Hop til indhold

En Newfer og han dejlige sind

Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Min første Newfer hed Felix , han var helt enestående , desværre er han her ikke mere , han blev aflivet 14 dage før sin 2års fødselsdag pga HD

Lige fra vi fik ham hjem var han noget ganske særligt , mere rolig Newfer har jeg aldrig mødt , han gjorde aldrig noget forkert , var noget så blid , når barnebarnet var på besøg lagde han sig altid midt i legen , og så gerne der blev kørt biler på ham eller han blev brugt som hovedpude , han elskede det , en dag lblev der leget skovtrolde , og han var som altid midtpunktet , han kunne ligge i timevis , helt stille , bare der var nogen som gad være i nærheden af ham

Til træning var han lige så stille , han gad ikke lege med de andre hunde , de var for vilde , næh nej , han satte sig om bag far og kikkede på , men ville gerne ligge og rulle rundt sammen med en som var lige så stille som ham selv , kun hvis far løb med ville han træne

Han elskede bilen , det betød hyggeture i skoven eller på stranden , og netop på stranden skete det , første gang han ikke lystrede , pludselig for han ud i vandet og svømmede derudad , vi kaldte og kaldte alt mens han bare svømmede videre , så måtte farmand afsted ud i vandet og efter Felix , det var i marts og bidende koldt , men langt om længe lykkedes det at kalde hunden til sig og han vendte om og fulgte med op til bredden , vi snakkede meget om hvad der var sket og hvorfor han gjorde det , der var en træstolpe et stykke ude i vandet , havde han troet det var et menneske , men han har aldrig fået vandtræning , så vi fandt aldrig ud af hvad grunden var

Han elskede alle mennesker og dyr , min papegøje pillede tit i hans tæer og han elskede det , de 2 brugte mange timer sammen , Felix var meget forsigtig , jeg tror nu ikke Felix havde vundet hvis de var blevet uvenner , hans næse havde fået et ordentligt hak hvis der var blevet noget , men det skete aldrig , tvært imod , og den dag Felix ikke var der mere holdt fuglen op med at spise i lang tid , han var tæt på at dø fra mig

Det er lidt om hvor gode en Newfer er

Her er så et par billeder

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Rikke og Tanita

Han var noget helt særligt , og selv om jeg har andre Newfer og de også er dejlige , er der ingen af dem der har været som ham

Han elskede også at være på skødet , hvis man altså kan kalde det sådan

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Rikke og Tanita

Han var noget helt særligt , og selv om jeg har andre Newfer og de også er dejlige , er der ingen af dem der har været som ham

Han elskede også at være på skødet , hvis man altså kan kalde det sådan

Hovsa , nu smuttede billederne væk , prøver igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en dejlig historie - det må have været rigtig svært at sige farvel til sådan en hund :(

Da jeg var barn, boede i et lukket vænge. I det første hus i vænget - altså der hvor man kørte ind - boede en Newf. Han havde en yndlingsplads: Lige midt på vejen. Og han flyttede sig ikke, ligemeget hvad. Bilerne holdt tit og dyttede, men hunden rørte sig ikke. Vi børn løb på rulleskøjter og skateboards rundt om ørerne på ham, og det så ud som om han overhovedet ikke bemærkede det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en dejlig historie - det må have været rigtig svært at sige farvel til sådan en hund :(

Da jeg var barn, boede i et lukket vænge. I det første hus i vænget - altså der hvor man kørte ind - boede en Newf. Han havde en yndlingsplads: Lige midt på vejen. Og han flyttede sig ikke, ligemeget hvad. Bilerne holdt tit og dyttede, men hunden rørte sig ikke. Vi børn løb på rulleskøjter og skateboards rundt om ørerne på ham, og det så ud som om han overhovedet ikke bemærkede det :lol:

Ha ha , ville gerne give dig et tak for den historie , men aner ikke hvordan man gør

Ligge på vejen har vores dog aldrig gjort , men de er bestemt ikke meget for at flytte sig når de nu mener det er den bedste plads de har scoret :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites