Hop til indhold

Plast hundeseng eller byg selv i træ?


guanomo
 Share

Recommended Posts

Har kigget på denne type her med indvendig mål på 77

http://www.elskerdyr.dk/shop/product.aspx?productID=46

 

Eller dem her i forskellige farver

http://loppetjansen.dk/senge_huler_og_madrasser/til_hunde/kurve_og_plastik_senge/siesta_deluxe_8_9664_da.html

 

de har også nogle her i byen, mener de ligger vist på 300-400 for en i cujo's størrelse.

Vi undersøger priserne i morgen.

 

Dog overvejer at bygge en selv a la dem her

http://www.hundeseng.dk/Default.aspx?ID=947

 

Men nogle der har erfaring med? tænker lidt på konstruktion af holdbar bund og farve/maling/bejse? ville det evt. kunne betale sig? fordelen er jo en personlig seng med evt. navn ect.

 

Cujo måler 60 på skuldrerne og næsten 90 fra numse til snude spids. Så tænker også lidt hvilken størrelse.

 

Grunden til en seng er for at få ham hævet lidt fra gulvet af hensyn til kulde fra gulvet/panel samling.

Den skal stå stuen, han har madras og tæppe i soveværelset, men kun tæppe i stuen, en madras i stuen har han ødelagt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det kommer lidt an på hvordan hunden ligger. Min gamle hund lå enten fladt på siden, på ryggen eller med hovedet og forbenene til den ene side og bagbenene til den anden. Det havde været svært for hende at ligge sådan i en plastikbalje. Hun havde de samme mål som Cujo og havde en metalseng med kanvas i 70x100 cm (ellers var det 110).

 

Du er ikke handyman nok til selv at skrue en sammen?. Det er da nok billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det kommer lidt an på hvordan hunden ligger. Min gamle hund lå enten fladt på siden, på ryggen eller med hovedet og forbenene til den ene side og bagbenene til den anden. Det havde været svært for hende at ligge sådan i en plastikbalje. Hun havde de samme mål som Cujo og havde en metalseng med kanvas i 70x100 cm (ellers var det 110).

 

Du er ikke handyman nok til selv at skrue en sammen?. Det er da nok billigere.

 

Hvis jeg havde evnerene ville jeg da lave min egen :) Så kan du jo da få den lige som det passer dig :)

Jo har nok evner, men farten af projektet bliver nok lidt lang trukken, skal jo lige finde ud af hvordan den skal bygges først osv.

Men kunne da være sjovest, fedest at lave sin egen personlige hundeseng/kurv.

Det værste er jo at regne ud hvor meget træ og hvilken kavli :-)

Men skal i jem og fix senere så kan kigge lidt på træ der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Jo har nok evner, men farten af projektet bliver nok lidt lang trukken, skal jo lige finde ud af hvordan den skal bygges først osv.

Men kunne da være sjovest, fedest at lave sin egen personlige hundeseng/kurv.

Det værste er jo at regne ud hvor meget træ og hvilken kavli :-)

Men skal i jem og fix senere så kan kigge lidt på træ der.

 

 

Jeg har selv bygget et par stykker.

 

Den ene var lavet i laminat og melaminplader med kirsebærstruktur således den passede sammen med mit daværende køkken.

Den helt klare fordel er at den er nem at rengøre og så ser det ret godt ud. Men jeg vil ikke anbefale denne "model" medmindre du har adgang til et inventarværksted, som jeg arbejdede på dengang. Skarpe smig, holdbar kantlimning, dyvleboring osv. er sjældent smart hvis det er bearbejdet med alm. håndmaskiner.

 

Har samme sted også lavet en lidt "hurtigere" model i fyrretræ, dog med melaminbund for nemhedens skyld.

Den type er ikke nem at holde ren, men den blev dog heller ikke behandlet. Ulempen ved træsenge i massivtræ som denne er at de giver nogle grimme splinter hvis hunden tygger lidt i den, også selvom den er lakeret eller bejset. Det er naturligvis ikke sundt for hundemaver, men heller ikke særlig fedt for strømpefødderne.

 

Hvis jeg var dig, ville jeg bare købe en stor plastikkurv til Cujo. Så er det også knapt så ærgerligt når han tygger lidt i den ;-)

 

Hvad med sånt en Fatboy madras?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv bygget et par stykker.

 

Den ene var lavet i laminat og melaminplader med kirsebærstruktur således den passede sammen med mit daværende køkken.

Den helt klare fordel er at den er nem at rengøre og så ser det ret godt ud. Men jeg vil ikke anbefale denne "model" medmindre du har adgang til et inventarværksted, som jeg arbejdede på dengang. Skarpe smig, holdbar kantlimning, dyvleboring osv. er sjældent smart hvis det er bearbejdet med alm. håndmaskiner.

 

Har samme sted også lavet en lidt "hurtigere" model i fyrretræ, dog med melaminbund for nemhedens skyld.

Den type er ikke nem at holde ren, men den blev dog heller ikke behandlet. Ulempen ved træsenge i massivtræ som denne er at de giver nogle grimme splinter hvis hunden tygger lidt i den, også selvom den er lakeret eller bejset. Det er naturligvis ikke sundt for hundemaver, men heller ikke særlig fedt for strømpefødderne.

 

Hvis jeg var dig, ville jeg bare købe en stor plastikkurv til Cujo. Så er det også knapt så ærgerligt når han tygger lidt i den ;-)

 

Hvad med sånt en Fatboy madras?

Det med at tygge i træet har vi tænkt over, han tygger jo normalt ikke i vores dog.

 

Fatboy dutter ikke, han ødelægger den bare, han har spist 2 sækkepuder og tygget enden i stykker på en baby madras vi havde til overs.

 

Havde overvejet teresse brædder til bundbrædder og siden ligesom på den hjememside jeg linker til, pga. tykkelsen og de er "fine" i overfladen, men rigtigt nok, begynder han at tygge i den giver det nogle grimme splinter.

 

Jeg tror at jeg ville vælge plastik kurven og så sy en lækker madras/pude i noget smart stof. Så får den jo også lidt et personlgit præg :5up:

I øjeblikket har han et gammelt sengetæppe af en tyk kvalitet der er foldet sammen et par gange, men måske et betræk til at putte idenom når den er foldet sammen, så er det ikke så dyrt hvis han æder i den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...