Hop til indhold

Tisseture!?


Tonks
 Share

Recommended Posts

Hvor længe bruger i på morgen og aften tissetur??

 

Ved nemlig at man ikke må køre den op, for så kan de ikke være alene hjemme.

Men de skal også have tid nok til at få gjort hvad de sku skal gøre :engel:

 

Jeg har brugt 20 min om morgene og om aftenen. Hvor lang tid bruger i??/hvor længe synes i man burde??

 

Hvad med dem der bor i hus, der blir vovsen jo bare lukket ud i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger 45-60 minutter på morgenturen, hvorefter hunden bruger ca. 30 minutter på at spise morgenmad. Derefter 15-30 minutter hvor vi ikke har kontakt til ham så han kan falde helt til ro før vi går.

 

Eftermiddagsturen tager som regel mellem 1-2 timer.

 

Aftentisseturen inden vi går i seng er kun en omgang om blokken, da hverken hunden eller vi rigtig gider, så det tager kun ca. 5 minutter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Hvor længe bruger i på morgen og aften tissetur??

 

Ved nemlig at man ikke må køre den op, for så kan de ikke være alene hjemme.

Men de skal også have tid nok til at få gjort hvad de sku skal gøre :engel:

 

Jeg har brugt 20 min om morgene og om aftenen. Hvor lang tid bruger i??/hvor længe synes i man burde??

 

Hvad med dem der bor i hus, der blir vovsen jo bare lukket ud i haven.

 

Jeg må indrømme at jeg ikke bruger særlig lang tid om morgenen.. "fordi jeg ALTID kommer for sent op :roll:" .. Men vores morgentur er kun 10 minutter eller sådan noget (kl. 06.00).. Om aftenen er det lidt forskelligt..

 

Vi bor i hus, men jeg lukker ham ikke ud i haven, da han kan løbe gennem hegnet (da han er så lille :neutral:) :mrgreen:.. Og så fordi at han ville kunne løbe ud til vejen og alt sådan noget.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor længe bruger i på morgen og aften tissetur??

 

Ved nemlig at man ikke må køre den op, for så kan de ikke være alene hjemme.

Men de skal også have tid nok til at få gjort hvad de sku skal gøre :engel:

 

Jeg har brugt 20 min om morgene og om aftenen. Hvor lang tid bruger i??/hvor længe synes i man burde??

 

Hvad med dem der bor i hus, der blir vovsen jo bare lukket ud i haven.

 

 

Jeg bruger ca en ½ time om morgnen på at lufte Bubber. Der for han lov til at læse avisen i sit eget tempo og gjort det som skal gøres.

 

Det samme gør jeg om aftnen inden vi går i seng ca kl 22

 

Desuden går jeg i over en time når jeg kommer hjem efter arbejde hvor jeg også tager noget af hans foder med og laver et fodersøg.

 

Jeg syntes at 20 min er lige i underkanten.

Hvis du syntes at din hund er for vild hvis du lader ham løbe og lege kan du evt slutte af med at tage hundes foder med og slutte turen med et fodersøg, da det også trætter hunden mentalt, så det ikke kun er kroppen som er træt.

Link til indlæg
Del på andre sites

20 minutter hvis jeg skal arbejde, og det samme hvis jeg går med dem tidligt (6:30) på en fridag. Ellers alt op til 2 timer. Nogle dage må mine hunde "klare sig" med flere korte ture, men det bliver opvejet af at vi er hjemme ved dem 4 dage i ugen, hvor de får længere ture, mere selvskab og aktivering.

De fungerer fint på den måde, de har gode "tænd-og-sluk-knapper". Der er heller ingen af dem der har alene-hjemme problemer af nogen art, og de er ikke hvalpe/unghunde med masser af overskudsenergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor i hus, så Berneren kommer bare ud på græsset med sin morgenmad indtil jeg er færdig med at støve hytten af, rede seng, støvsuge og alt det der hejs. Derpå er det trænings og gåtur tid. Vi bruger vel en times tid alt i alt om formiddagen. Jeg kan jo selv styre min arbejdstid, så i stort omfang styrer jeg den hen til ikke at skulle være nogle steder før kl. 11, så passer pengene fint og jeg har tid til både vovse og til at få huset til at se bare rimeligt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er begyndt at gå ca 35-40 minutter med Luna om morgenen, efter jeg har fået nyt job (før det gik jeg 10-12 minutter).

 

Natturen er bare ned og tisse og op igen.

 

Havde jeg have, ville det være det samme. Hos mig ville en have ikke blive brugt til at besørge i.

 

Ih altså !!! Er det bare mig, der synes, at hundens ejers have er det bedste sted hunden kan efterlade stort og småt ?!? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih altså !!! Er det bare mig, der synes, at hundens ejers have er det bedste sted hunden kan efterlade stort og småt ?!? :confused:

 

Måske:mrgreen:

 

Hvis jeg havde en have ville jeg godt helst heller ikke have, at hunden lagde sine brune gaver derude.

 

Men jeg må indrømme, at aftenturen ville blive i haven i stedet for - det er ofte lidt irriterende at tage alt udstyret på og gå ned på gaden for bare at stå med en hund der overhovedet ikke gider at gå nogen steder:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske:mrgreen:

 

Hvis jeg havde en have ville jeg godt helst heller ikke have, at hunden lagde sine brune gaver derude.

 

Men jeg må indrømme, at aftenturen ville blive i haven i stedet for - det er ofte lidt irriterende at tage alt udstyret på og gå ned på gaden for bare at stå med en hund der overhovedet ikke gider at gå nogen steder:roll:

 

Ok...ha ha ha...det er nok bare mig, der er helt vild med at rende rundt derude med pose og skovl og rydde op efter Bassen, men jeg tænker på, at så træder andre da ikke i det :???::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok...ha ha ha...det er nok bare mig, der er helt vild med at rende rundt derude med pose og skovl og rydde op efter Bassen, men jeg tænker på, at så træder andre da ikke i det :???::mrgreen:

 

Jeg nyder så bare at gå rundt på gader og stræder og rydde op efter hunden:mrgreen:

 

Hver sin lyst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
Ih altså !!! Er det bare mig, der synes, at hundens ejers have er det bedste sted hunden kan efterlade stort og småt ?!? :confused:

 

Nej den er jeg bestemt også med på. Så kan man jo bare sørge for at få samlet op, hvis det er, fordi man ik gider træde i hundens efterladenskaber.:blink: Sofus bliver også "bare" lukket ud i haven om morgenen, men nu har vi også en kæmpe grund på 2700 kvm med en lille skov. Han nyder at gå ude i haven og snuse!:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg nyder så bare at gå rundt på gader og stræder og rydde op efter hunden:mrgreen:

 

Hver sin lyst...

 

Tja, det har du egentlig ret i. Om man rydder op i haven eller på fortovet er egentlig et fedt. Aner ikke, hvorfor jeg tror det er mere fredeligt hjemme i haven. Ryddes op skal der jo alligevel alle vegne :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Morgenturen er på ca en halv time, så hjem og få morgenmad enten som fodersøg eller i foderbold....

 

Eftermiddagstur og træning varer alt mellem 1 og 2 timer.... Og aftenturen mellem en halv og en hel time - afhængig af om vi møder nogen eller ej...

 

og min have er altså også hundetoilet her om vinteren :mrgreen: hun går som regel på toilet inden vi går, så det er jo fint nok... har dog altid poser med for en sikkerheds skyld, men har sjældent brug for dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih altså !!! Er det bare mig, der synes, at hundens ejers have er det bedste sted hunden kan efterlade stort og småt ?!? :confused:

 

Måske.. Nu er jeg en af dem, der altid samler op efter Luna på gåturene:-)

 

Føj om jeg ville gå ud i min have en sommerdag og så der kommer en hørm af varm gammel hundelort.. Nej tak, der røg lysten til at ligge og læse en bog i solen:???:

 

Adrk:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske.. Nu er jeg en af dem, der altid samler op efter Luna på gåturene:-)

 

Føj om jeg ville gå ud i min have en sommerdag og så der kommer en hørm af varm gammel hundelort.. Nej tak, der røg lysten til at ligge og læse en bog i solen:???:

 

Adrk:oops:

 

Så ! Det kommer vist lidt an på, hvor meget man rydder op derude...trods alt. Jeg har bare aldrig tænkt det den anden vej om...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ! Det kommer vist lidt an på, hvor meget man rydder op derude...trods alt. Jeg har bare aldrig tænkt det den anden vej om...

 

Da vi var børn, fik vi en hund.. Et rigtig gadekryds, som aldrig burde have været i live, når man kigger tilbage nu..

 

Hun fik lov til at besørge i haven og vi endte med at have en hund, der ikke ville sætte sig andre steder.. Vi kunne gå ture i timevis og det nærmest hang ud af hende, men ikke om hun ville sætte sig..

 

Da vi var teenagere fik vi Bonnie, den dejligste hund.. Og hun fik fra dag 1 ikke lov til at besørge i vores lille frimærke af en have. Det var til fælles hygge. Hun var heller aldrig derude alene.

 

Det er måske fordi jeg er vokset op med de to eksempler, at jeg føler det mest naturligt på den måde:-)

 

Her er de dælme også dårlige til at samle op, og det irriterer mig GRÆNSELØST:evil::evil: Men jeg gør.. og det har jeg gjort siden Luna kom hjem.. Også hvis hun har dårlig mave.. så bruger jeg bare en fandens masse poser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi var børn, fik vi en hund.. Et rigtig gadekryds, som aldrig burde have været i live, når man kigger tilbage nu..

 

Hun fik lov til at besørge i haven og vi endte med at have en hund, der ikke ville sætte sig andre steder.. Vi kunne gå ture i timevis og det nærmest hang ud af hende, men ikke om hun ville sætte sig..

 

Da vi var teenagere fik vi Bonnie, den dejligste hund.. Og hun fik fra dag 1 ikke lov til at besørge i vores lille frimærke af en have. Det var til fælles hygge. Hun var heller aldrig derude alene.

 

Det er måske fordi jeg er vokset op med de to eksempler, at jeg føler det mest naturligt på den måde:-)

 

Her er de dælme også dårlige til at samle op, og det irriterer mig GRÆNSELØST:evil::evil: Men jeg gør.. og det har jeg gjort siden Luna kom hjem.. Også hvis hun har dårlig mave.. så bruger jeg bare en fandens masse poser :mrgreen:

 

Jeg tror egentlig bare ved nærmere eftertanke at Bassen for det meste er en have-s***** fordi han gjorde det i haven i hans spæde barmdom før han turde lægge det "store visitkort" ude i virkeligheden. Så har det vist egentlig bare hængt ved. De andre hunde vi har haft har boet i lejlighed, så der var der jo ligesom ikke noget valg...som vi var interesseret i at tage :badr::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke man kan sige generelt at hunden ikke må gå for længe om morgenen, deter meget individuel, men man kan som regel sige at hunden ikke skal efterlades opkørt..

Og det betyder selvfølgelig at man ikke går ud og kaster bold i 10 min, cykler med den eller lader den lege veldig med en anden hund og så går fra den 10min efter.

 

Jeg foretrækker at hunden har fået brugt sit hoved lidt inden den skal være alene en hel dag, så vi går ca 45 min. Det passer meget godt med at de trænger til en lur når de kommer hjem:5up:

 

Efter arbejde er det mindst en timeog den kan så ligge påalle tidspunkter efter hjemkomst.. De sover aller bedstom natten hvis de lige har væretpå langtur;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke man kan sige generelt at hunden ikke må gå for længe om morgenen, deter meget individuel, men man kan som regel sige at hunden ikke skal efterlades opkørt..

Og det betyder selvfølgelig at man ikke går ud og kaster bold i 10 min, cykler med den eller lader den lege veldig med en anden hund og så går fra den 10min efter.

Mine smider sig og sover så snart de kommer ind, lige meget hvor kort eller lang turen har været... de er aldrig k¢rt op, men det har nok også noget med alder at g¢re?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine smider sig og sover så snart de kommer ind, lige meget hvor kort eller lang turen har været... de er aldrig k¢rt op, men det har nok også noget med alder at g¢re?

 

ja, det tror jeg og hvad hunden er vandt til.. tænd og sluk knapper som du siger:) Mine dejser også bare om også når turen en sjælden gang kun er 20 min om morgenen.... Men det synes jeg bare er for lidt til at være alene en hel dag på:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine smider sig og sover så snart de kommer ind, lige meget hvor kort eller lang turen har været... de er aldrig k¢rt op, men det har nok også noget med alder at g¢re?

 

Det tror jeg du har ret i. Jeg kan ikke se forskel på, om jeg har gået 20 minutter eller 1½ time.. altså på hendes sovemønster. Hun er 5½ år nu

 

Jeg er glad for at jeg nu har muligheden for at gå lidt længere med hende om morgenen, fordi hun er alene hele dagen (i går var hun dog med på job, og DET tærede på kræfterne.. hun sov fra vi kom hjem til vi stod op i morges kl 5, kun afbrudt af at skulle ned og tisse inden sengetid:lol:)

 

Vores rigtige lange tur tager vi, når jeg kommer hjem fra job:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg du har ret i. Jeg kan ikke se forskel på, om jeg har gået 20 minutter eller 1½ time.. altså på hendes sovemønster. Hun er 5½ år nu

 

Jeg er glad for at jeg nu har muligheden for at gå lidt længere med hende om morgenen, fordi hun er alene hele dagen (i går var hun dog med på job, og DET tærede på kræfterne.. hun sov fra vi kom hjem til vi stod op i morges kl 5, kun afbrudt af at skulle ned og tisse inden sengetid:lol:)

 

Vores rigtige lange tur tager vi, når jeg kommer hjem fra job:-)

 

Ja, det er tydeligt at mærke, at de normalt sovernår man er på arbejde ;-) Den anden dag havde underboen taget Karla ned til sig, ca en halv time efter vi var kørt... Så hun havde hjulpet med at gøre rent hele dagen :mrgreen: Hun var helt udkørt da vi kom hjem, hun havde jo slet ikke haft tid til at sove så længe som hun plejede... Sådan en hovedrengøring kan jo være hårdt for sådan en bette hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er tydeligt at mærke, at de normalt sovernår man er på arbejde ;-) Den anden dag havde underboen taget Karla ned til sig, ca en halv time efter vi var kørt... Så hun havde hjulpet med at gøre rent hele dagen :mrgreen: Hun var helt udkørt da vi kom hjem, hun havde jo slet ikke haft tid til at sove så længe som hun plejede... Sådan en hovedrengøring kan jo være hårdt for sådan en bette hund :lol:

 

Hehe, ja her på job, kom der også to skolepiger ved 11-tiden og gjorde rent. De var jo interessante, for de ville godt hilse og nusse:mrgreen:

 

Og der skulle jo holdes øje med alle og lydene skulle også lige tjekkes efter:lol:

 

Meningen var, at vi ville være gået hjem (10-11 km), men jeg kunne godt se, at Luna var lidt brugt mentalt, så vi valgte at tage toget:-)

 

Togpersonalet syntes hun var sød og så er Luna i sit es:mrgreen: En lille dreng spurgte om hun måtte få en vindrue, så han var også et hit:lol::lol: Og så sluttede det af med at en af hendes beundrere (en lab ved navn Samson)'s farmand stod på toget stationen efter os, og han havde guffer i lommen.. måååååms sagde Luna og slog bagdelen i gulvet:lol:

 

Møgforkælet kræ:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...