Hop til indhold

naturmedicin


potil
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne høre om folks erfaringer med brug af diverse naturlægemidler, grunden er, at jeg troede jo at Herr Flick var ved at blive syg og tænkte på om man kan bruge Rød solhat (Echinacea) til sin hund og få den samme gode effekt som når vi to-benede bruger det?

Jeg bruger selv naturmedicin i det omfang det kan lade sig gøre og er forsvarligt, og prøver at pådutte andre det også :rolleyes::mrgreen:

 

Også forslag og erfaringer med andre naturlægemidler er meget velkomne :blink:

 

 

 

[media]http://www.bioservice.dk/billeder_bio/solhat%20med%20bi.jpg.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger baldrian med meget god succes til Oscar omkring nytårsaften. Han fik i år en kapsel der indeholdt baldrian og humle. Og vi gav ham hele december.

Svea fik 5 dage op til nytårsaften.

 

På selve nytårsaften supplerede jeg med diazepam. Men baldrian alene har bestemt også en god effekt på hundene. Især Oscar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger baldrian med meget god succes til Oscar omkring nytårsaften. Han fik i år en kapsel der indeholdt baldrian og humle. Og vi gav ham hele december.

Svea fik 5 dage op til nytårsaften.

 

På selve nytårsaften supplerede jeg med diazepam. Men baldrian alene har bestemt også en god effekt på hundene. Især Oscar.

 

 

Ja har hørt om at man kan bruge Baldrian til sin hund - jeg har også brugt det til mig selv i perioder....

Men hvordan gør man med hunde? altså når man har taget det så skal man jo gå seng/falde helt ned ca. halv time efter at man har taget det, det kan man jo ikke helt styre med en hund hvis den er oprevet eller nervøs, eller hvad? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror de fleste af os der kommer hos Gudrun, hælder nogle kinesiske urter på vores hunde - jeg ved i hvert fald at jeg gør ... og det har jeg det fint med ...

 

 

Hende kunne jeg godt tænke mig at konsultere engang :blink:

- desværre bor jeg lidt langt derfra...

Men hvilke urter bruger hun, er det sådan noget som for eks. Kuzu der virker smertestillende eller får man noget unavngivet med sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja har hørt om at man kan bruge Baldrian til sin hund - jeg har også brugt det til mig selv i perioder....

Men hvordan gør man med hunde? altså når man har taget det så skal man jo gå seng/falde helt ned ca. halv time efter at man har taget det, det kan man jo ikke helt styre med en hund hvis den er oprevet eller nervøs, eller hvad? :-)

 

Nu bruger jeg det i forbindelse med nytår, da flere adfærdsbehandlere anbefaler det i perioder hvor hunden er udsat for stressfaktorer i større eller mindre grad.

Oscar var betydelig mere rolig og afslappet i hele december. Og han ænsede da de skød af, men istedet for en trist indadvendt reaktion reagerede han i år med en udadvendt og kunne afledes med mad. Det er et stort fremskridt i forhold til de to sidste år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende kunne jeg godt tænke mig at konsultere engang :blink:

- desværre bor jeg lidt langt derfra...

Men hvilke urter bruger hun, er det sådan noget som for eks. Kuzu der virker smertestillende eller får man noget unavngivet med sig?

 

Lige nu er jeg så "heldig" at have 4 forskellige slagser i huset ... de hedder:

 

Xue Fu Zhu Yu Wan

Liu Wei Di Huang Wan

Liu Jun Zi Wan

Du Huo Ji Sheng Wan

 

De har alle sammen forskellig funktioner - men spørg mig ikke hvilke - for jeg kan ikke huske det ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bruger jeg det i forbindelse med nytår, da flere adfærdsbehandlere anbefaler det i perioder hvor hunden er udsat for stressfaktorer i større eller mindre grad.

Oscar var betydelig mere rolig og afslappet i hele december. Og han ænsede da de skød af, men istedet for en trist indadvendt reaktion reagerede han i år med en udadvendt og kunne afledes med mad. Det er et stort fremskridt i forhold til de to sidste år.

 

 

Ja det er godt nok flot!!

og sikke en lettelse for bassen :kys:

 

Det er noget der skal prøves på min mors hund, hun er nemlig frygtelig bange nytårsaften...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er godt nok flot!!

og sikke en lettelse for bassen :kys:

 

Det er noget der skal prøves på min mors hund, hun er nemlig frygtelig bange nytårsaften...:blink:

 

Oscar's nytårskur var som følger:

Hele december fik han baldrian. Og jeg trappede dosen op stille og roligt.

På selve nytårsaften fik han stesolid (diazepam) og baldrian. En halv time forskudt af hinanden.

 

Jeg havde også fået plegicil, da det er det man normalt giver sammen med stesolid, men jeg er meget imod plegicil, og havde derfor snakket med dyrlægen om at droppe det hvis jeg ikke synes der var nogen grund til at sløve ham mere. Det var helt ok.

 

Dvs at nytårsaften var Oscar beroliget pga baldrian, og ligeglad pga diazepam. Det samme gør vi de kommende år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu er jeg så "heldig" at have 4 forskellige slagser i huset ... de hedder:

 

Xue Fu Zhu Yu Wan

Liu Wei Di Huang Wan

Liu Jun Zi Wan

Du Huo Ji Sheng Wan ("is a Chinese herbal remedy invented over a thousand years ago to alleviate pains due to wind and dampness. Today it is a primary herbal remedy Chinese used for rheumatic arthritis, rheumatoid arthritis, rheumatic back pain, and sciatica etc.")

 

De har alle sammen forskellig funktioner - men spørg mig ikke hvilke - for jeg kan ikke huske det ...

 

 

Ok... Googlede lige en af dem for at se hvad det er for noget :blink:

- og det var så en der var oplagt at bruge her i landet, med tanke på vores vejr i øjeblikket :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja det kunne nemlig være dejligt, måske at kunne ende op med at have lidt af det mest nødvendige stående i hundens hjemmeapotek :blink:

 

 

ja det kan man altid bruge :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...