Hop til indhold

Cesar Millan på slap line


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

TV4.se genudsender 35 programmer om vores allesammens "hundehvisker" Cesar Millan. Et afsnit dagligt med genudsendelse dagen efter.

 

Han præsenterer nogle af sine sværeste sager.

 

I de to programmer jeg indtil nu har set er det en lidt anden Millan vi ser: Umiddelbart mere afdæmpet i sin energi synes jeg, men med de kendte metoder.

De samme forskruede holdninger til hund blander sig med yderst fornuftige udsagn.

 

Det viser sig jo, at Millan sagtens kan læse hundene, han forklarer rigtig godt ind imellem hvad det er hundene viser, men vælger bare stadig, desværre, at overse det.

 

I løbet af disse to udsendelser blev han bidt flere gange, hvilket han tager imponerende fattet.

 

For personer der vil lære "hundsk" er disse udsendelser faktisk rigtigt gode, idet meget af det sprog hundene viser er "grovsproget", altså til at få øje på med de store bevægelser af hale, øren, øjne, mundvige, kropsholdning mv.

Desværre til den "forkerte" side idet de fleste af de reaktioner vi ser fra hundene er angstrelaterede.

 

Jeg synes også Millans "sprog" er blevet mere tydeligt. Sparkene" som ifølge hans eget udsagn slet ikke er spark er meget tydelige her og på en enkelt hund anvendes de i udpræget grad.

 

En hund får reddet sig én på bærret :shock: og i andre situationer slukkes kameraet/er der blevet klippet når tingene udarter og man kan fornemme, at da blev han nok "fysisk".

 

Man ser nogle klip, hvor Millan hjælper personer med hundeangst over dette og det er al ære værd.

 

Jeg ville så bare ønske at han også lærte dem hvordan de skal nærme sig en hund i stedet for det vi ser, nemlig en liggende hund som den angste kvinde bøjer sig ned over for at samle linen op fra jorden.

 

Et sted ser man en overvægtig rottweiler, som er sendt i "rehabilitering" hos ham dratte ned af løbebåndet (det er ikke så højt) og komme ud i en potentiel farlig situation. Millan opdager det kort efter, men hunden klarer selv situationen.

Hvis den havde panikket, kunne det være gået rigtig galt fordi den var bundet til redskabet.

 

I et klip siger han, at når der kommer fremmede ind til hans rare flok, i selskab med ham, må de ikke vise den mindste frygt, for så vil de blive bidt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah.. Jeg har besluttet ikke at hidse mig op, men bruge hans udsendelser til at vise hundesprog med.

 

Du kan da i hvert fald tydeligt vise, hvor overlegen hunderacen er til kommunikation i forhold til mennesker....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Gys og gru at de stadig udsendes :shock:

 

Jeg har ikke set så mange udseendelser med ham, men jeg så engang en med en bovier (staves?) som han sagde blev brugt alt for lidt - helt korrekt. Løsningen var at den skulle ud og hyrde = slippe en uerfaren hund løs sammen med nogle får og når den blev træt af at jage dem ville den begynde at hyrde :!::!::!: Uha jeg måtte krølle tæer for en sige en masse fæle ting

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...