Hop til indhold

Klør ører- frisør eller dyrlæge?


Imba
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften siger, klør Milo sine ører enormt meget. Flere gange om dagen, og nogle gange vågner han om natter og går i gang, og så kører det bare. Det har han gjort siden han var helt lille. Vi har mange gange kontaktet dyrlægen omkring det, men han har hver gang slået det hen, og sagt at det var helt normalt, og "sådan gør hunde altså". Og noget med, at når de er unge så klør ørerne altså. Så vi lod det endelig ligge... Nu synes jeg bare efterhånden at det er lidt lumpent. Det kan da ikke passe, at de klør så meget helt naturligt? Synes det er synd for ham. Han kan heller ikke lide, at vi rører ham inde i ørerne, så vi kan ikke komme til at trække det der pels ud, der skal ud. I hvert fald ikke ret meget- vil ikke overskride hans grænser :cry:

 

Vi har så talt og talt sammen om, om vi skal insistere hos dyrlægen og få ham til at tjekke det (han har kigget ham i ørerne før, men der vil jeg sige, at det stadig var legitimt at kalde ham hvalp), eller om vi skal tage til en prof hundefrisør, og få ordnet ørerne?

 

Det skal nok også siges, at de altid har haft en lidt speciel duft- men det har jeg læst at de skal have. Sådan lidt sur-blød lugt. Det er svært at forklare :???: Men det har i hvert fald ikke været ulækkert. Dog på det seneste lugter de meget mere kraftigt end de plejer.

 

Så giv et råd- skal jeg presse dyrlægen? Stoler ikke rigtig på ham :cry: Eller skal han til hundefrisør? Jeg har fået en anbefalet, som skulle være super god med hundene, og hende der har anbefalet hende kan ikke selv få lov at klippe negle og rykke håret inde i ørerne, men det kan frisøren godt få lov til.

 

Håber I vil komme med input. Det er altså synd, at han skal være så irriteret over det :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville starte med at gå til en proff hundefrisør - og når ørene så er blevet ordnet kan du med en blanding af lunken vand og lidt eddike (ca 1/3 del) - vride en vatrondel og tørre ørene - det skulle kunne tage noget af det. Held og lykke:vinken:

 

Tusind tak for dit svar :-D Dejligt, at få lidt gode råd :oops:

 

Det er ikke for risky at tage ham til frisør, når ikke engang vi kan få lov? Man kan jo blive overrasket, som min veninde også fortalte, jeg er bare så bange for, at overskride hans grænser, så vi aldrig får lov :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for dit svar :-D Dejligt, at få lidt gode råd :oops:

 

Det er ikke for risky at tage ham til frisør, når ikke engang vi kan få lov? Man kan jo blive overrasket, som min veninde også fortalte, jeg er bare så bange for, at overskride hans grænser, så vi aldrig får lov :???:

nej bare gør frisøren opmærksom på det så de kan nå at blive venner og milo kan blive fortrolig med frisøren :-D

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

altså jeg må inddrømme at efter jeg har set de stakkels hunde der kommer ind for at få ordnet ørerne så er jeg sgu ligeglad med at jason én gang i ugen må ligge på bordet og få hevet de små fnullerhår ud der er i ørene :shock: Han kan ikke lide det selvfølgelig, men det ødelæggger altså ikke vores forhold, ingen tillidsbrud.

 

Når det er sagt så skal et hundeøre altså ikke lugte særlig meget - ikke surblød agtigt, det lyder forkert i mine øjne. Er det begyndt at lugte mere så skal du ikke til en hundefrisør, men dyrelægen - så kan det bestemmes om det er bakterier (og hvilket) eller svamp eller om du er heldig og han kun har snaski i ørerne

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, som overskriften siger, klør Milo sine ører enormt meget. Flere gange om dagen, og nogle gange vågner han om natter og går i gang, og så kører det bare. Det har han gjort siden han var helt lille. Vi har mange gange kontaktet dyrlægen omkring det, men han har hver gang slået det hen, og sagt at det var helt normalt, og "sådan gør hunde altså". Og noget med, at når de er unge så klør ørerne altså. Så vi lod det endelig ligge... Nu synes jeg bare efterhånden at det er lidt lumpent. Det kan da ikke passe, at de klør så meget helt naturligt? Synes det er synd for ham. Han kan heller ikke lide, at vi rører ham inde i ørerne, så vi kan ikke komme til at trække det der pels ud, der skal ud. I hvert fald ikke ret meget- vil ikke overskride hans grænser :cry:

 

Vi har så talt og talt sammen om, om vi skal insistere hos dyrlægen og få ham til at tjekke det (han har kigget ham i ørerne før, men der vil jeg sige, at det stadig var legitimt at kalde ham hvalp), eller om vi skal tage til en prof hundefrisør, og få ordnet ørerne?

 

Det skal nok også siges, at de altid har haft en lidt speciel duft- men det har jeg læst at de skal have. Sådan lidt sur-blød lugt. Det er svært at forklare :???: Men det har i hvert fald ikke været ulækkert. Dog på det seneste lugter de meget mere kraftigt end de plejer.

 

Så giv et råd- skal jeg presse dyrlægen? Stoler ikke rigtig på ham :cry: Eller skal han til hundefrisør? Jeg har fået en anbefalet, som skulle være super god med hundene, og hende der har anbefalet hende kan ikke selv få lov at klippe negle og rykke håret inde i ørerne, men det kan frisøren godt få lov til.

 

Håber I vil komme med input. Det er altså synd, at han skal være så irriteret over det :cry:

 

Jeg vil råde dig til at finde en dyrlæge du har tillid til , kløer hunden sig i øret så længe er der noget galt , og lugten kunne tænkes at være øremider , er det øremider og det ikke behandles , kan det blive ulideligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

nå ja og kan dyrlægen ikke se noget så giv en omgang loppemiddel :blink:

 

Noglehunde, deriblandt jason, kløer sig på ørerne og kinderne når de har lopper - ikke andre steder, kun kinder/ører :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter vi er startet nede hos gudrun pga af taccos allergi er hans ører fuldstændig holdt op med at klø :-)

 

Så måske det kan være noget han ikke kan tåle :(

 

Uha, jeg må indrømme, at jeg bliver urolig :cry: Det er bare så surt, at der rent faktisk kan være noget rigtig skidt med min lille skat, men at jeg har handlet i bedste vilje pga. råd fra min dyrlæge :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hælder altså også rigtig meget til et dyrlægeskift. Jeg hader at komme ved ham her og høre på hans ævl. Og bryder mig ikke om, når mine bekymringer ikke tages alvorligt :cry:

 

Lige en sidenote: Nu er jeg efter hånden villig til at insistere på Gudrun, som jeg ville have haft fra starten... Nogle der ved, om man kan tage bussen til Gudrun, eller om man bliver nødt til at have bil? (Fra Århus).

Link til indlæg
Del på andre sites

altså jeg må inddrømme at efter jeg har set de stakkels hunde der kommer ind for at få ordnet ørerne så er jeg sgu ligeglad med at jason én gang i ugen må ligge på bordet og få hevet de små fnullerhår ud der er i ørene :shock: Han kan ikke lide det selvfølgelig, men det ødelæggger altså ikke vores forhold, ingen tillidsbrud.

 

Når det er sagt så skal et hundeøre altså ikke lugte særlig meget - ikke surblød agtigt, det lyder forkert i mine øjne. Er det begyndt at lugte mere så skal du ikke til en hundefrisør, men dyrelægen - så kan det bestemmes om det er bakterier (og hvilket) eller svamp eller om du er heldig og han kun har snaski i ørerne

 

Jeg er heller ikke selv tilfreds med beskrivelsen surblød. Men ved sku ikke rigtig hvordan jeg forklarer det. Hvordan ville du skrive det? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi stødte på en bus sidst vi var nede ved hende, men hvilken eller hvor den kom fra skal jeg ikke kunne sige :-D

 

Det var nu ikke for at gøre dig bekymret, jeg var bare overrasket over at ændring i foderet kunne gøre at Tacco nu for første gang i sit liv har pæne ører der ikke klør.

 

Jeg krydser fingre for at det bare er pelsen de generer :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg er heller ikke selv tilfreds med beskrivelsen surblød. Men ved sku ikke rigtig hvordan jeg forklarer det. Hvordan ville du skrive det? :blink:

hmm jeg sidder her med jason og sniffer i hans øre, men ingen beskrivelse kan komme frem :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg hælder altså også rigtig meget til et dyrlægeskift. Jeg hader at komme ved ham her og høre på hans ævl. Og bryder mig ikke om, når mine bekymringer ikke tages alvorligt :cry:

 

Lige en sidenote: Nu er jeg efter hånden villig til at insistere på Gudrun, som jeg ville have haft fra starten... Nogle der ved, om man kan tage bussen til Gudrun, eller om man bliver nødt til at have bil? (Fra Århus).

 

Jeg tror bus nr. 102 går dertil fra rutebilstationen... Jeg ved ikke helt hvor stoppet er på elmosevej, men jeg har indtryk af, at man kan blive sat af nogenlunde hvor man vil når man er på de kanter :blink:

 

Jeg kan godt forstå du gerne vil begynde ved Gudrun. I starten syntes vi også det var en aaaalt for lang tur, men det er altså det hele værd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gudrun har fixet Bimsens ører ... og de var grumme da hun var lille ... snævre øregange og en hel masse hår som vokser så langt ned, at jeg ikke kan få fat i det ... første gang tog vores anden dyrlæge det - i narkose - og Gudrun har så gjort noget, så problemet ikke er kommet tilbage ...

 

Nej hvor det lyder godt. Tak fordi du ville dele dine erfaringer. Jeg VED, at jeg vil have Gudrun nu, men tager hun flere ind? Skal man bare ringe? Og øh :oops: skal an afmelde ved den gamle dyrlæge?

 

Nogle der ligger inde med kontaktinfo og adresse på gudrun? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Nej hvor det lyder godt. Tak fordi du ville dele dine erfaringer. Jeg VED, at jeg vil have Gudrun nu, men tager hun flere ind? Skal man bare ringe? Og øh :oops: skal an afmelde ved den gamle dyrlæge?

 

Nogle der ligger inde med kontaktinfo og adresse på gudrun? :blink:

 

Du skal kun afmelde din hund fra den anden dyrlæge i tilfælde af hundens død eller ejerskifte :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Ok. Men bliver de så ikke ved med at sende vaccinations-indkaldelser osv?:oops:

 

så ringer du bare til dem og siger at de ikke behøver at sende dig remindere. Spører de hvorfor siger du bare du har fundet et andet sted (de kan jo være ligeglade hvor og hvorfor)

 

man kan ikke slette en patient, man kan gøre dem inaktive ved død eller salg, men skal du engang akut til læge i weekenden og det er din nuværende dyrlæge der har vagten, så skal de kunne hive din journal frem - de kan jo ikke oprette samme hund igen, så klager computeren (jeg kan i hvert fald ikke finde ud af det så :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...