Hop til indhold

Hvorfor nu det

brigit
 Share

Recommended Posts

Nu har vi haft vores lille hvalp Enzo hjemme i en uge, og vi er meget inponeret over hvor fint vores 1 år gamle Zulo har taget imod ham.:engel:

Han er bare så glad for ham de hygger/ leger og slås, han opdrager på ham, bærer ham rundt som man ser hundemødre gør, hvis han er på gale veje, og har vi haft Enzo med nogle steder bliver han gennem snuset når han kommer hjem, han har vist nærmest adopteret ham.:blink:

men vi har så 2 gange haft mistængt Zulo for at lette lidt ben indendøre og i morges tog jeg ham i at gøre det op af vores spisestol,:confused: jeg skammede ham ud, ved ikke om det var det rigtige at gøre, men jeg blev da godt nok noget forbavset,:confused:

Hvorfor gør han pludselig det, og hvad skal vi gøre ved det,hvordan skal man reagere:?::?::?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke han lige har fået brug for at markere sit territorie. Sådan en lille ny skal jo helst ikke tro den bare kan komme dér og trænge sig på uden at vide hvem herren i huset er.

Måske dufter den lille også stadig af de andre hunde (altså der hvor den blev hentet).

Det går garanteret over igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Nu har vi haft vores lille hvalp Enzo hjemme i en uge, og vi er meget inponeret over hvor fint vores 1 år gamle Zulo har taget imod ham.:engel:

Han er bare så glad for ham de hygger/ leger og slås, han opdrager på ham, bærer ham rundt som man ser hundemødre gør, hvis han er på gale veje, og har vi haft Enzo med nogle steder bliver han gennem snuset når han kommer hjem, han har vist nærmest adopteret ham.:blink:

men vi har så 2 gange haft mistængt Zulo for at lette lidt ben indendøre og i morges tog jeg ham i at gøre det op af vores spisestol,:confused:

jeg skammede ham ud, ved ikke om det var det rigtige at gøre, men jeg blev da godt nok noget forbavset,:confused:

Hvorfor gør han pludselig det, og hvad skal vi gøre ved det,hvordan skal man reagere:?::?::?::?:

Vi har også haft 2 hunde med forskellig aldre 10 uger og 2 år

og oplevede det samme som du nu gør, det fik vi at vide stammede fra duften af fremmede sted,

og hunden så skulle markere sit teritorie af, efter dokter dyrs udtalelse, men det ville ret hurtigt fortage sig,

når den nye hund kommer til at dufte af det hjem den nu er plaseret i,

når hundehvalpen har rullet sig i græsset, og hvad der ellers er ude i haven, og det område i går i,

føler den gamle hund ikke den fremmede duft mere og tisseriet vil ophører naturligt.

At skamme ham ud gør ikke noget, da han skal have at vide at hans nye adfærd ikke er aceptabel, og du ikke tolerere det

det er jo lige som på træning der får han også vejledning i hvad du ønsker af ham, så mener bestemt det er ok

og tillykke med den lille nye hvalp

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have, vil prøve at tage det med ro, vente og se om ikke det stopper, Enzo er selvfølgelig lidt utæt :blink: men han er faktisk rimelig dygtig han har ikke haft de ville uheld :engel: det er Zulo medvirkende til han irettesætter og opdrager, kalder på os om natten når den lille skal ud det er helt fantastisk, derfor er det også så mærkeligt at han er begydt at lette ben inde, men nu tager vi det stille og roligt så må vi se.

Link til indlæg
Del på andre sites