Hop til indhold

Bevis!!

Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman
Nu har jeg kun læst den 1. side af indlæggende, så måske andre har været på banen med dette, men vil da lige 'trøste lidt' ved at fortælle sig at der er mange, der tror det samme som du har troet.

Man ser det også udbredt indenfor hestesporten - mange tror at den bedste måde at stoppe en hest er at hiiiive i tøjlen - men pres vil altid avle modpres!

Af samme årsag er elhegn så visseligt lavet ved at strømmen kommer i impulser - det er shockeffekten der virker.... lidt det samme som, at det 'virker' hvis man hugger i halsbåndet - hunden får et shock, men falder hurtigt ud i linen igen (og nej det var ikke en anbefaling til lineføring :mrgreen:)

Jamen jeg kender eller kendte en der trænede sin Rottweiler´s tendens til at trække ved at tage en bagage elastik uden krog med sig på tur. Når hunden så trak så fikden et svirp med elastikken lige på snudeskaftet. Den nåede aldrig at se hvadde skete eller hvad der gjorde nas. Men den valgte at lade være med at gå for langt frem for den vidste jo ikke hvornår elastikken svirpede igen. Lidt som et el hegn.

Det er muligt at det virkede, men jeg brød mig egentligt ikke om den måde at have hund på.

Redigeret af Priceman
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jamen jeg kender eller kendte en der trænede sin Rottweiler´s tendens til at trække ved at tace en bagage elastik uden krog med sig på tur. Når hunden så trak så fikden et svirp med elastikken lige på snudeskaftet. Den nåede aldrig at se hvadde skete eller hvad der gjorde nas. Men den valgte at lade være med at gå for langt frem for den vidste jo ikke hvornår elastikken svirpede igen. Lidt som et el hegn.

Det er muligt at det virkede, men jeg brød mig egentligt ikke om den måde at have hund på.

Tja der er jo mange veje til Rom og af og til vælger nogen en noget alternativ vej :neutral:

Kunne være sjovt at give ham tilbage af hans egen metode :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hvorfor kalder I hinanden for træmennesker :confused:

Det er en laaaang historie der startede med at vi var mange der havde ferie omkring Jul og nytår og så ville Tanten vide hvem der var gift og hvem der ikke var gift osv.

Ca. 1667 indlæg senere var Nollike og jeg blevet netforlovet og Tweesa og DKwiechert, ved det ikke rigtigt endnu.

Og så var der noget med at vi hoppede op og ned fra træer. Det er meget indviklet.

Men jeg fik min Nollike. Suk.......:oops:

Læs selv hvis du har et par timer at slå ihjel.

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/4907-nysgerrig.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en laaaang historie der startede med at vi var mange der havde ferie omkring Jul og nytår og så ville Tanten vide hvem der var gift og hvem der ikke var gift osv.

Ca. 1667 indlæg senere var Nollike og jeg blevet netforlovet og Tweesa og DKwiechert, ved det ikke rigtigt endnu.

Og så var der noget med at vi hoppede op og ned fra træer. Det er meget indviklet.

Men jeg fik min Nollike. Suk.......:oops:

Læs selv hvis du har et par timer at slå ihjel.

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/4907-nysgerrig.html

Jamen det lyder da hyggeligt :mrgreen: Man bliver aldrig for gammel til at klatre i træer :blink:

Og tråden gemmer jeg til en rigtig trist regnvejrsdag ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
For lææænge siden var der debatter i andet forum der gik på hunde der trækker.

Jeg havde forholdsvis vilde diskutioner med bla ninjamor og co om hvorvidt en hund der monteres med kædehalsbånd ville trække eller ej når den mærkede at det gjorde nas at trække.

Jeg var ufostående overfor at en hund skulle trække MOD smerten hvis det gjorde ondt på forsiden af halsen. Den måtte da trække sig tilbage.

Da jeg løb tør for argumenter så samtykkede jeg stiltiende. Ville ihvertfald ikke give nogen ret. :mrgreen:

Så er det nu at jeg gennem det sidste laaange stykke tid har oplevet at min hund ,når vi er i skoven, kan finde på at rende ind i tykningen mellem træerne. Derinde er der et meget tæt Brombær krat.

Tex burde , hvis min påstand holdt vand , vende om og trække sig tilbage når hans ører og læber er fanget af brombærtorne.

Men det gør han ikke . Det kan være han er mindre begavet men det tror jeg nu ikke.:blink: men han vælger at gå frem imod smerten upåagtet, at det skader ham endnu mere end hvis ham bare gik tilbage.:shock:

Denne opførsel ser jeg som utvetydigt og velunderbygget:rolleyes: bevis for at en hund der mærker smerte på forsiden af dens hals /krop ikke stopper på grund af smerten. Det er muligt at der er andre faktorer der gør at den vælger at stoppe, men ikke smerten. [ATTACH]5975[/ATTACH]

Så om jeg vil det eller ej så må jeg krybe og indrømme at jeg er overbevist.:oops:

Jeg kaster mig straks i foster stilling og afventer at min hjerne accepterer nederlaget..[ATTACH]5976[/ATTACH]

Flot priceman :5up:

Mange af os har været der hvor vi troede på kæder, nitter, læg dig og træk, hiv og :evil:

At du sådan ligefrem laver en tråd om din omvendelse er der nosser i ( elller træ klosser):5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

For lææænge siden var der debatter i andet forum der gik på hunde der trækker.

Jeg havde forholdsvis vilde diskutioner med bla ninjamor og co om hvorvidt en hund der monteres med kædehalsbånd ville trække eller ej når den mærkede at det gjorde nas at trække.

Jeg var ufostående overfor at en hund skulle trække MOD smerten hvis det gjorde ondt på forsiden af halsen. Den måtte da trække sig tilbage.

Da jeg løb tør for argumenter så samtykkede jeg stiltiende. Ville ihvertfald ikke give nogen ret. :mrgreen:

Så er det nu at jeg gennem det sidste laaange stykke tid har oplevet at min hund ,når vi er i skoven, kan finde på at rende ind i tykningen mellem træerne. Derinde er der et meget tæt Brombær krat.

Tex burde , hvis min påstand holdt vand , vende om og trække sig tilbage når hans ører og læber er fanget af brombærtorne.

Men det gør han ikke . Det kan være han er mindre begavet men det tror jeg nu ikke.:blink: men han vælger at gå frem imod smerten upåagtet, at det skader ham endnu mere end hvis ham bare gik tilbage.:shock:

Denne opførsel ser jeg som utvetydigt og velunderbygget:rolleyes: bevis for at en hund der mærker smerte på forsiden af dens hals /krop ikke stopper på grund af smerten. Det er muligt at der er andre faktorer der gør at den vælger at stoppe, men ikke smerten. [ATTACH]5975[/ATTACH]

Så om jeg vil det eller ej så må jeg krybe og indrømme at jeg er overbevist.:oops:

Jeg kaster mig straks i foster stilling og afventer at min hjerne accepterer nederlaget..[ATTACH]5976[/ATTACH]

Ham jeg deler avis med :lol: , har været på mange forskellige kurser ang. avl/hunde og hundekørekort , hvilket et af kurserne han fik det at vide på er jeg ikke klar over , men en hunds hoved er delt op i skuffer , og den kan ikke have 2 skuffer åbne samtidig , altså hvis den kun har 100% i tankerne at ville et sted hen at snuse , kan den kun tænke på det og sanser , ikke andet , så hunden vil ikke fornemme andet end hvad der nu er i den skuffe den har åbnet

Håber det er til at forstå , jeg syntes det er lidt svært at forklare :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ham jeg deler avis med :lol: , har været på mange forskellige kurser ang. avl/hunde og hundekørekort , hvilket et af kurserne han fik det at vide på er jeg ikke klar over , men en hunds hoved er delt op i skuffer , og den kan ikke have 2 skuffer åbne samtidig , altså hvis den kun har 100% i tankerne at ville et sted hen at snuse , kan den kun tænke på det og sanser , ikke andet , så hunden vil ikke fornemme andet end hvad der nu er i den skuffe den har åbnet

Den teori har min hund ikke hørt :mrgreen: Han kan sagtens sætte sig selvom hans fokus er på en anden hund f.eks. Der må være lidt tøs over ham, han kan multitaske :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den teori har min hund ikke hørt :mrgreen: Han kan sagtens sætte sig selvom hans fokus er på en anden hund f.eks. Der må være lidt tøs over ham, han kan multitaske :blink:

Ha ha , det har Bibi heller ikke hørt , jeg syntes også hun kan det hele samtidig , når jeg siger det får jeg at vide det er fordi hun ikke bruger hjernen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha , det har Bibi heller ikke hørt , jeg syntes også hun kan det hele samtidig , når jeg siger det får jeg at vide det er fordi hun ikke bruger hjernen :lol:

:lol: :lol: Nå for søren... Det er jo ikke så godt, vi må hellere lade være med at forstyrre dem en anden gang så. Det går da ikke at de helt glemmer at bruge hjernen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg syntes du forklarer det helt fint. Ja jeg fattede det. :5up:

Altså er hunde ligesom mænd, hvis man skal tro det du har fået fortalt. :mrgreen:

Ingen multitasking på den konto.

Jeg er til dels enig, for vi mænd er biologisk nødt til at focucere på vores opgave. Vi har ikke fra naturens side ,som kvinder har det, haft brug for at gøre flere ting på een gang. Vi har ikke både skulle holde bålet ved lige ,passe yngel, lave maden, og støvsuge i stenalderhulen på een gang.

Men til forskel fra hvad nogen måtte tro så kan det læres. Også af mænd.

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes du forklarer det helt fint. Ja jeg fattede det. :5up:

Altså er hunde ligesom mænd, hvis man skal tro det du har fået fortalt. :mrgreen:

Ingen multitasking på den konto.

Jeg er til dels enig, for vi mænd er biologisk nødt til at focucere på vores opgave. Vi har ikke fra naturens side ,som kvinder har det, haft brug for at gøre flere ting på een gang. Vi har ikke både skulle holde bålet ved lige ,passe yngel, lave maden, og støvsuge i stenalderhulen på een gang.

Men til forskel fra hvad nogen måtte tro så kan det læres. Også af mænd.

Findes der så ikke en lærebog , hvordan det lader sig gøre , den kunne jeg da godt tænke mig at give videre :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites