Hop til indhold

Præsenter din schæfer


Aslan
 Share

Recommended Posts

HUSK på Rottweileren kom først :blink: Den begynde du garanteret at spørge på allerede i 73. :mrgreen:

 

 

 

Nemlig derfor hun "plager" om en Rottweiler :mrgreen:

 

 

 

Pia G har nemlig også rigtig hund :blink:

 

 

Lad os blive enige om, aldrig at blive enige om hvad en rigtig hund er :neutral: altså med mindre du kommer til fornuft :engel: :blink:

 

Pia Gs "Kaj" og "Bæddi" er da rigtige søde, meeeeen de mangler ligesom et eller andet :???:

 

For øvrigt taler vi om PH-træning og i og med, at det ikke er mange rotter, der er i Etatens tjeneste, så kan der i denne forbindelse vist kun være tale om én rigtig race :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 320
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lad os blive enige om, aldrig at blive enige om hvad en rigtig hund er :neutral: altså med mindre du kommer til fornuft :engel: :blink:

 

Pia Gs "Kaj" og "Bæddi" er da rigtige søde, meeeeen de mangler ligesom et eller andet :???:

 

For øvrigt taler vi om PH-træning og i og med, at det ikke er mange rotter, der er i Etatens tjeneste, så kan der i denne forbindelse vist kun være tale om én rigtig race :cool:

 

PH er jo også et "skodprogram" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Stop-stop-stop ! Er man ikke begyndt at opdrætte de der schæfere til at stå normalt på benene ? Øhhh altså ikke have det der extreme "hæld" bagud på kroppen ? Er der ikke noget med at det ødelægger deres ryg, hvis de hælder extremt ? Eller ser det bare ud som om de hælder, når de er stillet sådan udstillings-agtigt op ?!? :confused:

 

Jeg synes da ikke Caisar og Kimba stod sådan på benene ?!?

 

Håber ikke jeg fornærmer nogen med mit spørgsmål...men er det virkelig meningen at racen generelt skal have så skrå bagben? Eller avler man bevidst efter det? For jeg synes det ser lidt mærkeligt ud at de sådan nærmest står på tæer på bagbenene, der stritter ½m bagud...

 

Har en kammerat der har to som er superflotte, men jeg synes ikke de har den der sære skråstilling man ser hvis man googler dem...

 

 

jeg er selv schæfer menneske til det dybeste og jeg er helt enig den skrå bagpart er hverken pænt eller sund det belaster ryggen og benene har intet med dysplasi og gøre samtidig hunde som er meget vinklede bagtil har færre muskler i bagpartiet hvilket de ofte kompensere med foran samt schæferen skal have en lige ryg som alle andre racer det er det som den oprindeligt er fremavlet til og mere brugbart min næste hund skal helst have en så lige ryg så muligt da det både er sundere og langt pænere med en hel hund en meget vinklet hund ligner den mangler noget af kroppen bagtil sådan her burde schæferen se ud denne her kennel som er en brugskennel avler på hunde som er langt mere lige bygget i ryggens bagpart

 

hunden er bygget korrekt og ikke dette modefænomen som dukkede op for nogle årtier tilbage

 

http://www.germanshepherd-heukske.com/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja, når man ser på den liste så kan man ikke komme udenom at hundene har ændret sig meget.

 

Jeg er helt enig med dig, jeg synes det er ærgerligt at de er blevet så vinklede.

 

 

er helt enig med dig :confused:

 

ærgeligt for racen da det ikke er til det bedre

Link til indlæg
Del på andre sites

HA. Hvis det ikke var fordi han er så forgabt i den kornfede er det lige før jeg tror projektet kunne lykkes sådan som han pludselig er begyndt at gå op i det politihunde-noget. Og ham, der ellers kun allernådigst gik med Bassen, når jeg var på søndagsarbejde...nu kan jeg ikke flå snoren fra ham, når jeg en gang i mellem har fri og så ellers skulle gå med vovse. Jeg tror jeg er henvist til at træne DKK-lydighed med vaps nu...:evil::mrgreen:

 

Så er du jo nødt til at få en til hund - så kan han træne med SIN hund og du med DIN :blink:

 

(at de begge så faktisk er dine, det behøver du jo ikke nævne...) :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Er det bare mig, eller har alle de "gamle" meget mere lige ben? Synes de er flottest må jeg nok indrømme....:-)...altså hvad angår kropsholdning

 

Nu får jeg nok slag, igen, for at lange ud efter andre racer...men der er nu ikke sådan ment...kunne bare forestille mig at der nok også var færre problemer med HD i sin tid?

 

Kan godt lige schæfere, min kammerat har to som Pablo elsker at lege med...:-)

 

 

jo de gamle modeller med en normal lige ryg mener jeg også er langt flottere og sundere og se på de kan dog findes endnuhttp://www.germanshepherd-heukske.com/

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig ser de helt forkerte ud, men det er måske fordi man er bekendt med den tyske ligne.

 

Hvad kan du bedst lide og hvorfor

 

TYSKE LINIER...

 

Ganske enkelt tyskerne er bare bedst til at lave gode hunde - ligesom de også er bedst til at lave gode biler :blink: :5up: :cool:;-)

 

Det er jo ikke tilfældigt, at jeg vælger en hund/hunde efter tyske linier... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen:

HUSK på Rottweileren kom først :blink: Den begynde du garanteret at spørge på allerede i 73. :mrgreen:

 

 

 

Nemlig derfor hun "plager" om en Rottweiler :mrgreen:

 

 

 

Pia G har nemlig også rigtig hund :blink:

 

Naaaa, det kan jeg så ikke lige komme op med, da jeg først mødte gemalen i 82 og flyttede til Århus sammen med ham i 85, så 85 må være det længste den kan trækkes tilbage :mrgreen:.

 

Til gengæld tror jeg har er ved at blive lidt Rottweiler-mør. Jeg har betroet ham (uden at have det fjerneste belæg for det :mrgreen:), at en hund ikke gør og larmer mere op end den får lov til og at en Rottweiler rent faktisk har samme sind og egenvilje som en Berner. Den er bare mere handy i størrelse og styrke for sådan nogle som os midt i 40´erne, og tænk, jeg tror næsten han kunne se det for sig. Jeg har selvfølgelig også ført i marken, at vi jo ikke bliver yngre og at hvis han virkelig er så vild med det politihunde-noget, sååååå... :mrgreen:. Måske er der håb forude, hvis vi skal have nr. 4 enten når Bassen ikke er mere eller er gammel nok til at behandle en hvalp ordenligt ! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen:

 

Naaaa, det kan jeg så ikke lige komme op med, da jeg først mødte gemalen i 82 og flyttede til Århus sammen med ham i 85, så 85 må være det længste den kan trækkes tilbage :mrgreen:.

 

Til gengæld tror jeg har er ved at blive lidt Rottweiler-mør. Jeg har betroet ham (uden at have det fjerneste belæg for det :mrgreen:), at en hund ikke gør og larmer mere op end den får lov til og at en Rottweiler rent faktisk har samme sind og egenvilje som en Berner. Den er bare mere handy i størrelse og styrke for sådan nogle som os midt i 40´erne, og tænk, jeg tror næsten han kunne se det for sig. Jeg har selvfølgelig også ført i marken, at vi jo ikke bliver yngre og at hvis han virkelig er så vild med det politihunde-noget, sååååå... :mrgreen:. Måske er der håb forude, hvis vi skal have nr. 4 enten når Bassen ikke er mere eller er gammel nok til at behandle en hvalp ordenligt ! :mrgreen:

 

Min har aldrig gøet når der kom nogle - højst en lille brummen :-D. Har der været mørkt i hele huset og vi feks lå i stuen og der kom nogle kunne hun lige overkomme at strække hals og vente indtil hun kunne se folk i døren - så kunne hun tage stilling til om hun skulle gø/brumme eller hun skulle rejse sig og tage imod dem med en logren :mrgreen:

 

Posten hører hende heller aldrig når de er her og jeg ikke er hjemme.

 

Så du lyver ikke for ham :mrgreen: Slæb du ham med til Holbæk i April :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen:

 

Naaaa, det kan jeg så ikke lige komme op med, da jeg først mødte gemalen i 82 og flyttede til Århus sammen med ham i 85, så 85 må være det længste den kan trækkes tilbage :mrgreen:.

 

Til gengæld tror jeg har er ved at blive lidt Rottweiler-mør. Jeg har betroet ham (uden at have det fjerneste belæg for det :mrgreen:), at en hund ikke gør og larmer mere op end den får lov til og at en Rottweiler rent faktisk har samme sind og egenvilje som en Berner. Den er bare mere handy i størrelse og styrke for sådan nogle som os midt i 40´erne, og tænk, jeg tror næsten han kunne se det for sig. Jeg har selvfølgelig også ført i marken, at vi jo ikke bliver yngre og at hvis han virkelig er så vild med det politihunde-noget, sååååå... :mrgreen:. Måske er der håb forude, hvis vi skal have nr. 4 enten når Bassen ikke er mere eller er gammel nok til at behandle en hvalp ordenligt ! :mrgreen:

 

så må du vel hellere få nogle links... just in case :engel:

 

http://www.rottweilers.dk/omplaceringer.htm

 

http://www.rottweilers.dk/hvalpe.htm

 

Og lige nogle links, til den rigtige race :blink: :engel:

 

http://www.schaeferhunden.dk/omplacerings_listen.htm

 

http://www.schaeferhunden.dk/hvalpeliste.htm

 

http://www.schaeferhunden.dk/parringsliste.htm

 

:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min har aldrig gøet når der kom nogle - højst en lille brummen :-D. Har der været mørkt i hele huset og vi feks lå i stuen og der kom nogle kunne hun lige overkomme at strække hals og vente indtil hun kunne se folk i døren - så kunne hun tage stilling til om hun skulle gø/brumme eller hun skulle rejse sig og tage imod dem med en logren :mrgreen:

 

Posten hører hende heller aldrig når de er her og jeg ikke er hjemme.

 

Så du lyver ikke for ham :mrgreen:Slæb du ham med til Holbæk i April :blink:

 

Jaaa... det kunne være vildt hyggeligt :blink:

 

(og jeg kommer med en lille nusse-venlig Ninja-hundehvalp... - hvis det lokker mere end at kigge på rottweilere, det kan ikke andet end at lokke mere :engel: :blink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Bedre sent end aldrig.. Plus at det er gamle billeder.. Manden her i huset er ikke så hurtig til at få tømt sit kamera..

Her er lidt fra da Dixi var hvalp..

 

 

Hun var (og er :blink:) altså en skøn bette vaps :lun: den noget monotome farve til trods :blink: :mrgreen:

 

Billedet med springvandet fra byturen er ret genialt :5up: og strandbilledet er bare nuser :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er ikke helt så hvalpenuser mere som på strandbillederne.. Hun er næsten 7 måneder nu, så hun er ved at være en stor pige med alt for meget pels.. :lol:

 

Når kæresten kommer hjem fra job med sit kamera, skal jeg nok få lagt nogle flere ind.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...