viviansen Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Ja, to tæver med hormonerne susende rundt i kroppen giver altså grund til megen undren! My (Yorkshire terrier på 18 mdr) er i sin første løbetid og er lige nu højløbsk. Nikka (Flatcoat på 6 år) er falsk drægtig. My gnider sig opad Nikka og forsøger gerne, at humpe hende:shock: og er i det hele taget meget opsøgende i forhold til hende, meget mere end normalt. Nikka opfører sig, som en hvalp og er total legesyg og vil lege med My hele tiden. Hun er så voldsom i sin adfærd, at det faktisk bliver lidt farligt for My, som kun vejer 2 kg. Nikka har ellers altid været SÅ forsigtig med My. Aldrig løbet efter hende (My bliver rigtig bange hvis andre hunde løber efter hende, medmindre de har samme størrelse,som hende)eller lagt poten på ryggen af hende. Nikka plejer altid at ligge ned når de leger. Nu er hun helt anderledes og kan være så voldsom at My bliver bange og nærmest "skriger" af hende. Det hjælper for en stund, men er aldrig noget vi har oplevet før. Nikka er på ingen måde dominerende i sin adfærd, halen går som en propel og hun slikker hende meget i mundvigene. Hun er ligeledes meget mere opsøgende og social i forhold til os. Jeg har læst en del om løbetid og falsk drægtighed men synes ikke deres adfærd passer med det jeg læser. Så hvad er det der sker? nogen der har ligende erfaringer? Det er ikke fordi jeg opfatter det, som problematisk, tværtimod er det jo super dejligt, at de enes så fint, på trods af, at hormonerne suser rundt i kroppen. Så vi er bare lidt mere på dupperne og dæmper Nikka når hun bliver for voldsom. Jeg tænker mere om det er en måde for to tæver, at skabe "bånd" så de begge er klar til at passe/amme eventuelle hvalpe? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts