Hop til indhold

Racebeskrivelse af Dansk/Svensk gårdhund.


ridiger
 Share

Recommended Posts

Dansk/Svensk Gårdhund er det samme som den gamle danske foxterrier. I Sverige kaldte de den Skånsk Terrier, men det er slet ikke nogen terrier, det er snarere en pinscher. Gårdhunden har ikke det iltre terriertemperement. Man har haft Gårdhunde overall på landet til at tage rotter og mus, men også til alt andet forefaldende arbejde til hunde. De gav hals, nar der kom fremmede, holdt ræven fra hønsene, gik med på jagt, hentede køerne ind til malkning, legede med børnene osv.

Ud over at være blevet brugt som gårdhund, har den også været meget brugt som cirkushund. Hvad en race har været brugt til, siger en hel del om, hvordan den er. Hvis man skal bygge et cirkusnummer op, bruger man de hunde, der lettest lærer det. Altså - Gårdhunde er lærenemme, samarbejdsvillige og glade for at lære kunster.

For at kunne tage rotter, skal hunden være lynhurtig og være god til at bruge sin næse. Desuden skal dens jagtinstinkt efter småvildt være veludviklet

 

Du kan læse racestandarden her

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...
Gæst michele

hejza, jeg håber du kan hjælpe mig, mig og min kæreste vil gerne have en DSG, og vi, (eller mere mig :slem: hehe ) vil gerne gå til udstilling og agility men har hørt noget om at når det gælder udstillinger, skal de have de rigtige farve, forme, vægt, højte osv. men syntes ikk rigtig jeg kan finde noget om det på nettet. håber du kan hjælpe os.

mvh michele

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...