din 7 mdrs colliehvalp med Olivers Lamb. Du skal bare holde øje med, at han ikke taber sig. For der ER ikke lige så meget energi i "Lamb", som der er i hvalpefoderet. Proteinindholdet er næsten det samme som indholdet i hvalpefoderet.

---Hvis maven kan tåle Lamb, så vil der jo alligevel være en bedre udnyttelse af foderet end der vil være af et hvalpefoder, der måske giver diarre..

---Du har jo den fordel, at hvis du bestiller en sæk Lamb hos Olivers, og din hund ikke kan tåle det, --så henter Olivers sækken og giver dig pengene tilbage.

Så der er heller ikke så meget at miste, hvis du gerne vil prøve hvalpefoderet først.

Du kan osse ringe og snakke med en af Olivers medarbejdere og høre hvad DE vil anbefale i den situation. De har en dyrlæge tilknyttet, og alle medarbejderne har ret godt check på, hvad deres foder kan -eller ikke kan-- bruges til. Sådan var det i hvert fald, dengang Silke var hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer også at prøve med hvalpe pakken - håber på at en anden producent kan gøre forskellen for ham. Men omvendt har vi tit haft problemet og i flg. dyrlægen har collie's ofte sart mave. deres anbefaling var Hill's ID men syntes prisen er meget voldsom knap 700,- for 12-14kg.

Ud fra dyrlægen - samt Jeres råd vil jeg nok prøve Lamb og holde et godt øje med hans energi samt vægt. Jeg syntes det er synd han skal blive ved at bøvle med det og tror på at det kan hjælpe.

 

Tak for de gode råd, jeg er ikke længere i tvivl om hvorvidt Oliver's kan anbefales eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...