Hop til indhold

Stadig i tvivl!


Tonks
 Share

Recommended Posts

IGEN for kong knud::: Når jeg ved om jeg har fået legatet!!! :confused:

 

sorry, men har skrevet det 3 gange nu!!

 

Du forstår vist ikke mit spørgsmål.

 

- Vil du finde ud af det når du har snakket med opdrætter og hørt hvad hun "kræver"

- Vil du finde ud af det hen ad vejen når du har fået hvalpen?

- Vil du kigge starte en tråd herinde? Før eller efter hvalpen er kommet?

- Vil du finde ud af det når du har snakket med Givskud om hvor meget frihed du kan få?

 

Så tag lige en slapper, det var blot et spørgsmål da jeg ikke kan gennemskue hvornår og hvordan du har tænkt at administrer din tid i forhold til et hvalpekøb.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 329
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Okay, det er da noget fis! Du skal ikke prøve at bilde mig ind at det kun er folk med går hjemme eller er førtidpensionister der kan holde hund :roll:

 

Jeg skriver jo netop IKKE at hvalpen skal være alene så længe, det er først når den blir voksen, og så er det altså ikke hver dag.

Kan ærlig talt ikke se problemet, det kan en hund sagtens lære.

 

Og fremtiden er jo ikke skrevet i sten, jeg har skam ik planer om at være singel resten af livet :engel: Når jeg endelig er færdig, så har jeg nok fundet en sød fyr. Om det er den rigtige det der ingen der ved, men under alle omstændigheder så NÆGTER jeg at planlægge mit liv udfra om jeg er alene eller ej :confused:

 

Nu har jeg dælme fået nok!! Sikke en masse beskyldninger du kaster ud over hver enkelt herinde! Det her bliver min sidste post, da det simpelthen er tidspilde de her tråde :mrgreen:

 

Jeg fortæller dig, hvad flere DKK opdrættere har sagt til mig i telefonen eller på besøg og ikke andet :evil:

 

Man kan ikke basere en hunds liv på, at man måske får en kæreste i fremtiden :roll: Nu skrev jeg sådan set også fuldtidsarbejde :blink: Og såvidt jeg ved, er det 37 timer på en uge :blink:

 

Men pøj pøj med at finde en hund med den attitude :roll:

 

De opdrættere jeg kender, ville ALDRIG sælge en hund til en pige med sådan en rådden attitude overfor en hunds liv, ens økonomi, flytning, hundeindsigt (eller måske mangel på samme ;-)), modenhed osv!

 

Måske en hundehandler på den blå ville gøre det :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du forstår vist ikke mit spørgsmål.

 

- Vil du finde ud af det når du har snakket med opdrætter og hørt hvad hun "kræver"

- Vil du finde ud af det hen ad vejen når du har fået hvalpen?

- Vil du kigge starte en tråd herinde? Før eller efter hvalpen er kommet?

- Vil du finde ud af det når du har snakket med Givskud om hvor meget frihed du kan få?

 

Så tag lige en slapper, det var blot et spørgsmål da jeg ikke kan gennemskue hvornår og hvordan du har tænkt at administrer din tid i forhold til et hvalpekøb.

 

Nej, uanset om opdrætter kræver det eller ej så skal jeg jo have fritid sammen med hvalpen de første par uger.

Jeg kan ikke sige det mere klart, når jeg har fået af vide om jeg har fået legatet, ved jeg om jeg behøver at arbejde hele sommeren. Får jeg legatet så har jeg penge til indskud og behøver ikke arbejde de sidste par uger inden studiestart (skal dog stadig tage 2-3 vagter - og det er her mormor kommer ind i billedet)

HVis jeg IKKE har fået legatet, så venter jeg til næste kuld.

 

Er det forståeligt nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, uanset om opdrætter kræver det eller ej så skal jeg jo have fritid sammen med hvalpen de første par uger.

Jeg kan ikke sige det mere klart, når jeg har fået af vide om jeg har fået legatet, ved jeg om jeg behøver at arbejde hele sommeren. Får jeg legatet så har jeg penge til indskud og behøver ikke arbejde de sidste par uger inden studiestart (skal dog stadig tage 2-3 vagter - og det er her mormor kommer ind i billedet)

HVis jeg IKKE har fået legatet, så venter jeg til næste kuld.

 

Er det forståeligt nu?

 

Ja tak - Det hjalp da lidt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg dælme fået nok!! Sikke en masse beskyldninger du kaster ud over hver enkelt herinde! Det her bliver min sidste post, da det simpelthen er tidspilde de her tråde :mrgreen:

 

Jeg fortæller dig, hvad flere DKK opdrættere har sagt til mig i telefonen eller på besøg og ikke andet :evil:

 

Man kan ikke basere en hunds liv på, at man måske får en kæreste i fremtiden :roll: Nu skrev jeg sådan set også fuldtidsarbejde :blink: Og såvidt jeg ved, er det 37 timer på en uge :blink:

 

Men pøj pøj med at finde en hund med den attitude :roll:

 

De opdrættere jeg kender, ville ALDRIG sælge en hund til en pige med sådan en rådden attitude overfor en hunds liv, ens økonomi, flytning, hundeindsigt (eller måske mangel på samme ;-)), modenhed osv!

 

Måske en hundehandler på den blå ville gøre det :vinken:

 

Du er squ da utroligt man!!! Jeg svarer på dine spørgsmål (indtil flere gange på de samme) og du gir mig bare sådan en negativ attitude :roll:

 

Det er jo latterligt, at fordi jeg ikke lever mit liv som "du" gør så er det forkert og forkasteligt at inddrage en hund i det liv. come one!!!

 

Det er op til opdrætter om hun føler at jeg vil give hunden et godt liv. Det er tydligvis svært for jer herinde at lære mig at kende, eller forstå mine bevæggrunde. Men det tror jeg godt hun kan, for hun virker fornuftig.

 

Jeg har squ ik en rådden attitude :confused: min økonomi, hvad faen har den gjort?? Har jo fortalt at jeg godt kan finde ud af at administrere mine penge, og at jeg venter på et legat så jeg kan spare penge sammen til depositum til lejligheden i Jelling. Får jeg IKKE legatet så venter jeg med at få hund til næste kuld. Så jeg kan nå at spare penge sammen og få fri.

 

Jeg kan bare ikke se hvorfor dyreejere gør det at holde dyr til en større videnskab :rolleyes: Det er den samme attitude på fugle- og rotteforummer, alle forsøger at gøre det til en større videnskab. Men det er det altså ikke, dyr er utroligt nemme at tage sig af.

Jeg er så moden som jeg blir, jeg er boheme og stolt af det. Laver ikke lange lister og planlægger ikke mit liv i detaljer. Tager det som det kommer til mig, inden for rimlighedens grænser. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan bare ikke se hvorfor dyreejere gør det at holde dyr til en større videnskab :rolleyes:Det er den samme attitude på fugle- og rotteforummer, alle forsøger at gøre det til en større videnskab. Men det er det altså ikke, dyr er utroligt nemme at tage sig af.

Jeg er så moden som jeg blir, jeg er boheme og stolt af det. Laver ikke lange lister og planlægger ikke mit liv i detaljer. Tager det som det kommer til mig, inden for rimlighedens grænser. ;-)

 

Hvis du syntes du møder den samme attitude på andre forums, kunne det være du skulle begynde at kigge indad.

 

Jeg mener nu heller ikke det at have dyr skal være en større videnskab, der er bare nogle basale rammer der er vigtige at have på plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du syntes du møder den samme attitude på andre forums, kunne det være du skulle begynde at kigge indad.

 

Jeg mener nu heller ikke det at have dyr skal være en større videnskab, der er bare nogle basale rammer der er vigtige at have på plads.

 

Jeg mente ikke overfor mig :roll: mente generelt!!

 

Jeg har altid fået ros for min måde at holde dyr på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mente ikke overfor mig :roll: mente generelt!!

 

Jeg har altid fået ros for min måde at holde dyr på :5up:

 

OK.

 

Jeg har lige noget jeg skal have opklaret - denne smilie :roll: bruger du tit og jeg må indrømme jeg finder den meget provokerende og nedladende. Men måske du har et andet syn på den, det håber jeg da ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

OK.

 

Jeg har lige noget jeg skal have opklaret - denne smilie :roll: bruger du tit og jeg må indrømme jeg finder den meget provokerende og nedladende. Men måske du har et andet syn på den, det håber jeg da ;-)

 

Jeg bruger den når der er noget jeg finder latterligt eller nedladende overfor mig!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Manner, for en vild attitude...!

 

Hvis du syntes alle folk ikke forstår dig, giver uduelige råd og bare er "ude efter dig", hvorfor har du så ikke nok i dine egne valg, og undlader at involvere alle andre i dem?

 

Faktisk tror jeg endnu ikke jeg har set, at du har taget ét eneste råd til dig. Jo, undskyld. Du har i hvert fald taget en tjekker på de minimale raceleksika.

 

Du kan ikke undgå, at folk danner sig en mening om hinanden, ud fra det man skriver. Min oplevelse er, at du er meget tvetydig, og det er (også) dét, der får folk til at reagere. For et døgns tid siden skriver du i posts umiddelbart efter hinanden, at du har bestemt dig for en race, og kort efter at du ikke har sat dig fast på den. Først efter besøg hos opdrætter. Jeg kan forstå besøg hos opdrætter afgør om det er der man vil købe - men ikke at det kan være afgørende i forhold til racevalg.

 

Du gør under alle omstændigheder som du selv vil, og fejer alle gode råd af bordet, som værende nedladende og bedrevidende. Alligevel kommer du tilbage efter mere. Ja, jeg forstår det sgu ikke!?

 

At have dyr ER en videnskab. Det er derfor man kan tage lange, lange, lange uddannelser i dyreadfærd. Enhver kan finde ud af at holde et dyr i live (så godt som alle, selv der går det galt for nogle), men det kræver indsigt, tid og modenhed at give dyret et indholdsrigt liv. Nu har du kastet dig over selskabshundene, hvilket også er den gruppe jeg har en idé om passer bedst til dig, men netop fordi det er en selskabshund, er det vigtigt at huske, at den er fremavlet til selskab - og har svært ved at klare sig uden. Den kræver muligvis ikke den store aktivering, men kræver masser af socialliv, for at blive en glad og velafbalanceret hund.

 

I det mindste håber jeg, at du, når tiden kommer dertil, gider at købe og læse en masse bøger, omkring det at holde hund. Glemmer titlerne, men dem findes der masser af tråde om herinde. Lone Greva, Irene Jarnved og Anders Hallgren er nogle af forfatterne.

 

Modenhed er i mine øjne også at man ikke konstant er i sine følelsers vold, og reagerer følelsmæssigt på alting, men at man kan være logisk tænkende med en passende følelsesmæssig distance til kritik. Også den knap så konstruktive. Det kræver noget, at kunne tage mod kritik og gode råd, og jeg håber ikke, at din attitude med rullende øjne herinde, også gør sig gældende ude i det virkelige liv, når du møder folk, der giver dig feed back. Det vil i hvert fald være kønt på et studie, at stå og rulle med øjnene af eksaminatorer og undervisere.

Link til indlæg
Del på andre sites

OKI :shock:

 

hvordan kan du finde det chokerende??

 

Når man beskylder mig for ting, er nedladende over for mig og ikke kan forstå det jeg skriver selvom jeg har skrevet det 40 gange :rolleyes: så synes jeg da det kun er passende at jeg gir igen af samme skuffe ;-)

 

Hvis du kan give det må du også kunne tage det!

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan kan du finde det chokerende??

 

Når man beskylder mig for ting, er nedladende over for mig og ikke kan forstå det jeg skriver selvom jeg har skrevet det 40 gange :rolleyes: så synes jeg da det kun er passende at jeg gir igen af samme skuffe ;-)

 

Hvis du kan give det må du også kunne tage det!

 

Egentlig er jeg ikke så chokeret som smilien viser. Men damn du syntes da at alle er latterlige og nedladende så - stakkels dig

 

Og så kaster jeg selv lige smilien efter mig selv, så behøver du ikke gøre det

 

:roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll: Sådan :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fulgt lidt med i denne tråd, og egentlig tror jeg slet ikke TS er interesseret i råd.

 

TS synes det er sjovt at diskutere og få opmærksomhed. Det får man jo på et hundeforum, når man "søger råd" om hunderace.

 

Jeg ahr squ fulgt jeres råde HELE vejen igennem!!!

 

Nævnt 1 sted hvor jeg ikke har!!!!

 

Man kan jo ik stille alle tilfreds :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er liiiidt bagud men er da kommet igennem hele tråden nu..puha.

 

Blot en enkel grund mere til ikke at vælge gravhund. Du skriver et sted at en lille vagthund er okay men ikke en der gør hele tiden. De fleste gravhunde incl de langhårede er påskruet en temmelig høj stemme som de ikke er bange for at bruge ofte.

 

Beauty er ud over det sædvanelige eftersom hun kun gør når der er nogen ved døren, eller af katten oppe i træet :mrgreen:...hov eller når hun ikke kan fange den hund hun nu lige leger tagfat med

Link til indlæg
Del på andre sites

Biene, du har nok ret. Det er bare mig der er for dum og naiv til at forstå det, og i stedet hopper i med begge ben. Må lære ikke at hoppe på sådanne provokationer.

 

Jeg har også fuldt med fra sidelinien i lang tid, og lovede mig selv flere gange ikke at deltage i tråden. Men fandt det til sidst nødvendigt, og så sidder man her med benene i saksen, og ved ikke helt hvad man kan gøre for at blive hørt.

 

Jeg burde nok have set det komme, da der jo fra indlæg 1 var lagt op til, at "nu vil jeg gerne finde min hund, og jeg er hoppet ud af den tråd med diskussionen i, for det giiiider jeg altså ikke :roll:".

 

TS går meget op i at være boheme... bohemian (boho—informal) is defined in The American College Dictionary as "a person with artistic or intellectual tendencies, who lives and acts with no regard for conventional rules of behavior."

 

Jamen så woohoo :5up::5up: Men husk lige at forklare din kommende hund det...

 

EDIT: Hvornår gik det egentlig fra, at du selvfølgelig ikke skulle have fra det kuld, der er på vej, til at det er ikke sikkert, at du skal have fra det kuld??

Link til indlæg
Del på andre sites

Er liiiidt bagud men er da kommet igennem hele tråden nu..puha.

 

Blot en enkel grund mere til ikke at vælge gravhund. Du skriver et sted at en lille vagthund er okay men ikke en der gør hele tiden. De fleste gravhunde incl de langhårede er påskruet en temmelig høj stemme som de ikke er bange for at bruge ofte.

 

Beauty er ud over det sædvanelige eftersom hun kun gør når der er nogen ved døren, eller af katten oppe i træet :mrgreen:...hov eller når hun ikke kan fange den hund hun nu lige leger tagfat med

 

Jeg gik væk fra tanken om en gravhund, da folk fik forklaret hvorfor det ikke var hunden for mig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også fuldt med fra sidelinien i lang tid, og lovede mig selv flere gange ikke at deltage i tråden. Men fandt det til sidst nødvendigt, og så sidder man her med benene i saksen, og ved ikke helt hvad man kan gøre for at blive hørt.

 

Jeg burde nok have set det komme, da der jo fra indlæg 1 var lagt op til, at "nu vil jeg gerne finde min hund, og jeg er hoppet ud af den tråd med diskussionen i, for det giiiider jeg altså ikke :roll:".

 

TS går meget op i at være boheme... bohemian (boho—informal) is defined in The American College Dictionary as "a person with artistic or intellectual tendencies, who lives and acts with no regard for conventional rules of behavior."

 

Jamen så woohoo :5up::5up: Men husk lige at forklare din kommende hund det...

 

EDIT: Hvornår gik det egentlig fra, at du selvfølgelig ikke skulle have fra det kuld, der er på vej, til at det er ikke sikkert, at du skal have fra det kuld??

 

kan ikke se hvad problemet er :blink: lov er lov og den skal følges, men ingen siger man ikke må leve sit liv som man vil. Det er jo ikke nazi-tyskland det her :engel: Og håber da i tror mig når jeg siger at jeg vil elske den hund og at hunden kommer til at elske at bo hos mig, elske at komme med alle steder og elske at være midtpunkt uanset hvor vi kommer hen.

Hunde kender ikke til planlægning, de lever og følger deres flok. Og det er sådan jeg lever. Self. er der rutiner, vil der jo altid være i et liv der involvere skole og arbejde. Men kom ik og sig at hunden tar skade af at komme med mig rundt alle mulige steder :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

kan ikke se hvad problemet er :blink: lov er lov og den skal følges, men ingen siger man ikke må leve sit liv som man vil. Det er jo ikke nazi-tyskland det her :engel: Og håber da i tror mig når jeg siger at jeg vil elske den hund og at hunden kommer til at elske at bo hos mig, elske at komme med alle steder og elske at være midtpunkt uanset hvor vi kommer hen.

Hunde kender ikke til planlægning, de lever og følger deres flok. Og det er sådan jeg lever. Self. er der rutiner, vil der jo altid være i et liv der involvere skole og arbejde. Men kom ik og sig at hunden tar skade af at komme med mig rundt alle mulige steder :rolleyes:

 

Jamen du er da i din fulde ret til at leve dit liv som du vil. Men man bør også være moden nok til at se, at en hund ikke kan vælge (og i særdeleshed ikke få liv at vælge fra) et boheme liv. Kan bare vitterligt ikke se, hvorfor vores råd nærmest skal være en grundlovfæstet ret for hunde hvis vi skulle have nogen forhåbninger om at komme igennem til dig.

 

Dernæst undrer det mig, at bare fordi hunde er flokdyr, så kan det give en bagdør ind til alting. Det er jo også sådan (hvis det er sådan du vil lege), at det er de stærkeste og mest kompetente herudi der får lov at føre flokken. Altså i mine øjne en "leder" en, som er kompetent i sit hverv. Du er ikke blevet valgt, du har udnævnt dig selv. Så gør da i det mindste din kommende hund den tjeneste at være dit ansvar moden.

 

Og hvornår f***** har jeg, eller nogen som helst herinde sagt, at en hund skulle tage skade af, at komme alle mulige steder hen? Er det virkelig det eneste billede du har af din egen livsstil. "Jeg er sådan en, der tager alle mulige steder hen" Det er vel næppe det eneste du ser om dig selv eller hvad??. Hvad med at sige: "Jeg vil, trods mit behov for at være boheme være mit ansvar over for et andet levende væsen voksen nok, til at planlægge og tage velovervejede beslutninger både etisk såvel som økonomisk i den henseende". Du kan da fint udleve dit boheme-behov og samtidig indse de basale behov en hund har. Ville bare ønske at det stod i loven, for sund fornuft tæller åbenbart ikke her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen du er da i din fulde ret til at leve dit liv som du vil. Men man bør også være moden nok til at se, at en hund ikke kan vælge (og i særdeleshed ikke få liv at vælge fra) et boheme liv. Kan bare vitterligt ikke se, hvorfor vores råd nærmest skal være en grundlovfæstet ret for hunde hvis vi skulle have nogen forhåbninger om at komme igennem til dig.

 

Dernæst undrer det mig, at bare fordi hunde er flokdyr, så kan det give en bagdør ind til alting. Det er jo også sådan (hvis det er sådan du vil lege), at det er de stærkeste og mest kompetente herudi der får lov at føre flokken. Altså i mine øjne en "leder" en, som er kompetent i sit hverv. Du er ikke blevet valgt, du har udnævnt dig selv. Så gør da i det mindste din kommende hund den tjeneste at være dit ansvar moden.

 

Og hvornår f***** har jeg, eller nogen som helst herinde sagt, at en hund skulle tage skade af, at komme alle mulige steder hen? Er det virkelig det eneste billede du har af din egen livsstil. "Jeg er sådan en, der tager alle mulige steder hen" Det er vel næppe det eneste du ser om dig selv eller hvad??. Hvad med at sige: "Jeg vil, trods mit behov for at være boheme være mit ansvar over for et andet levende væsen voksen nok, til at planlægge og tage velovervejede beslutninger både etisk såvel som økonomisk i den henseende". Du kan da fint udleve dit boheme-behov og samtidig indse de basale behov en hund har. Ville bare ønske at det stod i loven, for sund fornuft tæller åbenbart ikke her...

 

HVOR ser du at jeg siger det modsatte??

Gider du komme med nogle konkrete bud på hvor jeg har brudt den uskrevne lov om hundehold??

 

Jeg har ikke sagt at jeg "bare" er sådan en der tager alle mulige steder hen, men jeg har sagt at den skal med alle steder (hvilket burde være en god ting for en selskabshund). Og at hvis jeg får lysten så tager jeg ned til mormor eller hjem til mor eller hvor jeg nu tar hen. Og det havde (nogen) frygtelig ondt i røven over :roll: (JA den igen)

 

Hvis i virkelig synes jeg blir sådan en dårlig hundejer (for sådan lyder det, så kan i squ forsøge at pakke det ind så godt i kan) så kom med konkrete citater hvor jeg har sagt/skrevet noget der kan bevise dette!!!

 

Jeg kan jo ikke gøre noget som helst for at bevise jer om at jeg er ansvaret værdigt, for uanset hvad jeg skriver så misforstår i eller tager tingene 100% bogstaveligt. Det ER altså tilladt at tænke lidt selv.

Jeg er et voksent ansvarligt menneske, der lever et forsvarligt liv. Jeg er god mod mine dyr og passer dem ordentligt. Passer min skole og mit job og har aldrig været straffet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...