Hop til indhold

Lidt fra sporet idag

Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

DAMN!! DET var koldt og blæsende, men lexus vad ligeglad og gik såååå flot og godt idag. Jeg ved godt linen ikke er mellem lexus' ben men det gik da aligevel ganske godt....:lol:

dogue1-albums-lexus-pa-spor-picture4951-det-var-pi-koldt-og-blaesende.jpg

dogue1-albums-lexus-pa-spor-picture4954-faaak-det-er-koldt.jpg

dogue1-albums-lexus-pa-spor-picture4955-mg-1429lille.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Hvorfor skal snoren være mellem hans ben :?: Det må da være drøn irriterende at skulle stolpere rundt i forsøg på ikke at træde i den :???:

NB! Kender ikke så meget til "rigtig" udførelse af spor - mine har bare snoren ganske normalt - når jeg en sjældent gang for taget mig sammen :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det lige jeg spørger lidt dumt ( Men det er i jo vant til :-) )

Vi skal nemlig prøve at gå spor i morgen til træning men der skal hundene have sele på? Det er så fordi hvad??

kunne godt tænke mig at vi kunne blive gode til spor eller i hvert fald bare fatte meningen med det så jeg kan trætte tacco lidt på denmåde når nu jeg kun må gå en halv time om dagen :-)

Og må jeg egengtlig lægge spor ud hvor jeg vil?

Link til indlæg
Del på andre sites

Linen skal mellem benene så man kan korigere hunden på sporet. Han man linen normal på så trækker man hunden af sporet istedet for at holde hundens snude i sporet

Vi må have linen som vi vil til ph-træning og vi har den ligesom Lexus. Det er jo ikke ligefrem meningen at vi skal hale i hunden, mens den går spor. Før vi begyndte at gå fremmed spor, brugte vi kommandoen "Omkring" hvis vovse gik af sporet. Med fremmedspor er vi jo prisgivet og fuldstændig overladt til vovses evner, da vi ikke aner, hvor det spor egentlig befinder sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid brugt sporsele til mine hund, og det gør jeg stadigvæk. Linen sættes i en ring på ryggen. Så går hunden fint og frit på sporet.

Jeg har lige købt ny sporsele til min yngste hund på 8 mdr.

Det fungerer fint. Jeg har prøvet at sætte linen i halsbåndet, så bliver det kluddermor.

Men det er jo smag og behag og efter, hvordan hunden går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad så hvis snoren hænger slapt og man sørger for at den altid hænger slapt?

Det er jo rimelig umuligt hvis man har en hund med krudt i røven ligesom Simba. Han susede afsted indtil Lillefod sagde, at fiskebollerne, vi startede med at bruge skulle bootes ud og vi i stedet skulle lægge godbider i sporet. Dem kan Simba jo ikke sådan lige se sig ud af og de dufter ikke i samme (afskyelige) grad som fiskeboller. Så kom der i sandhed ro på kræet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo rimelig umuligt hvis man har en hund med krudt i røven ligesom Simba. Han susede afsted indtil Lillefod sagde, at fiskebollerne, vi startede med at bruge skulle bootes ud og vi i stedet skulle lægge godbider i sporet. Dem kan Simba jo ikke sådan lige se sig ud af og de dufter ikke i samme (afskyelige) grad som fiskeboller. Så kom der i sandhed ro på kræet...

Hvad betyder krudt :mrgreen:

Kender vi ikke noget til :mrgreen:

Vi bruger fiskeboller på dåååååååååse når vi går spor med Aslan, mums siger han :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hedder den og hvad koster den?

Det ligner en lædersnor, er den så ikke lidt dyr?

Mener du den line jeg bruger??... mmmmm Tjo, den koster forenden af en flyv'r. Det er en Kenjan 10m sporline, håndlavet et-eller-andet-fanzy oliebehandlet 680kr

Link til indlæg
Del på andre sites

det ser godt ud:-)

Og hver gang jeg ser sådanne billeder, ærgrer jeg mig over, at jeg ikke får taget mig sammen og kommer i gang med at gå spor.. Luna elsker det..

Så er det da bare med at komme igang, skal jeg komme og sparke dig bagi!!:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger torskerogn. Lexus er VILD med det:mums::mums:

Ja, det ville Simba godt nok heller ikke græde over, men nu er projektet så vidt fremskredet, at det eneste han kan finde i sporet er en eller anden genstand. Så skal man dække ved genstanden og er man heldig får man en godbid før man går videre. Jeg tror han ville være dybt misundelig, hvis han hørte om fiskeboller og torskerogn ! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Jeg er STOLT af dig! b010.gif:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det ville Simba godt nok heller ikke græde over, men nu er projektet så vidt fremskredet, at det eneste han kan finde i sporet er en eller anden genstand. Så skal man dække ved genstanden og er man heldig får man en godbid før man går videre. Jeg tror han ville være dybt misundelig, hvis han hørte om fiskeboller og torskerogn ! :mrgreen:

Hvor ER det SYND for bette-Simba:ae: Han skulle da på ferie hos os.. Jeg skulle nok få ødelagt det fremskredet projekt:lol::lol::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites