Hop til indhold

Jeg er hamrende gal ( om ørekupering) på "restaurant&qu


Gryn
 Share

Recommended Posts

Forlede dag var Jan og jeg så dum at sætte vores ben på Mac Donalds.

Der hænger en masse store billeder på væggen, ET af dem fanger mig med det samme.

På billedet sidder en ung kvinde sammen med sin hund. Hunden har KUPEREDE ØRER!!

Jeg er mildest talt rasende, mener det er et forkert signal at sende. Jeg mener ikke sådan et billede hører nogle steder hjemme.

Vi fik et skema sammen med maden, "restauranten" ville gerne høre hvad vi synes om maden, betjeningen m.m. De vil også gerne have gode råd. Så fik jeg ellers gang i kuglepennen, lagde ikke skul på min forargelse. Nu er jeg så spændt på om jeg hører fra dem.

 

Er det bare mig der er nærtagende, eller mener i også det er forkert at have sådan et billede hængende?

Hvad ville i have gjort?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nordlys_dk

Nu ved jeg ikke, hvad det var for en slags billede, men Ja, jeg synes det er et forkert signal at sende. Om jeg ville have reageret ligesom dig ved jeg nu ikke. Jeg har mødt nogen stykker med halekuperet hund, når jeg går i skoven og der spørger jeg altid sådan lidt dumt, hvor gammel hunden er forbi 'jeg troede det var ulovligt og unødvendigt' at kupere haler herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

vores dyrlæge ville da have fjernet halen på Manda der hvor krøllen starter hvis det da var lovligt herhjemme.. Blev fuldstændig sindsyg og snakkede med meget store ord til ham :(

 

Men nej er ikke en reklame man burde føre herhjemme og slet ikke så offentligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg er enig i at det ikke er en god reklame, jeg tror ofte at interrnationale virksomheder som MD får DK galt i halsen, de tænker ikke så etisk på fx dyreområdet :)

 

Der var også en historie og kyllinger og dyrevelfærd....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke, hvad det var for en slags billede, men Ja, jeg synes det er et forkert signal at sende. Om jeg ville have reageret ligesom dig ved jeg nu ikke. Jeg har mødt nogen stykker med halekuperet hund, når jeg går i skoven og der spørger jeg altid sådan lidt dumt, hvor gammel hunden er forbi 'jeg troede det var ulovligt og unødvendigt' at kupere haler herhjemme.

 

Ørekupering har så været forbudt i Danmark siden 50erne.

Billedet var ret stort, nok 0,5x1 meter. Det var ikke en reklame, det han sammen med billeder af børn, natur og voksne.

Ved ikke hvilken race hunden er.

Link til indlæg
Del på andre sites

De hunde jeg "kender" der har fået kuperet haler eller øre, har fået gjordt det fordi de er jagthunde, og har pisket øre og haler til blods i skoven...

 

Men jeg synes ikke det er ok at gøre sådanne ting ved hunde hvis det bare kosmetiske operationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...