Hop til indhold

Foderspand


Aslan
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman
Jeg har ikke hørt om det, men der kan vel stadigvæk, være "smag" af plastik i spanden, jeg ved ikke lige hvor skrappe reglerne er, for de her reklame foderspande.

 

Der bør ikke være hverken afsmag eller duft fra en foder spand.

Hvis man køber eller får er der er beregnet til foder skal den være forsynet med dette symbol.

 

[ATTACH]5259[/ATTACH]

 

Er det ikke forsynet med dette symbol så er det ikke godkendt til foder og fødevarer og bør ikke benyttes.

 

Ydermere bør spanden (så vidt jeg husker) være lavet af enten LDPE (low density polyethylene) eller HDPE (High Density polyethylene)

eller en anden form for polypropylene (PP) der er godkendt til fødevarer.

 

Plast er en jungle at finde rundt og det er ikke for sjov at plastmager er en decideret uddannelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor

nej, det har jeg ikke.

jeg har købt en fodderspand, og godt nok er der reklame på den, men jeg har slet ikke overvejet at den ikke skulle være godkendt til tørfodder. har heller ikke tjekket den.

men der er vel også forskel på kravene til plast, efter om det er til tørfodder eller madskåle til leverpostej?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg lader altid foderet blive i sækken - som jeg så putter i foderspanden :-D

 

Det minimerer jo også de gange man bør vaske sin spand.

Hvis man ikke lader det blive i posen så bør man i mine øjne vaske og desinficere spanden inden opfyldning.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det minimerer jo også de gange man bør vaske sin spand.

Hvis man ikke lader det blive i posen så bør man i mine øjne vaske og desinficere spanden inden opfyldning.:-D

 

Jeg er bare så fiks :blink: Desuden anbefaler producenten det også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...