Gæst Priceman Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 For lææænge siden var der debatter i andet forum der gik på hunde der trækker. Jeg havde forholdsvis vilde diskutioner med bla ninjamor og co om hvorvidt en hund der monteres med kædehalsbånd ville trække eller ej når den mærkede at det gjorde nas at trække. Jeg var ufostående overfor at en hund skulle trække MOD smerten hvis det gjorde ondt på forsiden af halsen. Den måtte da trække sig tilbage. Da jeg løb tør for argumenter så samtykkede jeg stiltiende. Ville ihvertfald ikke give nogen ret. Så er det nu at jeg gennem det sidste laaange stykke tid har oplevet at min hund ,når vi er i skoven, kan finde på at rende ind i tykningen mellem træerne. Derinde er der et meget tæt Brombær krat. Tex burde , hvis min påstand holdt vand , vende om og trække sig tilbage når hans ører og læber er fanget af brombærtorne. Men det gør han ikke . Det kan være han er mindre begavet men det tror jeg nu ikke.:blink: men han vælger at gå frem imod smerten upåagtet, at det skader ham endnu mere end hvis ham bare gik tilbage. Denne opførsel ser jeg som utvetydigt og velunderbygget:rolleyes: bevis for at en hund der mærker smerte på forsiden af dens hals /krop ikke stopper på grund af smerten. Det er muligt at der er andre faktorer der gør at den vælger at stoppe, men ikke smerten. [ATTACH]5975[/ATTACH] Så om jeg vil det eller ej så må jeg krybe og indrømme at jeg er overbevist. Jeg kaster mig straks i foster stilling og afventer at min hjerne accepterer nederlaget..[ATTACH]5976[/ATTACH] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Alle har jo lov at blive klogere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Fosterstilling er altid godt - aktiv underkastelse bør jo forhindre en antagonist i at straffe. Denne regel vælger jeg at respektere Det er altid bedst at se tingene med egne øjne og det er også ulogisk ud fra vores synspunkt at hunde skulle reagere sådan. Andre dyr gør det dog også, f.eks. heste og køer som maser gennem el hegn PS. Hvem er Ninjamor & Co? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Alle har jo lov at blive klogere Fuldstændig enig og jeg synes det er rart at folk melder ud hvis de er blevet overbevist om noget andet, end det de mente før. Men er det så nu at jeg skal fortælle at min hund faktisk går tilbage hvis han bliver fanget af brombærgrene? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Træmand, jeg kan kun kommentere dit indlæg på denne måde: :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 For lææænge siden var der debatter i andet forum der gik på hunde der trækker. Jeg havde forholdsvis vilde diskutioner med bla ninjamor og co om hvorvidt en hund der monteres med kædehalsbånd ville trække eller ej når den mærkede at det gjorde nas at trække. Jeg var ufostående overfor at en hund skulle trække MOD smerten hvis det gjorde ondt på forsiden af halsen. Den måtte da trække sig tilbage. Da jeg løb tør for argumenter så samtykkede jeg stiltiende. Ville ihvertfald ikke give nogen ret. Så er det nu at jeg gennem det sidste laaange stykke tid har oplevet at min hund ,når vi er i skoven, kan finde på at rende ind i tykningen mellem træerne. Derinde er der et meget tæt Brombær krat. Tex burde , hvis min påstand holdt vand , vende om og trække sig tilbage når hans ører og læber er fanget af brombærtorne. Men det gør han ikke . Det kan være han er mindre begavet men det tror jeg nu ikke.:blink: men han vælger at gå frem imod smerten upåagtet, at det skader ham endnu mere end hvis ham bare gik tilbage. Denne opførsel ser jeg som utvetydigt og velunderbygget:rolleyes: bevis for at en hund der mærker smerte på forsiden af dens hals /krop ikke stopper på grund af smerten. Det er muligt at der er andre faktorer der gør at den vælger at stoppe, men ikke smerten. [ATTACH]5975[/ATTACH] Så om jeg vil det eller ej så må jeg krybe og indrømme at jeg er overbevist. Jeg kaster mig straks i foster stilling og afventer at min hjerne accepterer nederlaget..[ATTACH]5976[/ATTACH] Heh, du kunne da bare have spurgt mig :blink: Hver evig eneste gang vi er i hundeskoven skal han lige ind i alle krattene, og så kan hans ejere ellersfå lov at pille tjørne ud når vi kommer hjem Nu er han jo også fuldt med hud ud over det hele, men det må da gøre lidt ondt alligevel Og så syntes jeg det er super at se en mand INDRØMME sin fejl :blink: Karma for det :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Fosterstilling er altid godt - aktiv underkastelse bør jo forhindre en antagonist i at straffe. Denne regel vælger jeg at respektere Det er altid bedst at se tingene med egne øjne og det er også ulogisk ud fra vores synspunkt at hunde skulle reagere sådan. Andre dyr gør det dog også, f.eks. heste og køer som maser gennem el hegn PS. Hvem er Ninjamor & Co? "& Co" var andre end du,som jeg ikke med sikkerhed kan huske hvem var, og defor ikke følte jeg behøvede at nævne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 "& Co" var andre end du,som jeg ikke med sikkerhed kan huske hvem var, og defor ikke følte jeg behøvede at nævne. Weeee... Jeg blev husket med navns nævnelse!! NOLLIKE TAG DEN!!! Flot du fortæller at du har skiftet mening P. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Weeee... Jeg blev husket med navns nævnelse!! NOLLIKE TAG DEN!!! Flot du fortæller at du har skiftet mening P. :5up: Hva'?? Jeg har da ikke været med i den debat Jeg er sikker på at min træmand godt kan huske hvad jeg hedder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Weeee... Jeg blev husket med navns nævnelse!! NOLLIKE TAG DEN!!! Flot du fortæller at du har skiftet mening P. :5up: Du vil aldrig undslippe min hukommelse. :5up: Men det var nu tilbage på Jubii og dengang var Nollike og jeg ikke podet sammen endnu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Hva'?? Jeg har da ikke været med i den debat Jeg er sikker på at min træmand godt kan huske hvad jeg hedder Jeg glemmer dig aldrig. min kære trækvinde. Dog errindrer jeg ikke at vi to skulle have været "på kant" i andre fora. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Hva'?? Jeg har da ikke været med i den debat Jeg er sikker på at min træmand godt kan huske hvad jeg hedder Ja, for du har navnet stående nederst i dine indlæg, det skulle ikke være nødvendigt hvis... HA! Så er jeg vist ved at være rask igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Du vil aldrig undslippe min hukommelse. :5up:Men det var nu tilbage på Jubii og dengang var Nollike og jeg ikke podet sammen endnu. Ja ja ja, du snakker gør du Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Fuldstændig enig og jeg synes det er rart at folk melder ud hvis de er blevet overbevist om noget andet, end det de mente før. Men er det så nu at jeg skal fortælle at min hund faktisk går tilbage hvis han bliver fanget af brombærgrene? Det gør tex da også engang imellem . Men ofte går han videre fordi han såååå gerne vil følge det spor han nu engang har fundet, og der til trods for at han ører bliver revet til blods. Så smerten ved at presse sig gennem et krat er alene ikke nok til at stoppe ham. Ergo: Smerter på forsiden af halsen er i sig selv ikke nok til at få en hund til at stoppe med at trække. Er det den vil hen til motiverende nok så er en smertepåvirkning ikke nok til at stoppe den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Jeg glemmer dig aldrig. min kære trækvinde. Dog errindrer jeg ikke at vi to skulle have været "på kant" i andre fora. Njo, lidt (ikke at jeg kan komme med nogle konkrete eksempler altså :blink:) men jeg bakkede altid ud når du og Ninjamor kom ud i de der flueknepperidiskussioner så det er nok derfor du ikke husker mig så godt derfra Men NU glemmer du mig aldrig Og jeg kan altså meget bedre li' dig herinde end på Jubii Jeg synes at du har gennemgået en særdeles positiv udvikling den seneste tid :5up: :kys: På Jubii ville jeg aldrig have forestillet mig at du skulle blive min træmand :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Ja, for du har navnet stående nederst i dine indlæg, det skulle ikke være nødvendigt hvis... HA! Så er jeg vist ved at være rask igen Som om det er derfor at jeg bliver husket Du VIL bare ikke indse at slaget er tabt hva'? Og modsætning til min træmands positive udvikling, så er din udvikling gået i den forkerte retning, du var meget mere behagelig da du var syg!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Njo, lidt (ikke at jeg kan komme med nogle konkrete eksempler altså :blink:) men jeg bakkede altid ud når du og Ninjamor kom ud i de der flueknepperidiskussioner så det er nok derfor du ikke husker mig så godt derfra Men NU glemmer du mig aldrig Og jeg kan altså meget bedre li' dig herinde end på Jubii Jeg synes at du har gennemgået en særdeles positiv udvikling den seneste tid :5up: :kys: På Jubii ville jeg aldrig have forestillet mig at du skulle blive min træmand :hjerte: Vi mangler bare violinerne Men jeg giver dig ret Nollike, vi har fået rettet ham godt af Det tog kun nogle år, så faldt han til... Så mangler vi Småfod, Hankatten og de andre men Priceman var vores første Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Jeg glemmer dig aldrig. min kære trækvinde. Dog errindrer jeg ikke at vi to skulle have været "på kant" i andre fora. Træk vinde, hu hej hvor det suser afsted... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Njo, lidt (ikke at jeg kan komme med nogle konkrete eksempler altså :blink:) men jeg bakkede altid ud når du og Ninjamor kom ud i de der flueknepperidiskussioner Det værste er at ninjamor og jeg i bund og grund er meget enige. Vi vil (som jeg ser det) helst have ret i vore egen formuleringer af et givent udsagn. Og jeg tror at der er det skrevne ord der kikser i visse tilfælde. Især hvis jeg havde en debat med een debatør som så stoppede og en anden overtog osv . Til sidst kunne jeg sidde og skulle debatere med en to tre, fire stykker der hver især argumenterede for deres sag. Så blev det sgu noget langhåret. så det er nok derfor du ikke husker mig så godt derfra Men NU glemmer du mig aldrig Never, min kære Træ(k)vinde Og jeg kan altså meget bedre li' dig herinde end på Jubii Jeg synes at du har gennemgået en særdeles positiv udvikling den seneste tid :5up: :kys: På Jubii ville jeg aldrig have forestillet mig at du skulle blive min træmand :hjerte: Tak for det. :5up: [ATTACH]5995[/ATTACH] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Vi mangler bare violinerne Men jeg giver dig ret Nollike, vi har fået rettet ham godt af Det tog kun nogle år, så faldt han til... Så mangler vi Småfod, Hankatten og de andre men Priceman var vores første Småfod er jeg bange for er fuldstændig uden for terapeutisk rækkevidde Hankatten stak hurtigt halen mellem benene og forsvandt så egentlig er det vel en 50-50 situation? Og med en win-win til mig :blink: og en win-loose til dig når vi taler om min træmand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Småfod er jeg bange for er fuldstændig uden for terapeutisk rækkevidde Hankatten stak hurtigt halen mellem benene og forsvandt så egentlig er det vel en 50-50 situation? Og med en win-win til mig :blink: og en win-loose til dig når vi taler om min træmand Nemlig hehehe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Det værste er at ninjamor og jeg i bund og grund er meget enige. Vi vil (som jeg ser det) helst have ret i vore egen formuleringer af et givent udsagn.Og jeg tror at der er det skrevne ord der kikser i visse tilfælde. Især hvis jeg havde en debat med een debatør som så stoppede og en anden overtog osv . Til sidst kunne jeg sidde og skulle debatere med en to tre, fire stykker der hver især argumenterede for deres sag. Så blev det sgu noget langhåret. Ja det var godt nok nogle lidt aparte diskussioner engang imellem Jeg synes at det er en pæn formulering du har lavet, jeg plejer bare at kalde det stædig :blink: (ikke at jeg mener at der er noget galt i det altså, det ville være som at sparke benene væk under mig selv ) Never, min kære Træ(k)vinde I knew it :kys: Tak for det. :5up: [ATTACH]5995[/ATTACH] Any time, ret skal da trods alt være ret :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 For lææænge siden var der debatter i andet forum der gik på hunde der trækker. Jeg havde forholdsvis vilde diskutioner med bla ninjamor og co om hvorvidt en hund der monteres med kædehalsbånd ville trække eller ej når den mærkede at det gjorde nas at trække. Jeg var ufostående overfor at en hund skulle trække MOD smerten hvis det gjorde ondt på forsiden af halsen. Den måtte da trække sig tilbage. Da jeg løb tør for argumenter så samtykkede jeg stiltiende. Ville ihvertfald ikke give nogen ret. Så er det nu at jeg gennem det sidste laaange stykke tid har oplevet at min hund ,når vi er i skoven, kan finde på at rende ind i tykningen mellem træerne. Derinde er der et meget tæt Brombær krat. Tex burde , hvis min påstand holdt vand , vende om og trække sig tilbage når hans ører og læber er fanget af brombærtorne. Men det gør han ikke . Det kan være han er mindre begavet men det tror jeg nu ikke.:blink: men han vælger at gå frem imod smerten upåagtet, at det skader ham endnu mere end hvis ham bare gik tilbage. Denne opførsel ser jeg som utvetydigt og velunderbygget:rolleyes: bevis for at en hund der mærker smerte på forsiden af dens hals /krop ikke stopper på grund af smerten. Det er muligt at der er andre faktorer der gør at den vælger at stoppe, men ikke smerten. [ATTACH]5975[/ATTACH] Så om jeg vil det eller ej så må jeg krybe og indrømme at jeg er overbevist. Jeg kaster mig straks i foster stilling og afventer at min hjerne accepterer nederlaget..[ATTACH]5976[/ATTACH] Det markerede kunne jeg simpelthen ikke lade være med at grine af. Du fortæller det så billedligt.... eller hvad det hedder :blink: Men en fin måde at se det på. Så er det lidt nemmere at forstå. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tacora Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 Fuldstændig enig og jeg synes det er rart at folk melder ud hvis de er blevet overbevist om noget andet, end det de mente før. Men er det så nu at jeg skal fortælle at min hund faktisk går tilbage hvis han bliver fanget af brombærgrene? Om hunden trækker sig tilbage vil afhænge meget af hvilken motivation den har for gå i brombærrene. Hvis jagtlysten er stor vil den i langt de fleste tilfælde overgå smerten fra brombærtornene. Det er i hvert fald den erfaring jeg har med mine hunde. Jeg har en der taget turen i brombærrene bare fordi den ved fasanerne tit er der og jeg har en som absolut ikke har lyst til det stikkende skidt bare for en fasan ! venlig hilsen Steen stenild Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Januar 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2009 For lææænge siden var der debatter i andet forum der gik på hunde der trækker. Jeg havde forholdsvis vilde diskutioner med bla ninjamor og co om hvorvidt en hund der monteres med kædehalsbånd ville trække eller ej når den mærkede at det gjorde nas at trække. Jeg var ufostående overfor at en hund skulle trække MOD smerten hvis det gjorde ondt på forsiden af halsen. Den måtte da trække sig tilbage. Da jeg løb tør for argumenter så samtykkede jeg stiltiende. Ville ihvertfald ikke give nogen ret. Så er det nu at jeg gennem det sidste laaange stykke tid har oplevet at min hund ,når vi er i skoven, kan finde på at rende ind i tykningen mellem træerne. Derinde er der et meget tæt Brombær krat. Tex burde , hvis min påstand holdt vand , vende om og trække sig tilbage når hans ører og læber er fanget af brombærtorne. Men det gør han ikke . Det kan være han er mindre begavet men det tror jeg nu ikke.:blink: men han vælger at gå frem imod smerten upåagtet, at det skader ham endnu mere end hvis ham bare gik tilbage. Denne opførsel ser jeg som utvetydigt og velunderbygget:rolleyes: bevis for at en hund der mærker smerte på forsiden af dens hals /krop ikke stopper på grund af smerten. Det er muligt at der er andre faktorer der gør at den vælger at stoppe, men ikke smerten. [ATTACH]5975[/ATTACH] Så om jeg vil det eller ej så må jeg krybe og indrømme at jeg er overbevist. Jeg kaster mig straks i foster stilling og afventer at min hjerne accepterer nederlaget..[ATTACH]5976[/ATTACH] Nu har jeg kun læst den 1. side af indlæggende, så måske andre har været på banen med dette, men vil da lige 'trøste lidt' ved at fortælle sig at der er mange, der tror det samme som du har troet. Man ser det også udbredt indenfor hestesporten - mange tror at den bedste måde at stoppe en hest er at hiiiive i tøjlen - men pres vil altid avle modpres! Af samme årsag er elhegn så visseligt lavet ved at strømmen kommer i impulser - det er shockeffekten der virker.... lidt det samme som, at det 'virker' hvis man hugger i halsbåndet - hunden får et shock, men falder hurtigt ud i linen igen (og nej det var ikke en anbefaling til lineføring ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts