Hop til indhold

Letter (lidt) ben


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan har i dag trukket benet op under sig da han tissede.....ikke til siden men op under sig (giver det mening?).

 

Hvis dette nu er optakten til at lette ben rigtigt, er der så noget der følger med?

Ændring af sind og alt sådan noget?

(kan huske ninjamor spurgte ind til om han lettede ben, dengang han havde kærlighed for tapetet)

 

 

Mors lille bebs er ved at blive stor ( :mrgreen::mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med konfirmationen ;-)

 

Det kan nok ikke undgås at han ændrer sind - bliver lidt hurtigere til at sige fra overfor andre hunde, spiller med musklerne overfor andre hanhunde osv.

Og glæd dig bare til den næste tævehund i nabolaget kommer i løbetid. Så står der udbryderkonge, hyleri, depression og spiseværgring på programmet :lol:

 

Ikke alle hanhunde er dog lige hårdt ramt. Det kan jo være I er heldige :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Mange tak, vi holder ikke fest :-P:lol::-P:lol:

 

Kommer det løbetids fiksering efter at hanhunden begynder at lette ben?

Hva så hvis den aldrig letter ben? Kommer fikseringen så slet ikke? :mrgreen:

Det var som jeg troede der for et par uger siden, Aslan er ved at være kønsmoden med alt hvad deraf følger.

 

Det vil kun være naturligt at han bliver meget interesseret/frustreret over løbske tæver, men når du skriver fiksering ligefrem, mener jeg det blandt andet afhænger af hvor meget han "får lov" til at gå op i det.

 

Han kan have en periode hvor han virker anderledes f.eks. puster sig op eller virker lettere stresset/skræmt, men det plejer kun at være en periode som skal overstås.

 

Min holdning til unge hanhunde er, at ja, man skal have med i baghovedet at de kan være svært "hormonramt", men man skal ikke bruge det som undskyldning for bare at lade hanhunden te sig som han har lyst til på grund af det. Bare lade stå til.

En grænse er stadig en grænse og han skal stadig "høre her"... Dog skal man ikke skabe konflikter ud af potentielle konfliktsituationer.

 

Så det drejer sig om ikke at kræve mere af hunden end han kan honorere, men samtidig ikke bare smide armene i vejret og sige "nå, men så...." hvis noget ikke fungerer.

 

Tag roligt styringen af situationerne og slap af med det.

 

Han kan glemme det han ellers havde lært, men det kommer igen.

 

Det er min erfaring at nogle hundeejere i denne periode lader hund være hund fordi den er i en fase hvor det ikke nytter noget at korrigere den ved uønsket adfærd. Det synes jeg er forkert og lidt at svigte hunden, som netop da har behov for en fast og kærlig styring.

Det NYTTER noget at være den gode opdrager også i denne fase :-)

 

Selv vælger jeg at lade som om min hanhund er helt "normal" på dette udviklinstrin og reagerer kun hvis han flipper helt ud. Med andre ord: Jeg kikker ikke efter specielle reaktioner, men tager mig af dem når de opstår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var som jeg troede der for et par uger siden, Aslan er ved at være kønsmoden med alt hvad deraf følger.

 

Det vil kun være naturligt at han bliver meget interesseret/frustreret over løbske tæver, men når du skriver fiksering ligefrem, mener jeg det blandt andet afhænger af hvor meget han "får lov" til at gå op i det.

 

Be om forklaring (vidste ikke at man kunne kontrolere det lidt)

 

Han kan have en periode hvor han virker anderledes f.eks. puster sig op eller virker lettere stresset/skræmt, men det plejer kun at være en periode som skal overstås.

 

Arh, den hvor han gør af et fugle hus og har pustet sig op hele vejen hjem, med rejste børste og hopper og danser panisk over den mindste lyd? :mrgreen:

 

Min holdning til unge hanhunde er, at ja, man skal have med i baghovedet at de kan være svært "hormonramt", men man skal ikke bruge det som undskyldning for bare at lade hanhunden te sig som han har lyst til på grund af det. Bare lade stå til.

En grænse er stadig en grænse og han skal stadig "høre her"... Dog skal man ikke skabe konflikter ud af potentielle konfliktsituationer.

 

Det er jo nok nu hvor dem der giver op, aflevere ders hund til internat ikk?

Vi har jo kørt med tider hvor der ikke er nogen hjemme og så er der tider hvor han hverken trækker eller laver dumme ting.

 

Så det drejer sig om ikke at kræve mere af hunden end han kan honorere, men samtidig ikke bare smide armene i vejret og sige "nå, men så...." hvis noget ikke fungerer.

 

Tag roligt styringen af situationerne og slap af med det.

 

Han kan glemme det han ellers havde lært, men det kommer igen.

 

 

Det er min erfaring at nogle hundeejere i denne periode lader hund være hund fordi den er i en fase hvor det ikke nytter noget at korrigere den ved uønsket adfærd. Det synes jeg er forkert og lidt at svigte hunden, som netop da har behov for en fast og kærlig styring.

Det NYTTER noget at være den gode opdrager også i denne fase :-)

 

Så er det her hvor folk siger han får svært ved at lærer i en periode og man skal bare vedligeholde det han kan?

 

Selv vælger jeg at lade som om min hanhund er helt "normal" på dette udviklinstrin og reagerer kun hvis han flipper helt ud. Med andre ord: Jeg kikker ikke efter specielle reaktioner, men tager mig af dem når de opstår.

 

Jeg tænkte bare lidt om der var visse ting man skulle være meget opmærksomme på?

 

 

 

Har det indlydelse på maden? Han har de sidste 2 dage ikke spist op, men er frisk og godt humør og virker ikke syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

theodor, som jo er puddel, har lettet ben siden han var 12 uger...

 

men kunne også høre på den prof hundeklipper da vi var afsted første gang, inden jeg begyndte at klippe selv, at pudler nærmest kan gå på 1 ben, hvis det er....

 

Passer det er det er race bestem hvornår de letter ben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...