Hop til indhold

Præsentér din løwe


Imba
 Share

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nå så fik jeg lidt tid igen.. Så præsenterer jeg lige Spritte..

Hun er også datter af Terry men fra en senere kuld end Nalini.. Ikke spasmager som Nalini, men stadig pænt oppe på dupperne.. Lige fra Spritte var helt lille har hun haft 2 dårlige vaner. 1. Hun elsker at vække folk om morgenen, og det gør hun ved at slikke en langt op i næsen eller dybt ind i ørerne. .Det er virkelig modbydeligt! Den anden dårlige vane er at hun hænger fast i ørene på de andre hunde, især dem med riiiiigtiiiig lang pels.. Ja de ser så efterhånden lidt flossede ud :mrgreen:

Spritte er også noget vild især når vi skal i seng og sove. Hun spæner altid rundt mindst et kvarter, og stopper som regel først når hun får jokket på enten en sur chihuahua eller en endnu mere sur hanhund. Så lægger hun sig endelig ned.

Spritte elsker at se dyrefilm i tv. Og pirates of Carribean. Jeg tror hun er lidt lun på Johnny Depp. Eller måske er det ham med glasøjet? for Spritte er også vild med bolde og alt andet der kan trille. Når man går på toilettet skal man holde godt øje med Spritte, hun gemmer sig gerne under skabet så hun kan sætte tænderne i lokumspapiret når man går... Der er godt nok mange meter i sådan en rulle :roll:

Spritte er 28 cm høj og temmelig slank endnu.. Stambogsnavn: Lions of Denmark Guardian Spirit

Redigeret af kennel-lowchen
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Molly.. Hun er kuldsøster til Spritte, og var egentlig solgt. Men så besøgte hvalpekøberne os med deres hunde. og hver gang hundene sagde en lyd, så fik de et dask med en plastikflaske.. Så gik den handel i vasken.

Molly er meget roligere og meget blødere end Spritte. Hun ligger altid pænt inde i sengen, og foragter vilde lege når vi skal sove. Eller vilde lege i det hele taget.. Og bolde gider hun hvertfald ikke spilde tiden på. Hun elsker chihuahuaerne. Og de elsker hende. Hendes yndlingsplads er på armlænet på sofaen, eller i kurven med hvalpe.

Molly er ret lille, kun 25 cm høj og samtidig temmelig spinkel. Men hun kan løbe vildt hurtigt. Det bedste sted hun kender er når vi tager ned til skrænterne på åsen.. Hun er den hurtigste både op og ned, og hun holder meget længere end de andre.

Molly er rigtig pænt opdraget, hun kunne aldrig drømme om at hoppe op på spisebordet, heller ikke selvom der ligger noget lækkert.

Molly elskede udstillinger indtil en temmelig hårdhændet kvindelig dommer havde hende på bordet.. Nu bryder hun sig ikke om det længere. Til ringtræning kan hun kun lide den mandlige træner. Når der kommer gæster bliver hun så glad, og hvis de har små hunde med er det lykken. Bare ikke Bimsen som hun ikke kan fordrage de første timer.

Stambogsnavn: Lions of Denmark Guardian Angel

Redigeret af kennel-lowchen
Link til indlæg
Del på andre sites

Beethoven eller Bobo som han hedder mellem venner.. Han er fra Tjekkiet, og Terry er mor til ham (et kuld hun fik i Tjekkiet).

Han kom først til Danmark i april 2008. Faktisk forelskede vi os i ham da vi hentede Terry, men Jitka ville ikke af med ham. I 2008 måtte hun pludselig skære ned på sit hundehold pga skilsmisse og hun kontaktede os for at høre om vi var interesserede. Han skulle et godt sted hen, som samtidig ville udstille ham. Da vi fik ham var han tjekkisk champion, tjekkisk junior champion, klubchampion 2 gange og årets hvalp og årets unghund i Tjekkiet.

Da han flyttede ind var han en decideret showhund. Vant til at sidde i kasse altid. Han havde også den største pels jeg nogensinde havde set. Skoven havde han aldrig set og stranden heller ikke. Og råt kød var nærmest farligt!

Nu elsker han råt kød.. men udstillingerne elsker han endnu mere! Og han vinder alle steder han kommer. i 2008 blev han international champion, dansk champion, Bundessieger, mest vindende Löwchen i Klubben for små selskabshunde, mest vindende Löwchen i DKK, Københavnsvinder.

Bobo er helt vildt kræsen når han skal parre tæver.. Han gør det ikke med hvem som helst!

Bobo elsker hvalpene og hans tålmodighed er laaaaaang.. Han er en af dem som Spritte altid hænger og dingler i øret på.

Han nyder at blive børstet og melder sig altid frivilligt som en af de første. Også til badning.

Stranden er hans favorit sted, især når der er skum på bølgerne. Det er der nemlig kun for hans skyld.

I starten snakkede vi tysk til ham, men han lærte hurtigt dansk. Selvom der gik lang tid før han kunne høre forskel på "Bobo" og "Baby" Bobo er altid i super humør og finder sig i næsten alt. Bare ikke transportkasser! Men bure kan han godt tåle.

Jeg har lært Bobo at hoppe. Og han kan stå på gulvet og springe 1½ meter direkte op i luften. Isabella er meget sur over det :mrgreen: bare fordi han også gør det i ringen.

Bobo er måske nok ikke den kløgtigste løve vi har, men han er sød og kærlig.

Bobo er 32 cm og kraftigt bygget. Stambogsnavn: Beethoven Lion Extra Namelev

Redigeret af kennel-lowchen
Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, Molly- er det ikke hende rabbenskralden? :lol::engel:

 

Håber det går bedre med ringtræningen efter den dumme oplevelse.

Heeh jo.. nå ja hun var heller ikke vild med Milo :mrgreen:

Næ det går faktisk ikke overvældende godt.. Vi dropper hende det næste stykke tid og så er hun kun med som gæst...

 

Du siger lige til hvis jeg ikke skal skrive om alle hundene.. Der er jo mange endnu :mrgreen::cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Angel.. Hun er såååååå feminin og prinsesseagtig.. Hun går aldrig igennem en vandpyt eller tissesø. Hun er altid pæn og velduftende. Hun elsker udstillingerne og er helt klart overbevist om at HUN er den fødte vinder.. Herhjemme går hun rundt som om hun tripper rundt i en evig "showring".. Angel ville meget gerne være den der bestemmer. Men Terry giver hende ikke lov.

I Angels øjne er mennesker kun skabt til at lade hende sove i sengen, klø hende de steder hun er klippet og sørge for lækkerier til hende. Hun er en rigtig prinsesse og forventer at blive behandlet som en.

Hun står aldrig tidligt op.. Hvis man formaster sig til at sige "Kom så Angel, ud at tisse" glor hun bare forarget på en. Hun går ikk ud tidligt om morgenen, og kan sagtens holde sig i timer, hvis det regner. Forøvrigt kan hun ikke komme ud fordi der altid er en vandpyt lige udenfor døren når det regner, og den skal hun nødig træde igennem.

Hun elsker bamser og andet som kan bæres rundt i munden. Og hvis vi gider kaste det er hun lykkelig.

Angel har engang været meget forelsket i et marsvin vi havde. Hun hoppede altid ind i buret til det og passede på det.

Hun elsker hvalpene, og lader dem gerne bide hende i pelsen (også Spritte og Nalini)

Når hundene skal have ordnet pels om morgenen og have rettet hårelastikker, er hun den der står forrest i køen til de pæneste elastikker.

Angel er altid i godt humør.

Angel har haft hvalpe en gang, og hun fik 4 stk som ligner hende på en prik.

Da hun var hvalp blev Xander altid såååå hysterisk på hende fordi hun løb meget hurtigere end ham.. Og var bedre i hjørnerne :mrgreen:

Hun er 28 cm og spinkel af bygning. Stambogsnavn: Universal Soldiers Angel of Mercy

Redigeret af kennel-lowchen
Link til indlæg
Del på andre sites

Nomi er søn efter Angel.. Og Jonathans hund.. Han er lige så fimset fin på den som Angel er. Han har kun foragt til overs for dem som graver huller i græsplænen eller jokker rundt i vandbaljen.

Han er ligeså kræsen som Angel og spiser kun lækkerier. Ordinært hundefoder er ikke godt nok.. Bevares man kan da overleve på det :roll:

Nomi er allerbedste venner med Beedle (som Karina og Jarl har) og Xanadu.

I efteråret klippede jeg Nomi ned for at se om man så kunne undgå hvalpepelsehelvedet - der var ingen grund til at udstille ham før sommeren 2009, da han kun mangler et CAC for at være dansk champion. Da han var blevet klippet og kom ud til de andre ville han straks hen og lege med Beedle. Men Beedle kunne ikke kende ham og stak af. "ah ny leg" tænkte Nomi og løb efter ham. Hold op hvor Beedle hylede. Og Nomi stoppede og lignede en "Hvad er der galt? det er mig Nomi.. Kan du ikke huske mig?" Så snusede Beedle til ham, og så kunne han jo godt se hvem det var :mrgreen:

Han elsker hundeudstillinger. Og stranden. Og hader regnvejr. Kun en ting kan lokke ham ud i regnen: Når jeg finder linen frem. Hans valgsprog er at hvis jeg bliver ligeså våd så kan han nok godt holde regnen ud også. Men vandpytterne går han ikke igennem.. Han går hellere en kæmpe omvej.

Nomi er vores mindste hanhund, kun 27 cm høj. Stambogsnavn: Lions of Denmark Charming No Name

Link til indlæg
Del på andre sites

Camilla er fra Tjekkiet og Mor til Milo (Imba-barn).. Hun er i virkeligheden en agent-Löwchen :mrgreen: En Bichon Havanaise, lang og lav, men maskeret som en Löwchen (løveklip osv).. Hun har infiltreret løvebanden og rapporterer tilbage til Havanser-mafiaen.. Eller det tror jeg :blink: Dicke har luret det, for hun kan ikke fordrage Camilla. Og det er gensidigt! Selvom hun er sådan lidt lang, lav og grovere i bygningen end den typiske Löwchen, er det alligevel lykkedes hende at blive dansk champion. Især dommerne fra østlandene er vilde med hende. Men hun er også den gammeldags type, som de så ud før alt skulle være kvadratisk..

Camilla er kløgtig, meget kløgtig.. Hundespillene er piece of cake.. og aktivitetsboldene er også for nemme. Flasken i loftet med snoren der skal hives i sucks.

Camilla elsker tv..alt tv. Bare ikke film med JIm Carrey. Hun kan ikke snuppe den mand! Og hun går helt i selvsving når der er film med ham. Hun gør ad ham når han begynder at vride ansigtet. Til gengæld elsker hun musikvideoer med Enrique Iglesias, og hører hun E.I i radioen styrter hun ind til tv for at se om han nu lige skulle være der også.

Camilla elsker at være ude, og det er fuldstændig ligegyldigt om det regner. Man tørrer jo nok igen.

CAmilla er 25 cm høj.. Stambognavn: Camilla Lion Extra Namelev

Link til indlæg
Del på andre sites

Dicke er fraTyskland. Og hun er Mor til Bellabimsen (Freudika). Hun er godt fremme i skoene, og da Bella var lille havde Dicke og Terry hvalpe samtidig. Så da scorede Dicke nogle billige point hos Terry.. Dicke kalder sig nu souschef. Det eneste som kan tænde Dicke af, er hvis Camilla skal spille smart.

Dicke ææælsker mad.. Og hun kan lære hvad som helst bare det inkluderer godbidder :mrgreen: Hun er den bedste af alle hundene til at gå spor. Hun kan både gå knæk og over vej, gennem vand osv.

Det bedste hun ved er, at sidde på bænken i køkkenet når der bliver lavet mad og så bare sidde helt salig og snuse.

Når Dicke vil lege bider hun os i tæerne.

Dicke elsker hvalpene og stjæler gerne de andres. Og hun bliver så glad når Bella kommer "hjem". Bella og Dicke gøer på samme måde. De lyder rædselsfulde! :roll:

Dicke er 29 cm høj.. Stambogsnavn: Qlit vom Grundbachtal

Link til indlæg
Del på andre sites

Bertie er frankmand.. Han har underbid så han bruges ikke i avl. Faktisk var han blevet solgt i oktober (derfor er han kortklippet), men dem der skulle have ham gik fra hinanden lige inden han blev hentet.

Han er den største kælepotte der findes.. Og så elsker han vand.. stranden, vandskålen, badebassinet, regnvejr bare det er vådt vådt vådt. Han ruller sig med glæde i vandbaljen indenfor, og kan slet ikke forstå jeg kan se sur ud over lidt vand på gulvet :roll:

Han æææææælsker børn.. Og han ville ønske at han en dag møder en kat som ville løbe.. Bare en gang i sit liv! Men vores katte gider ikke løbe væk så han må nøjes med at slikke dem til de vælter.

Bertie er i virkeligheden en undercover-tæve, eller måske en transvestit-löwchen.. Han elsker hvalpene og hvis han kan hugge dem mens de er små lægger han sig og prøver at få dem til at sutte på sin mave. Når det ikke lykkes kaster han mad op til dem :badr:

Han elsker at vise sig frem, sidste år var han til Löwchen-pet konkurrence og blev BIS1.. Han kan danse og gå på 2 ben..

Men hvis det ikke passer ham at høre efter så virker ørerne pludselig slet ikke. Og så kigger han på en med et tomt udtryk i øjnene "Bertie? Hvem? Mig? øh..."

Han er 33 cm høj. Stamtavlenavn: Duncara Burlington Bertie

Link til indlæg
Del på andre sites

Ollie kommer fra Tyskland.. Og er den mindste vi har, kun 22 cm høj. En lille hund med en kæmpe personlighed.

Ollie elsker bolde. Hvis hun ser en bold må hun bare eje den :roll: Store bolde, små bolde..maaaaaaange bolde. For Ollies skyld byggede vi boldegården hvor man kan svømme i bolde.. Den elsker hun og opholder sig gerne derinde i timer...

Hun ligner en hvalp med sin lille størrelse og ser meget uskyldig ud, men så snart jeg er ude af køkkenet er hun oppe på bordet..både spisebordet og køkkenbordet..

Der er sjældent ro ret længe over Ollie.. og når der endelig er, ligger hun på maven med bagbenene bagud som en fladtrådt frø :mrgreen: Når hun sover ligger hun på ryggen med alle 4 ben ud til siden

Det bedste sted Ollie kender er gågaden, især hvis der er fyldt med mennesker.. Ollie elsker mennesker og de komme kun for at besøge hende :engel:

Ollie kan godt lide at se tv, helst sport (fodbold og tennis selvfølgelig (bolde) :mrgreen:) og ellers hører hun radio.. Hun har en stående aftale med Magic som ved hvordan man tænder radioen. Ollie stiller sig til at gø indtil Magic kommer :mrgreen:

Stamtavlenavn: Onya Olivia vom Grundbachtal

Redigeret af kennel-lowchen
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Uhh, hvor er der mange dejlige løwer. Først var Nalini min favorit, så Camilla... men nu er det vist Bertie. :hjerte:

 

Du er ikke ene om at vente på flere fantastiske fortællinger :mrgreen: Jaaaaaaaaanniiiiiiiiii vi mangler dig herinde! :engel:

 

Jeg er nu ret fascineret af ollie, men også bertie lyder som én jeg godt ville hilse nærmere på :-P- og skal det lige siges at charlie lægger op til leg ved at rende hen foran jason, skyde ryg og med et "brrrrrrrryyyuuuuummmmm" (ja det siger han altså, mors lille brumbasse :cool:) løøøøbe derfra og vente på at jason følger efter så hvis der er en hvis herre der skal passes engang siger du bare til :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er ikke ene om at vente på flere fantastiske fortællinger :mrgreen: Jaaaaaaaaanniiiiiiiiii vi mangler dig herinde! :engel:

 

Jeg er nu ret fascineret af ollie, men også bertie lyder som én jeg godt ville hilse nærmere på :-P- og skal det lige siges at charlie lægger op til leg ved at rende hen foran jason, skyde ryg og med et "brrrrrrrryyyuuuuummmmm" (ja det siger han altså, mors lille brumbasse :cool:) løøøøbe derfra og vente på at jason følger efter så hvis der er en hvis herre der skal passes engang siger du bare til :blink:

 

Jeg blev også lidt lun på Ollie, men hun kunne ikke helt slå Bertie af pinden. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher

Jeg må også hellere få skrevet om min lille løve :mrgreen:

 

Hans stamtavlenavn er Lions of Denmark Eternal Eyecatcher (deraf mit bruger navn) men han bliver kaldt Ivy. Som I kan læse er han opdrættet af min moar :lol:

Ivys mor er Delice Lion Extra Namelev (som jeg fortæller om senere) og hans far er Universal Soldier My Sweet Xander.

 

Ivy er min første egen hund, hvor jeg har haft hele ansvaret, og det har haft stor betydning at jeg har været sammen med ham/kunne følge ham siden han blev født.

Ivy er født som en bangebuks, men han er heldigvis vokset fra det :blink:

Ivy er altid glad og stille og rolig - den ene dag blev jeg nødt til at komme med kommentaren til min mor: "Helt seriøst, jeg tror at hvis man forhaster sig med Ivy når han f.eks. skal op eller ned, eller hvis man laver andet med ham, så bliver han stresset." For når man snakker med ham, kan man ikke andet end at gøre tingene stille og roligt.

Han hviler i sig selv og er ikke den der står forrest for at gø - men vil folk gerne snakke så står Ivy gerne lige nede foran :lol:

 

Når det kommer til udstillingerne vil han rigtig gerne vise sig frem, men han er også sikker på at dommeren kigger væk engang imellem og dér må han gerne sætte sig ned for at slappe af i sine ben. Han mener jo selv at han er lækker ligemeget hvad han gør ..

 

Ivy og Delica sover sammen med mig om natten. Og Ivy eeeeeelskeeer at putte og når uret ringer om morgenen kravler han gerne op ved siden af mig for at fortælle mig at det er for tidligt at stå op, og at vi i stedet skal ligge og nusse lidt mens han sover. Og den er jeg selvfølgelig med på :mrgreen: :mrgreen: Selvom min mor ikke synes det er en særlig god idé at vi bare ligger der og snuer :roll: På et tidspunkt havde han for vane at stjæle min telefon om natten så jeg ikke kunne høre den ringe om morgenen :roll: Det resulterede i at jeg sov over mig og hans mission var fuldført :lol: Min telefon er nu blevet byttet ud med et tyggeben som han gerne skal vise mig 100 gange inden jeg sover og 100 gange inden vi går fra værelset, hvor jeg lægger hans tyggeben af..

 

Hvis Ivy og jeg ikke er i samme rum og jeg så går igennem VIL han have min opmærksomhed, og jeg er ikke sen til at give ham den .. Jeg er HANS mor og ingen andres :lol: når jeg bukker mig ned for at tage ham og springer han ligeså elegant op i mine arme ..

Hvis vi er i samme rum ligger han som regel lige neden under mig og enten sover eller slapper af.

 

Ivy's kuldbror er Luffe - de to er KNOLD OG TOT. Jeg tænker tit at de aldrig ville kunne undvære hinanden. Enten hænger Ivy i Luffes hale (Hvilket min mor, Janni, ikke bliver glad for med hans lange hale) eller også hænger Luffe fast i Ivys nakke . Men de to leger ALTID sammen og de nyder hinandens selskab. Når de er udenfor og har lavet det de skal lave, får den ene gerne et löwchen-flip og den anden er liiige i røven på den forreste.

Ivy elsker hvalpe og Chihuahua, han lægger sig gerne ned på ryggen for at være i deres højde og for at kunne lege med dem. De skal jo kunne nå ham, ikke også ? :mrgreen:

 

Her kommer lige nogle billeder af min øjesten, de er lidt gamle men kan ikke lige finde andre - så dem på I have til gode :-)

P4120340.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obama-lamselår

Jeg vil også skrive om Obama ;-)

Obama er opkaldt efter Barack Obama (USA's præsident), fordi han er supersej, og det er min Obama også :roll:

Han er en af de højeste hunde hos LoD (Lions of Denmark).. 37 cm høj! Men selvfølgelig den dejligste af dem allesammen :blink:

Jeg fik ham så jeg kunne gå på udstilling med ham, men han har fået underbid, så jeg vil gå til lydighed og agillity med ham i stedet for :-)

Han har lørt at sitte, dække, side pænt, give pote, næsten lært at rulle og gå på plads.. og selvfølgelig sove i sengen ;-)

Obama er min 3. egen hund, så jeg vidst fra starten en del om opdragelse.. men den har han vidst glemt.. eller slet ikke fået én, for mor (Janni) siger at han er uopdragen :-D kun fordi han godt kan lide at få opmærksomhed :blink:

jeg var med til Obama's fødsel.. og det er nok den uhyggeligste af alle de fødsler jeg har været med til.. han var den største af de tre der kom, og selvfølgelig sad hans hoved fast! mor var gået ud for at hente et rent håndklæde da han begyndte at pive INDENI Toffee!! da vi så fik han hevet ud, var han død.. men mor fik reddet ham :mrgreen: og nu han min :-D

Toffee er hans mor og en af mine ynglings udstillings-løwer, og jeg har forresten selv "oplært" hende til udstilling.. nåh men , hans far er bertie, og han har fået hans franske gén: han kan IKKE forstå et nej!! og han gør på nøjagtig samme forfærdelige måde :( men han er en stille hund, der ikke brænder sit lys i begge ender :-P

Obama har fået lært siden han var helt lille, at man IKKE må tigge ved bordet! så det gør han ikke :mrgreen: han ligger ligeså pænt under mig og sover..

hans stamtavle-navn er: Lions of Denmark hurting Obama :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommer der en præsentation af Shabi...

Shabi kom som "gammel hund" (3 år).. Og havde boet rigtig mange steder. Men nu bliver hun her. Det sidste sted hun boede havde de rotweilere, så hun frygter ikke store hunde. Efter at hun er faldet til er hun blevet rigtig glad.. I starten kunne damen ikke gå uden for en dør uden sin flotte jakke.. Ligesom hun ikke tissede i haven.. Nej det gjorde man på gåturen, også selvom man var nødt til at vente rigtig længe før man kunne komme afsted. De forrige ejere trænede agility med hende og lydighed. Hun er (vist nok) meget lydig. Hun kan hvertfald gå på plads og sitte, dække osv.. Ikke at vi nogensinde bruger det :mrgreen: I starten kunne hun ikke lide at blive børstet eller blive rørt på kroppen.

Hun var den mest pivede af vores hunde før. Da hun skulle parres skreg hun hver gang Blaster besteg hende. Til sidst blev vi enige om at droppe det. Men en af de sidste dage i hendes løbetid blev hun lukket ud sammen med Blaster til natluftning og pludselig kunne vi høre en hund skrige.. vi styrtede ud, var sikre på en af dem sad fast i hegnet.. Det gjorde de ikke. Den eneste der sad fast var Blaster.. og den stakkels hund så så flov ud, mens han sexpartner bare skreg i alle 35 minutter. Isabella og jeg holdt hver sin hund. .I marts måned, kl lort om natten, kun iført bh og trusser.. Mens hunden skreg hele nabolaget ned.

Egentlig tror jeg nok det er den hund Isabella har skammet sig mest over: som fx da vi var på stranden og Shabi fik øje på nogle lækre unge fyre et stykke nede af stranden og spænede derned.. Med Isabella lige i hælene.. Nøj hvor de piftede.. Og Isabella var godt mopset på Shabi og mig. Hvad skulle jeg sige? de var for unge for mig:roll: og jeg kan slet ikke løbe når jeg ligger og vrider mig i sandet af grin :mrgreen::-D

Shabi lægger sig ikke ud med andre, og er der optræk til nogeet ballade tager hun hurtigt benene på nakken. Hun skal ikke have snuden i klemme!

Ellers er Shabi en der skal op alle vegne.. Ryglænet på sofaen, vindueskarme og højttalerne er de foretrukne steder. Til gengæld går hun aldrig op på bordene. Ligesom hun hellere hyler som en ulv end at tisse på gulvet.

Shabi er mor til Biancas Beloved Yogi.. og som den hurtige læser kan regne ud er Blaster hans far :mrgreen:

Shabi er 30 cm høj.. Hendes stamtavlenavn er Löwchen Present Shiba.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok ... Bimsen er jo damp-hunden - selvom lige nu ligger hun og snorker et eller andet sted på kontoret - sandsynligvis under skrivebordet - og allerhelst, har hun fundet en trøje en eller anden har taget af på et tidspunkt at ligge i ... tøj vi har gået med er absolut det allerbedste liggeunderlag iflg. Bella ...

 

Hun er sort/sølv - champion in spe (naturligvis) - superlækker lille løwe på bare 4.2 kg ...

 

Hun kan virkelig ikke særlig mange cirkustrick og smarte ting - hun kan det hun har brug for i forbindelse med udstilling (stå - gå fint i udstillingslinen - blive pillet på UDEN at bide dommeren (længere) og så selvfølgelig være bedårende) ... Så kan hun sitte og dække - og så har hun et ret sikkert indkald - noget hun kom med, da vi hentede hende - ikke noget vi har trænet specielt meget - vi har bare holdt ved lige ...

 

Hun er absolut den af mine hunde med mest humor ... hun minder mig tit om en af Astrid Lindgrens Rumpenisser (dem fra Ronja Røverdatter) ... Og så er hun ualmindelig social - hun hænger ikke nødvendigvis på os - faktisk helst ikke - men hun vil helst bare gerne være der, hvor vi er - så har hun det bedst ...

 

Hun har krudt i måsen og er altid frisk på liiiige at tage en spurt rundt på græsset - allerhelst vil hun fange Tulle ... men den leg er Tulle ikke så meget for, efter Bimsen er blevet stor - for nu er Tulle ikke overlegen mere - tvært imod - så henter Bimsen hende i løbet af ganske få meter, selvom Tulle har et solidt forspring ...

 

 

1227736099_resized.jpg

 

Og sådan skrev jeg om en hund der de sidste par dage allerhelst har ligget solidt oven på mig, når jeg har ligget inde i sengen - og jeg er så meget på u-toppen - så der ligger jeg meget i de her dage ... og Bimsen elsker det tilsyneladende ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...