Gæst Gravesen Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Først og fremmeste godt nytår til alle. Vi har haft vores hvalp en 1½ månedes tid - han er en gårdhund / dobberman hvalp på 6 mdr. Da vi fik ham havde vi vores normale hverdag, om så at sige. Men i den sidste 1½ uge har jeg gået herhjemme i forbindelse med ferie mm. Max (hvalpen) er i den periode gået fra at kunne underholde sig selv og ligesom være "selvstændig" til at hele tiden rende i hælene på os, sidde på os eller bare røre på hvilken som helst måde. Jeg ved godt at idet jeg har været mere hjemme har jeg brugt mere tid på ham og nusset mere osv. Men vi vil ligesom godt have at han ikke skal rende os i ryven hele tiden osv. Så vi har tænkt os bare at ignorere ham / vise ham mindre opmærksomhed og så finde nogle flere legetøj hvor han kan beskæftige sig selv med. Men tænker lige så meget på om det bare er en alm udviklingsadfærd han har - eller om det er vores egen skyld? Nogen ideer eller kommentar til løsningen på dette adfærd? Mvh. G Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Januar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2009 Kan han ikke være utryg på grund af fyrværkeri? De hører jo godt, de søde firbenede... Så der kan være lyde, som I andre ikke lægger mærke til. Hvis det er på grund af fyrværkeri, så går det over nogenlunde af sig selv nu.. Det er måske en ide at aflede ham og lave nogle sjove ting sammen med ham når han virker utryg. At ignorere ham lyder ikke så rart, hvis han reelt er utryg ved lydene. Men I må heller ikke ynke ham. --Små opgaver må være det bedste.. Og så skal I forberede jer i god til til næste nytår. Fyrværkeri-angst har det med at blive værre for hvert år.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravesen Besvaret Januar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2009 Nytårsaften gik rigtig fint, men det kan da godt være han reagere på ting som vi ikke selv lægger mærke til. Vi ser lige de næste par dage om han ændre adfærden tilbage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2009 Max' rutiner er ændret i og med at du har været hjemme hos ham. Derfor "er han nødt til" at holde øje med dig for at se om I skal noget sammen nu, nu NU og derfra og til at være opsøgende er der ikke ret langt. Jeg ville sørge for at han ikke bliver beskæftiget ret meget udover det han ville få når du arbejder da det kan være mere end svært at vænne ham til at være alene igen. Sørg også for at lade ham VÆRE alene hver dag selvom du er hjemmearbejdende. I har ikke haft ham så lang tid og han skal helst holdes i rutinen med at blive forladt. Kør en lile tur eller noget andet, så han bliver holdt i mønstret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts