Hop til indhold

Tisseture!?


Tonks
 Share

Recommended Posts

Hej :vinken:Så prøver jeg med det første indlæg :-)

 

Vores morgen tur er på ca. 30 minutter, det samme er eftermiddags og aften turen. Den sene aften tur er så kun på 10 minutter.

Redigeret af Maria84
Link til indlæg
Del på andre sites

Uha.

Jeg synes at folk går så meget med deres hunde. Jeg bliver helt nervøs, på Sherlock vejne.

 

Altså, han bliver luftet (det vil sige ud foran huset og tisse) et par gange om dagen. Men det tæller ikke som motion.

 

Nogle gange får han en tur på 15 minutter (klokken 9-10, eller sådan noget) men ikke altid.

 

Og så får han hver dag en lang tur på 60 minutter for mit vedkommende, og 30-45 min for min brors. (vi skiftes, jeg går hveranden dag)

På gåturene løber han altid delvist frit, og går også lidt i snor. Han får rigelig tid til at løbe efter pinde osv. Og så er der jo også lidt træningsøvelser, her hjemme.

 

Men jeg synes bare ikke det virker som så meget som nogle af jer andre. Han virker ellers glad og tilfreds, vil jeg mene.

 

Undskyld hvis jeg stjæler tråden lidt her, men ved nogen hvor meget motion en Collie ca. skal have? Han er 7 mnd. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha.

Jeg synes at folk går så meget med deres hunde. Jeg bliver helt nervøs, på Sherlock vejne.

 

Altså, han bliver luftet (det vil sige ud foran huset og tisse) et par gange om dagen. Men det tæller ikke som motion.

 

Nogle gange får han en tur på 15 minutter (klokken 9-10, eller sådan noget) men ikke altid.

 

Og så får han hver dag en lang tur på 60 minutter for mit vedkommende, og 30-45 min for min brors. (vi skiftes, jeg går hveranden dag)

På gåturene løber han altid delvist frit, og går også lidt i snor. Han får rigelig tid til at løbe efter pinde osv. Og så er der jo også lidt træningsøvelser, her hjemme.

 

Men jeg synes bare ikke det virker som så meget som nogle af jer andre. Han virker ellers glad og tilfreds, vil jeg mene.

 

Undskyld hvis jeg stjæler tråden lidt her, men ved nogen hvor meget motion en Collie ca. skal have? Han er 7 mnd. :???:

 

Sådan kan du ikke rigtig spørge. Du er nød til at se på Sherlock. Hvis han er i fysisk og psykisk balance, så er det ok som I gør det. Hvis han derimod er smælder-fed og nærmest kravler på væggene uden at kunne falde til ro af indestængt energi eller han er lige modsat og ligger apatisk hen uden lyst til dit og dat, så skal I have skeen i den anden hånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Adele

 

Nu kender jeg ikke helt så meget til collier, men jeg har selv en Sheltie (Så er vi jo lidt i familie), og han er rigtig god til at tilpasse sig.

Dvs. at der er dage hvor han nyder at drøne i parken med legekammeraten i 2½ time om eftermiddagen, og andre dage hvor han nøjes med 40 minutter eftermiddagstur rundt i parken med pindkast, og det er altså uden at han går på væggene når vi kommer hjem.

 

Jeg tror sagtens at Sherlock kunne klare at løbe ti kilometer, men han har sikkert vænnet sig til det mindre og derfor er han i harmoni med det (for at sige det lidt hippie-like). Ret mig endelig hvis der er nogen der ved mere om det end jeg, men jeg tror at collier har et rimeligt flexibelt aktivitetsniveau.

 

Som der er blevet sagt, du er nok den der selv bedst kan fornemme hvis din hund er understimuleret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...