Hop til indhold

DAP til nytår ?


Gæst suskn
 Share

Recommended Posts

Nogle erfaringer med at bruge duftferomonerne DAP ?

 

Overvejer det til nytår.

Vores gamle tæve får normalt beroligende tabletter nytårs aften, med rimelig god virkening.

Vores ½ år gamle tæve Laika, ved vi jo ikke hvordan reagerer. - Dog ved vi hun ikke er så glad for skud, men om hendes reaktion mere afspejler den gamles, er jo ikke helt til at vide...

 

Derfor tænkte jeg om duftferomonerne kunne berolige dem begge når skyderiet går løs til nytår....

 

Knus Sus

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun prøvet det til katte. Vi skulle have ny lædersofa, og kattene havde kradset på siden af den gamle. (Har 2 kradsetræ i samme rum

:roll: ) Vi smed en plaid på armlænet, og problemet aftog hen ad vejen.

 

Men vi ville jo nødigt have at de kradsede på den nye sofa. Så vi købte hos dyrlægen en lille spraydåse Feliway, og sprøjtede jævnligt på sofaens hjørner mens den var ny. Og de har aldrig hvæsset kløer i den :D .

 

Men om det virker "mod nytårsaften" aner jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ka' da ikke passe der slet ikke er nogen som har prøvet duftferomonerne DAP ? :shock: :?

 

Håber virkelig at høre nogle erfaringer.

 

Knus Sus

 

Jo jo, rolig nu, man skal jo lige hjem først :lol:

 

Jeg har haft anvendt DAP som led i beroligelse omkring bilkørsel. Absolut uden resultat.

 

Det er vanskeligt at vide, om DAP hjælper dine hunde. Jeg mener den kun tager nervøsitet til en vis grænse.

Hundens erfaring med oplevelserne spiller også ind i dens adfærd.

 

Men bliver der ikke fyret af op til Nytåret? så kan du få afprøvet den inden selve nytårsaften.

Personligt ville jeg vælge noget mere sikkert for at sikre, så godt jeg kunne, at mine hunde kom gennem nytårsskydningen uden mén.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Kommer i tanker om at min tidligere hund fik en stesolid da vi skulle holde havefest, og han var en vildbasse-unghund på mange kg.

Det virkede stik-modsat :shock: -det kan man altså komme ud for!

 

Det er derfor de osse skal have plegasil, bare aldrig plegasil uden stesolid, det er vigtigt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

.. for alle svar!

 

Freja, den gamle har altid ( borset fra sin 1. nytårsaften) fået plegasil, så det får hun også i år! Det ved vi fungerer.

Vores tanke er så, at DAP kunne berolige hvalpen, så hun fik en god start på sine nytårsaftener!

Da vi bor på landet er her ikke ret meget skyderi i nærheden. Og vi skyder aldrig selv af. Så derfor håber vi at kunne gi' hundene en rolig aften på denne måde.

 

Prøves skal det i hvert fald.

Knus Sus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
.. for alle svar!

 

Freja, den gamle har altid ( borset fra sin 1. nytårsaften) fået plegasil, så det får hun også i år! Det ved vi fungerer.

Vores tanke er så, at DAP kunne berolige hvalpen, så hun fik en god start på sine nytårsaftener!

Da vi bor på landet er her ikke ret meget skyderi i nærheden. Og vi skyder aldrig selv af. Så derfor håber vi at kunne gi' hundene en rolig aften på denne måde.

 

Prøves skal det i hvert fald.

Knus Sus

 

Jeg ville også give hende stesolid sammen med plegasilen.

 

Plegasil forhindrer blot hunden i at bruge kroppen, det gør intet ved selve det psykiske, mange dyrlæger tager ikke hunden psyke alvorligt!

 

Stesolid vil gøre hunden afslappet psykisk, tager angsten, det gør plegasil ikke.

 

Og det man skal behandle er netop angsten, kun at dæmpe hundens udtryk for angsten må opleves som tortur af hunden.

 

Jeg har tidligere også kun fået plegasil til nogle af mine hunde, og på trods af at jeg spurte om det også tog angsten, fik jeg ikke det rigtige svar, plegasil dæmper ikke angsten!

 

Det er slut nu, nu får de stesolid :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
.. for alle svar!

 

Freja, den gamle har altid ( borset fra sin 1. nytårsaften) fået plegasil, så det får hun også i år! Det ved vi fungerer.

Vores tanke er så, at DAP kunne berolige hvalpen, så hun fik en god start på sine nytårsaftener!

Da vi bor på landet er her ikke ret meget skyderi i nærheden. Og vi skyder aldrig selv af. Så derfor håber vi at kunne gi' hundene en rolig aften på denne måde.

 

Prøves skal det i hvert fald.

Knus Sus

 

Jeg ville også give hende stesolid sammen med plegasilen.

 

Plegasil forhindrer blot hunden i at bruge kroppen, det gør intet ved selve det psykiske, mange dyrlæger tager ikke hunden psyke alvorligt!

 

Stesolid vil gøre hunden afslappet psykisk, tager angsten, det gør plegasil ikke.

 

Og det man skal behandle er netop angsten, kun at dæmpe hundens udtryk for angsten må opleves som tortur af hunden.

 

Jeg har tidligere også kun fået plegasil til nogle af mine hunde, og på trods af at jeg spurte om det også tog angsten, fik jeg ikke det rigtige svar, plegasil dæmper ikke angsten!

 

Det er slut nu, nu får de stesolid :)

 

Det har hun også fået! - Fik det bare ikke skrevet, sorry.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa.

Ja, nu afprøver vi i hvert fald DAP her i huset. Så skal I få svar på "testen" om en måneds tid.- Har lige tændt for det i dag... Så vi er ret spændte på hvilken reaktion der kommer, om der kommer nogen reaktion overhovedet, det kan kun tiden vise...

 

Vores plan er, at Freja stadig skal ha' sin plegasil+stesolid.

Da Laika er rolig og tilpas, bare Freja er det, ja så vil vi afprøve "bare" med DAP til hende.

Vi bor jo et godt stykke ude på landet, så det er begrænset hvad der bliver skudt af her... nærmeste nabo er 300 m. væk og her bliver det sjældent skudt af.

 

Knus og godt nytår

Sus + vovser

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har gode erfaringer med DAP, den til at komme i stikkontakten.

den til at sprøjte på har vi dog ingen erfaring med.

 

Tak for erfaring.

Hvor hurtigt mærker i reaktion, og hvad har I brugt det "imod" hvis man kan sige sådan :roll: ?

 

Knus Susanne

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...