Hop til indhold

Apportering a'la Indy


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Havde en lille klikker-session med Indy i haven her i eftermiddag... blandt andre ting ¢vede jeg lidt apport, da hun aldrig har været stærk i det, og hadede at holde ting f¢r jeg begyndte med klikkeren for nogle år siden.

Det blev til at hun kom hen foran mig, sad, holdt stadig apporten, satte begge forpoter op på min mave, stadig siddende, og ventede på at jeg skulle klikke og tage apporten :mrgreen: Det var simpelthen ikke til at stå for!:blink:

 

(desværre ingen billeder)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan:?::?: hvordan:?::?::-D

ligeså snart jeg kalder på rollo for at komme hen imod mig med aporten eller er for langtid om at reagere så smider han aporten (men er vi ikke uden i haven så kan vi nok bære) skal prøve at tage et billede af haven efter Rollo er flyttet ind (ikke et helt kønt syn)Men hvis jeg klikker så smider han den jo også for at få godbidden...

 

Men kan lige forestille mig hende sidder der og tænke "kom nu mor jeg har været dygtig, nu mooor, kom nuuuu"

Link til indlæg
Del på andre sites

Du starter med at lære ham at sidde foran dig, og tage apporten i munden, klikker så snart han tager om den med munden. Forlænger hvor lang tid han skal holde den f¢r du klikker... vi taler om ganske få sekunder til at begynde med, hvis han ikker er glad for at holde den. Husk at når du klikker må han slippe, så vær klar til at tage/gribe den!

Når han er sikker i dette og han gladeligt tager den og holder den i et lille stykke tid, kan du sætte kommando på idet du giver ham den i munden. Hvis han har lært denne del af ¢velsen, kan du kaste apporten på jorden tæt ved dig, og give kommandoen og han vil automatisk (i teorien :mrgreen: ) komme og sætte dig foran dig og aflevere den perfekt :blink:

 

Det med forbene kan jeg ikke lære dig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

okay vi må lege lidt mere med det, for det er hans akildehæl så at sige...

og det der klikker er ellers bare sagen syntes han :mrgreen::mums: forbenen må gerne blive i jorden de kommer nemlig alt for nemt op:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde en lille klikker-session med Indy i haven her i eftermiddag... blandt andre ting ¢vede jeg lidt apport, da hun aldrig har været stærk i det, og hadede at holde ting f¢r jeg begyndte med klikkeren for nogle år siden.

Det blev til at hun kom hen foran mig, sad, holdt stadig apporten, satte begge forpoter op på min mave, stadig siddende, og ventede på at jeg skulle klikke og tage apporten :mrgreen: Det var simpelthen ikke til at stå for!:blink:

 

(desværre ingen billeder)

 

Det er da godt nok ærgeligt at du ikke havde en til at tage et billede, det må bare have set sødt ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...