Gæst Dogue1 Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 DAMN!! DET var koldt og blæsende, men lexus vad ligeglad og gik såååå flot og godt idag. Jeg ved godt linen ikke er mellem lexus' ben men det gik da aligevel ganske godt.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Hvor er lexus snude :lol::lol: Jeg ha aldrig gået forklaringen på HVORVOR man skal udsætte han-hundens kugler for stress pga en snor? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Hvorfor skal snoren være mellem hans ben Det må da være drøn irriterende at skulle stolpere rundt i forsøg på ikke at træde i den NB! Kender ikke så meget til "rigtig" udførelse af spor - mine har bare snoren ganske normalt - når jeg en sjældent gang for taget mig sammen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Linen skal mellem benene så man kan korigere hunden på sporet. Han man linen normal på så trækker man hunden af sporet istedet for at holde hundens snude i sporet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Så er det lige jeg spørger lidt dumt ( Men det er i jo vant til ) Vi skal nemlig prøve at gå spor i morgen til træning men der skal hundene have sele på? Det er så fordi hvad?? kunne godt tænke mig at vi kunne blive gode til spor eller i hvert fald bare fatte meningen med det så jeg kan trætte tacco lidt på denmåde når nu jeg kun må gå en halv time om dagen Og må jeg egengtlig lægge spor ud hvor jeg vil? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Linen skal mellem benene så man kan korigere hunden på sporet. Han man linen normal på så trækker man hunden af sporet istedet for at holde hundens snude i sporet Men hvad så hvis snoren hænger slapt og man sørger for at den altid hænger slapt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Linen skal mellem benene så man kan korigere hunden på sporet. Han man linen normal på så trækker man hunden af sporet istedet for at holde hundens snude i sporet Vi må have linen som vi vil til ph-træning og vi har den ligesom Lexus. Det er jo ikke ligefrem meningen at vi skal hale i hunden, mens den går spor. Før vi begyndte at gå fremmed spor, brugte vi kommandoen "Omkring" hvis vovse gik af sporet. Med fremmedspor er vi jo prisgivet og fuldstændig overladt til vovses evner, da vi ikke aner, hvor det spor egentlig befinder sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Jeg har altid brugt sporsele til mine hund, og det gør jeg stadigvæk. Linen sættes i en ring på ryggen. Så går hunden fint og frit på sporet. Jeg har lige købt ny sporsele til min yngste hund på 8 mdr. Det fungerer fint. Jeg har prøvet at sætte linen i halsbåndet, så bliver det kluddermor. Men det er jo smag og behag og efter, hvordan hunden går. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Men hvad så hvis snoren hænger slapt og man sørger for at den altid hænger slapt? Det er jo rimelig umuligt hvis man har en hund med krudt i røven ligesom Simba. Han susede afsted indtil Lillefod sagde, at fiskebollerne, vi startede med at bruge skulle bootes ud og vi i stedet skulle lægge godbider i sporet. Dem kan Simba jo ikke sådan lige se sig ud af og de dufter ikke i samme (afskyelige) grad som fiskeboller. Så kom der i sandhed ro på kræet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 det ser godt ud:-) Og hver gang jeg ser sådanne billeder, ærgrer jeg mig over, at jeg ikke får taget mig sammen og kommer i gang med at gå spor.. Luna elsker det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Det er jo rimelig umuligt hvis man har en hund med krudt i røven ligesom Simba. Han susede afsted indtil Lillefod sagde, at fiskebollerne, vi startede med at bruge skulle bootes ud og vi i stedet skulle lægge godbider i sporet. Dem kan Simba jo ikke sådan lige se sig ud af og de dufter ikke i samme (afskyelige) grad som fiskeboller. Så kom der i sandhed ro på kræet... Hvad betyder krudt Kender vi ikke noget til Vi bruger fiskeboller på dåååååååååse når vi går spor med Aslan, mums siger han Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 vi har den ligesom Lexus. Hvad hedder den og hvad koster den? Det ligner en lædersnor, er den så ikke lidt dyr? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Hvad hedder den og hvad koster den?Det ligner en lædersnor, er den så ikke lidt dyr? Mener du den line jeg bruger??... mmmmm Tjo, den koster forenden af en flyv'r. Det er en Kenjan 10m sporline, håndlavet et-eller-andet-fanzy oliebehandlet 680kr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Men hvad så hvis snoren hænger slapt og man sørger for at den altid hænger slapt? Jamen så er der jo ikke noget at komme efter:mrgreen::blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 det ser godt ud:-) Og hver gang jeg ser sådanne billeder, ærgrer jeg mig over, at jeg ikke får taget mig sammen og kommer i gang med at gå spor.. Luna elsker det.. Så er det da bare med at komme igang, skal jeg komme og sparke dig bagi!!:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Hvad hedder den og hvad koster den?Det ligner en lædersnor, er den så ikke lidt dyr? Placeret ligesom på Lexus mener jeg. Ved siden af kræet og ikke mellem benene :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Hvad betyder krudt Kender vi ikke noget til Vi bruger fiskeboller på dåååååååååse når vi går spor med Aslan, mums siger han Det siger Simba også. Jeg siger: FØJ FOR DEN LEDESTE, DE STINKER !!! Jubiii, for at de er ude af vores verden nu :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Jeg bruger torskerogn. Lexus er VILD med det:mums::mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Så er det da bare med at komme igang, skal jeg komme og sparke dig bagi!!:lol: Hehe.. mit "problem" er at jeg ikke har nogle steder, hovr det kan få lov til at ligge i fred.. Men jeg tror jeg har løst det, ved at lægge slæbespor, så er der da ingen guffer for fugle osv at stjæle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Jeg bruger torskerogn. Lexus er VILD med det:mums::mums: Ja, det ville Simba godt nok heller ikke græde over, men nu er projektet så vidt fremskredet, at det eneste han kan finde i sporet er en eller anden genstand. Så skal man dække ved genstanden og er man heldig får man en godbid før man går videre. Jeg tror han ville være dybt misundelig, hvis han hørte om fiskeboller og torskerogn ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Det er jo rimelig umuligt hvis man har en hund med krudt i røven ligesom Simba. Han susede afsted indtil Lillefod sagde, at fiskebollerne, vi startede med at bruge skulle bootes ud og vi i stedet skulle lægge godbider i sporet. Dem kan Simba jo ikke sådan lige se sig ud af og de dufter ikke i samme (afskyelige) grad som fiskeboller. Så kom der i sandhed ro på kræet... Jeg er STOLT af dig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Ja, det ville Simba godt nok heller ikke græde over, men nu er projektet så vidt fremskredet, at det eneste han kan finde i sporet er en eller anden genstand. Så skal man dække ved genstanden og er man heldig får man en godbid før man går videre. Jeg tror han ville være dybt misundelig, hvis han hørte om fiskeboller og torskerogn ! Hvor ER det SYND for bette-Simba:ae: Han skulle da på ferie hos os.. Jeg skulle nok få ødelagt det fremskredet projekt:lol::blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Jeg er STOLT af dig! Jaaeee, jeg er dygtig. Jeg hører efter Lillefod...fordi det virker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Hvor ER det SYND for bette-Simba:ae: Han skulle da på ferie hos os.. Jeg skulle nok få ødelagt det fremskredet projekt:lol::blink: FY ! Nu går det lige så godt !!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Jaaeee, jeg er dygtig. Jeg hører efter Lillefod...fordi det virker Nåmn så er det vist tid til at redigere signaturen igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts